LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huur voor slooppand
Huur voor slooppand
Graag uw mening..
Mijn dochter (studente) huurt tijdelijk antikraak flatje in Breda.
zij moet daar weg omdat het gesloopt gaat worden in februari.
Nieuwe kamer gevonden en de huur gaat in op 24 december.
Officieel heeft zij een maand opzegtermijn.
Dat betekent voor haar een maand dubbele huur voor een pand dat na die maand gesloopt gaat worden.
De woningbouw wil geen coulance regeling toepassen nadat wij daarom gevraagd hebben.
Dit kost onze dochter haar spaarcentjes...
Begin dit jaar had zij hetzelfde en kon zij wel met 14 dagen opzeggen...
Wat vindt u, is dit geen oplichting? nog even een maand huur innen voor een slooppand?
Zou het niet redelijk zijn als de woningbouw vereniging dit soort studenten een beetje tegemoet zouden komen?
groet Ria de Haan
Dat betekent voor haar een maand dubbele huur voor een pand dat na die maand gesloopt gaat worden.
De woningbouw wil geen coulance regeling toepassen nadat wij daarom gevraagd hebben.
Wat vindt u, is dit geen oplichting? nog even een maand huur innen voor een slooppand?
Zou het niet redelijk zijn als de woningbouw vereniging dit soort studenten een beetje tegemoet zouden komen?
groet Ria de Haan
Re: Huur voor slooppand
MariaC60 schreef:Graag uw mening..
groet Ria de Haan
Nee dat is geen oplichting.
Wanneer moet u dochter weg zijn uit het antikraak flatje ?
Zoals ik lees word het in februari gesloopt dus had ze toch wel tot
eind januari daar kunnen verblijven of begrijp ik dit verkeerd ?
En had dus pas een kamer kunnen accepteren ivm het opzegtermijn eind januari.
Nee de woningbouw hoeft geen studenten tegenmoet te komen, dan zou woningbouw
ook mensen die in bijstand leven tegenmoet moeten komen of mensen die een WAO/WIA
uitkering hebben of wat dan ook.
Ja zij moet uiterlijk eind januari er uit zijn, als zij deze kamer niet had geaccepteerd was het maar de vraag of zij eind januari voor een kamer in aanmerking zou komen.
Zij is al maanden aan het zoeken naar een redelijke ruimte en als je dan eindelijk iets vind is het toch logisch dat zijn die neemt.
Maar een beetje coulance in deze was toch wel redelijk geweest, zij heeft geen huurtoeslag zoals met een laag inkomen vaak wel hebben.
Gr.Ria
Zij is al maanden aan het zoeken naar een redelijke ruimte en als je dan eindelijk iets vind is het toch logisch dat zijn die neemt.
Maar een beetje coulance in deze was toch wel redelijk geweest, zij heeft geen huurtoeslag zoals met een laag inkomen vaak wel hebben.
Gr.Ria
Ja dat is een vervelende situatie Maria maar daar lopen zoveel mensen tegen
aan tegen oa zulke problemen.
Krijgt zij ook geen huurtoeslag voor de nieuwe kamer ?
Dus geen eigen douche-keuken ?
aan tegen oa zulke problemen.
Krijgt zij ook geen huurtoeslag voor de nieuwe kamer ?
Dus geen eigen douche-keuken ?
Mee eens ,met wat de anderen hier schrijven, daar wordt ze volwassen van.
Ik zie geen enkele reden om studenten coulance te geven, doen ze zoals choco al zei, ook niet bij mensen met een uitkering.
Ik zie geen enkele reden om studenten coulance te geven, doen ze zoals choco al zei, ook niet bij mensen met een uitkering.
Meestal is Anti Kraak zo voordelig dat het terug vragen niet rendabel is....
Maar je mag er tot de betaalde datum wel daklozen in zetten en het is niet jou probleem als ze er niet uit willen....
Zo pak je ze terug want na jou vertrek is kraken weer mogelijk.....
Geef ze geen sleutel maar gewoon niet op slot draaien...
Maar je mag er tot de betaalde datum wel daklozen in zetten en het is niet jou probleem als ze er niet uit willen....
Zo pak je ze terug want na jou vertrek is kraken weer mogelijk.....
Geef ze geen sleutel maar gewoon niet op slot draaien...
Nee zij krijg geen huurtoeslag....gezamelijk gebruik keuken en douche
Als "moeders" kón bijspringen zou "moeders" dat zeker doen!!
Hoezo wordt zij daar volwassen van? Als je elke week van een tientje rond kunt komen lijkt me dat je behoorlijk volwassen bent....
