LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurcontract bij Hoekstra Makelaars

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hilliek
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2006 21:08

Huurcontract bij Hoekstra Makelaars

Ongelezen bericht door Hilliek »

Ik huur een woning via Makelaardij Hoekstra uit Leeuwarden. In het huurcontract staat dat je niet mag verhuizen binnen de minimale huurperiode van anderhalf jaar zonder een boete te betalen. Ook moet je de huur en de kosten van de nutsbedrijven blijven betalen tot er nieuwe huurders zijn. Een aantal mensen om mij heen weten mij te vertellen dat dit juridisch niet mag waardoor Hoekstra eigenlijk in overtreding is. Sta ik in mijn recht? Ik heb, niet wetende wat mijn rechten zijn, het huurcontract getekend natuurlijk. Door een relatiebreuk is echter dit huis te duur en te groot om het nog langer aan te houden waardoor ik genoodzaakt ben de huur hiervan op te zeggen. Is er iemand die ook ervaring heeft met deze gang van zaken van Hoekstra? Ik zou graag meer zekerheid hebben over hoe ik sta in deze. Alvast bedankt voor uw reactie.

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: Huurcontract bij Hoekstra Makelaars

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Afspraak is afspraak, ook in relaties, maar vooral in contracten. Misschien kan je ex wat meebetalen?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Huurcontract bij Hoekstra Makelaars

Ongelezen bericht door Frankkk »

Een contract is niet per definitie rechtsgeldig. Als een contract niet rechtsgeldig is, dan kun je er mogelijk onderuit komen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Huurcontract bij Hoekstra Makelaars

Ongelezen bericht door Walter van V »

laat de overeenkomst controleren door een jurist die verstand van huurrecht heeft. Volgens mij zijn deze clausules niet rechtsgeldig. Het zou dan zelfs kunnen zijn dat dan het hele kontrakt nietig is, en juridisch gezien de meest minimale overeenkomst van toepassing is.

Overigens : ik begrijp niet dat iemand voor zo`n relatief korte periode zo`n wurgkontrakt tekent...

Gesloten