LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inschrijven voor anti-kraak andere gemeente
Inschrijven voor anti-kraak andere gemeente
Hallo wijze mensen,
In de hoop dat iemand mij hier verder kan helpen de volgende vraag:
Ik wil i.v.m. woon/werk doordeweeks in een andere gemeente anti-kraak gaan wonen, en moet mij hiervoor inschrijven in een andere gemeente, maar ik wil graag in mijn huidige gemeente ingeschreven blijven staan, zodat ik altijd nog weer bij mijn vader kan gaan wonen als ik uit de anti-kraak woning moet. Ook zou ik bij overlijden van mijn vader graag in het ouderlijk huis blijven wonen.
Als iemand mij hierin advies kan/wil geven hoor ik het graag!
B.v.d.
Gr. Krukkie
In de hoop dat iemand mij hier verder kan helpen de volgende vraag:
Ik wil i.v.m. woon/werk doordeweeks in een andere gemeente anti-kraak gaan wonen, en moet mij hiervoor inschrijven in een andere gemeente, maar ik wil graag in mijn huidige gemeente ingeschreven blijven staan, zodat ik altijd nog weer bij mijn vader kan gaan wonen als ik uit de anti-kraak woning moet. Ook zou ik bij overlijden van mijn vader graag in het ouderlijk huis blijven wonen.
Als iemand mij hierin advies kan/wil geven hoor ik het graag!
B.v.d.
Gr. Krukkie
Re: Inschrijven voor anti-kraak andere gemeente
Als je nou eens op het gemeentehuis gaat vragen of je in 2 gemeentes ingeschreven mag staan.Die weten het beter als wij.
Mijn dochter heeft 1 jaar anti-kraak gewoond in een andere gemeente.
Toen ze er uit moest ,is ze weer gewoon thuis komen wonen,voor 3mnd.
Daarna had ze weer een andere woning,in weer een ander gemeente.
Die deed dat voor haar studie,openbaar vervoer is hier een ramp.
Mijn dochter heeft 1 jaar anti-kraak gewoond in een andere gemeente.
Toen ze er uit moest ,is ze weer gewoon thuis komen wonen,voor 3mnd.
Daarna had ze weer een andere woning,in weer een ander gemeente.
Die deed dat voor haar studie,openbaar vervoer is hier een ramp.
-
voor zover ik weet mag je maar in 1 gemeente ingeschreven staan, als je eruit wordt gezet kan je daarna gewoon weer bij je vader inschrijven. Maar in 2 gemeentes inschreven staan kan denk k niet.
Allen hartelijk dank!
Kan idd maar in 1 gemeente ingeschreven staan...
Kan idd maar in 1 gemeente ingeschreven staan...
-
Hoewel ik niet weet hoe het bij jullie geregeld is, vrees ik dat ik je hierin moet teleurstellen. Vaak is dat, als het een sociale huurwoning betreft, niet mogelijk.Ook zou ik bij overlijden van mijn vader graag in het ouderlijk huis blijven wonen.
Toevallig deze week heb ik dat nagevraagd vanwege de mogelijkheid dat mijn stiefzoon bij me in komt wonen. Hier in het dorp, en de hele regio, is dat dus niet mogelijk, ook niet als het eigen kinderen betreft. De enige concessie die gedaan wordt, is dat de kinderen in zo'n geval drie maanden tijd krijgen om andere woonruimte te zoeken. Het is dus zaak om je zo snel mogelijk na je 18e verjaardag in te schrijven. Uiteraard kunnen de kinderen wel op de ouderlijke woning reageren, en als ze genoeg punten hebben, krijgen ze hem alsnog.
Vraag dat dus voor de zekerheid even na, als je het nog niet gedaan hebt. Als het bij jullie ook niet mogelijk is, dan hoef je je daar dus niet op vast te pinnen.
Bedankt, In overleg met de verhuurder (woningstichting in mijn geval) valt er wel wat te regelen, wel moet het inwonend kind vaak 30 of 35 zijn afhankelijk van gemeente, en soms volgens mij ook als medehuurder op het huurcontract te staan vermeldt.
-
Uw wordt geacht om u binnen veertiendagen over te schrijven waar het gaat om adreswijzigingen. Wanneer u weer uit de anti-kraawoning moet kunt u zich toch zo weer terug schrijven?
Tuurlijk kan dat, maar als ik me in zou schrijven, en mijn vader tussentijds zou overlijden dan vervalt mijn recht om in het ouderlijk huis te gaan/blijven wonen. En omdat te voorkomen is er slechts 1 oplossing nl niet inschrijven.