LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurwoning aangeboden - veiligheid

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Cass1962

huurwoning aangeboden - veiligheid

Ongelezen bericht door Cass1962 »

Ik heb eindelijk een huurwoning aangeboden gekregen van de woningbouwvereniging.
De woning is eerder aan een jong stel toegewezen en deze wilden het toilet en badkamer vervangen hebben, dit werd niet gehonoreerd.

Ik heb een kind van vier jaar en wat mij zorgen baart is hoe de CV ketel is opgesteld en buizen die uit de muur steken in een slaapkamer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het toilet is zeker gedateerd en de gerenoveerde badkamer in 1999 verdient geen schoonheidsprijs.
De huidige bewoner woont hier 15 jaar. De staat van het huis is niet veranderd tenzij door aanpassingen cq verbeteringen door de woningbouwvereniging.

Wat is jullie mening over de veiligheidspunten?

doradora456

Re: huurwoning aangeboden - veiligheid

Ongelezen bericht door doradora456 »

ik zou zeggen:
foto 1, de onderzijde en bovenzijde dichttimmeren met een plaat MDF.
in het midden 1 of 2 (klap)deurtjes maken, zodat je bij de ketel kan voor onderhoud en het bijvullen van water.
foto 2, er zijn bij de bouwmarkt groen schuimrubber dingen te koop die je over de verwarmingsleidingen kan schuiven.
foto 3 geen idee wat die leidingen daar doen, maar als ze goed gesloten zijn moet dat geen probleem zijn.
foto 4, toilet is niets mis mee. als de kleur van de vloertegels niet mooi vindt, zou er ook een schoonloopmat( die je per meter kan kopen) in kunnen leggen.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Je kan de boel verder opfleuren met goedkope dingen: geinige spiegel leuk handdoekje, accessoires die je voor weinig haalt bij Action/Hema. Hang een leuk douchegordijn op en een lampje. Ik wens jullie veel woonplezier!
O ja: een nieuwe toiletbril doet wonderen!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou dat hoekje waar de cv hangt een mooie deur ofzo voor maken.
Wc kun je zelf opfleuren met inderdaad zowieso al een nieuwe wc bril (zijn niet zo duur)
En de rest van mijn gedachten zijn ook geschreven hier door Doradora.

GloriusWorld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Tja, als je in woningnood zit, zou ik het gewoon accepteren.
Je kan evt iets om de buizen doen om ze uit het zicht te halen.
De toilet is wat gedateerd, maar zolang het functioneerd, is het prima toch?
Doe gewoon een deur bij de verwarmingsketel, of doe er ( nog goedkoper) een trappehekje voor.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GloriusWorld schreef:Tja, als je in woningnood zit, zou ik het gewoon accepteren.
Misschien ook verstandig even naar de voorwaarden te kijken van de inschrijving en met name wat de consequenties zijn van een weigering. Soms valt men dan terug op de lijst of moet men na 2 weigeringen weer onderaan opnieuw beginnen.
GloriusWorld schreef: Doe gewoon een deur bij de verwarmingsketel, of doe er ( nog goedkoper) een trappehekje voor.
Geen gek idee inderdaad. Of voor zo'n traphekje nog een leuk fleurig gordijntje. Dan is het uit het zicht, fleurt de gang op. Wel zorgen dat deze met geen mogelijkheid aan een waakvlam ofzo kan komen. Soms zijn bij winkels als een leenbakker of kwantum of iets dergelijks leuke reststukken voor een appel en een ei te krijgen die net groot genoeg zijn.

boxer

Ongelezen bericht door boxer »

gwoon gaan doe het zelven,je kunt er wat moois van maken. :wink:
foto 3 zijn dat geen ontluchtingsbuisjes? wij hadden dat nl ook in onze vorige woning.

Gesloten