Maar als je dan ineens € 750.- op moet hoesten en je een deel van je zuurverdiende spaarcentjes kwijt raakt is dat echt niet leuk....
Het is zo dat zij begin dit jaar ook van een antikraak flatje verhuizen moest naar haar huidige flatje, zij kreeg toen wél 14 dagen opzeg termijn daarom is dit nu zo vreemd.
Daarbij zegt de woningbouw de huur op en niet zij, zo wordt dit ook geformuleerd in de brief.
Als zij op 31 januari nog in dat flatje zou zitten zouden zij ook niet blij zijn, dus mogen ze al blij zijn dat de huurder voortijdig het pand verlaten, zullen we maar zeggen.
Als "moeders" kón bijspringen zou "moeders" dat zeker doen!!
Hoezo wordt zij daar volwassen van? Als je elke week van een tientje rond kunt komen lijkt me dat je behoorlijk volwassen bent....
Maar als je dan ineens € 750.- op moet hoesten en je een deel van je zuurverdiende spaarcentjes kwijt raakt is dat echt niet leuk....
Het is zo dat zij begin dit jaar ook van een antikraak flatje verhuizen moest naar haar huidige flatje, zij kreeg toen wél 14 dagen opzeg termijn daarom is dit nu zo vreemd.
Daarbij zegt de woningbouw de huur op en niet zij, zo wordt dit ook geformuleerd in de brief.
Als zij op 31 januari nog in dat flatje zou zitten zouden zij ook niet blij zijn, dus mogen ze al blij zijn dat de huurder voortijdig het pand verlaten, zullen we maar zeggen.
Maria, heel veel mensen hebben met dit te maken als men gaat verhuizen met
een dubbele huur.
Dat kun je alleen maar voorkomen doordat zij de kamer ging huren per einde januari.
Dat geld voor iedereen.
Neem aan dat de nieuwe kamerhuur geen 750 euro kost, jammer dat ze geen kamer heeft
kunnen vinden met eigen keuken/douche dan had ze wel rechten op huurtoeslag maar dan
zou ze ook vast heel wat meer aan huur moeten betalen.
Het is een heel vervelend iets maar is wel iets wat men vantevoren zou kunnen weten.
een dubbele huur.
Dat kun je alleen maar voorkomen doordat zij de kamer ging huren per einde januari.
Dat geld voor iedereen.
Neem aan dat de nieuwe kamerhuur geen 750 euro kost, jammer dat ze geen kamer heeft
kunnen vinden met eigen keuken/douche dan had ze wel rechten op huurtoeslag maar dan
zou ze ook vast heel wat meer aan huur moeten betalen.
Het is een heel vervelend iets maar is wel iets wat men vantevoren zou kunnen weten.
Ik ga er vanuit dat jouw dochter een contract heeft getekend, dus dan zetten ze haar er wel uit. Het wordt tenslotte verhuurd als slooppand, dus nieuws is het niet.Als zij op 31 januari nog in dat flatje zou zitten zouden zij ook niet blij zijn, dus mogen ze al blij zijn dat de huurder voortijdig het pand verlaten, zullen we maar zeggen
Ze raakt die zuurverdiende spaarcentjes niet kwijt want ze gebruikt ze om naar een ander kamer en ja,helaas dat hoort erbij.MariaC60 schreef:Hoezo wordt zij daar volwassen van? Als je elke week van een tientje rond kunt komen lijkt me dat je behoorlijk volwassen bent....
Ze heeft geen speciale rechten omdat ze toevallig studente is.
Als ik verhuis naar een ander huis moet ik ook dubbel betalen en krijg ik ook geen coulance.
Dan zetten ze haar er wel uit en is ze nog veel verder van huis.MariaC60 schreef:Daarbij zegt de woningbouw de huur op en niet zij, zo wordt dit ook geformuleerd in de brief.
-
Voor zover ik weet is de opzegtermijn bij anti-kraak wettelijk 14 dagen. Dus waarom zeg je de woning zelf niet op scheelt weer twee weken.
-
Hangt er van af, Collin. Als het echte antikraak is, is de opzegtermijn vanuit de verhuurder inderdaad 14 dagen, maar als compensatie staat daar een zeer lage huur tegenover.
Als het een normaal huurbedrag is, is het geen anti-kraak maar tijdelijke verhuur, en is de opzegtermijn voor de verhuurder drie maanden, en voor de huurder een maand.
Als het een normaal huurbedrag is, is het geen anti-kraak maar tijdelijke verhuur, en is de opzegtermijn voor de verhuurder drie maanden, en voor de huurder een maand.