LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrek eind van de maand, betaal je dan de volledige huur?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske

Re: Intrek eind van de maand, betaal je dan de volledige huur?

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:Ik las net ,borg mag omdat als je huurachterstand hebt kunnen ze dat innen via borg...
Sleutelgeld is afgeschaft..

http://huis-en-tuin.infonu.nl/kopen-en- ... lgeld.html

Weet het niet staat hier...

Ik heb voor de rest geen idee rozemarijntje, bij ons en denk bij meer mensen is het toen afgeschaft omdat de woningstichting, rente kreeg over de borg bedragen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ik weet het ook niet??misschien de ene wel,en noemen ze het nu borg? Vroeger weet ik nog wel hadden ze het altijd over sleutel geld???

Nou ja,ts hoeft niet te betalen,scheelt...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:Huur wordt altijd per maand betaald, opzeggen kan tegenwoordig op elke datum , maar dan loopt ook de huur een maand nog door.
Dus ja het is normaal dat ze een maand huur willen en wees blij in deze tijd dat je iets geschikts hebt gevonden.
Dat is onzin. Als je contract op de 23e ingaat betaal je 1e maand 7/30 van het overeengekomen huurbedrag.

olaf79

n.93 schreef:Wat een fijne reacties allemaal!
Pas zaterdag weet ik op welke plek we geeindigd zijn en dan zal er volgende week wel een uitnodiging in de brievenbus vallen. Ik denk zeker wel een gunstige positie want de stookkosten zijn belachelijk hoog (even on-topic) en ik merk daarom dat er ontzettend weinig mensen reageren.

Ik ben hier nieuw en kan dus ook nog niet overweg met citaten en dingen..
Om even terug te komen op fiscaal partnerschap.. wij zijn beide best jong en hebben dus op dit moment geen fiscaal partnerschap. Wij willen hier ook nog even mee wachten omdat ik niet het idee heb dat er op dit moment voordeel in zit voor ons. Nou moet ik ook zeggen juist doordat we jong zijn en dit allemaal nieuw is voor ons, zijn sommige dingen voor ons op dit moment volledige wartaal. Het is allemaal even uitzoeken en researchen!

Het huis zou voor mij alleen betaalbaar moeten zijn. Ook in verband met huurtoeslag. Het huis waar wij nu dus op gaan reageren ligt in een goede omgeving en is zeer betaalbaar daarom leveren wij ook een groot aantal vierkante meters in. En voor zover wij weten mag ik, als student daar ook alleen wonen. Als wij uitgenodigd worden voor een bezichtiging zal ik het voor de zekerheid nog een keer navragen.
Je leeftijd is geen reden om wel of niet een fiscaal partner te hebben. De voordelen zijn financieel zo groot dat je wel gek zou zijn om dat niet te doen.

n.93

Ongelezen bericht door n.93 »

olaf79 schreef:Je leeftijd is geen reden om wel of niet een fiscaal partner te hebben. De voordelen zijn financieel zo groot dat je wel gek zou zijn om dat niet te doen.
Zoals ik al aangaf heb ik daar allemaal niet zo verstand van. Heb mij er wel in geprobeerd te verdiepen maar ik ben nog niet veel wijzer.. Welke voordelen zouden wij daar dan kunnen uithalen?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hebben jullie het huis gekregen??

olaf79

n.93 schreef:
olaf79 schreef:Je leeftijd is geen reden om wel of niet een fiscaal partner te hebben. De voordelen zijn financieel zo groot dat je wel gek zou zijn om dat niet te doen.
Zoals ik al aangaf heb ik daar allemaal niet zo verstand van. Heb mij er wel in geprobeerd te verdiepen maar ik ben nog niet veel wijzer.. Welke voordelen zouden wij daar dan kunnen uithalen?
Je vriend krijgt doordat jij geen salaris hebt, meer arbeidsaftrek. Bovendien worden de grenzen voor allerlei toeslagen hoger en heb je ook meer recht op die toeslagen zoals bijvoorbeeld zorg en huurtoeslag. Bovendien kan het sowieso al zomaar zijn dat de fiscus jullie als partner beschouwt zodra je duurzaam gaat samenwonen.
Overigens zoals anderen eerder opmerkten, het is wel zaak e.e.a. goed vast te leggen zodat je later niet in de problemen komt.

n.93

Ongelezen bericht door n.93 »

rozemarijntje schreef:hebben jullie het huis gekregen??
De bezichtiging is volgende week pas! Dus ik weet het nog niet.
olaf79 schreef:Je vriend krijgt doordat jij geen salaris hebt, meer arbeidsaftrek. Bovendien worden de grenzen voor allerlei toeslagen hoger en heb je ook meer recht op die toeslagen zoals bijvoorbeeld zorg en huurtoeslag. Bovendien kan het sowieso al zomaar zijn dat de fiscus jullie als partner beschouwt zodra je duurzaam gaat samenwonen.
Overigens zoals anderen eerder opmerkten, het is wel zaak e.e.a. goed vast te leggen zodat je later niet in de problemen komt.
Ik heb hier net even wat meer over opgezocht. En ik las dat de voorwaarden zijn geweest sinds 1 januari 2012. Het is nu niet voldoende om samen te wonen en ingeschreven te staan op hetzelfde adres. We moeten dan aan nog een voorwaarden voldoen. En wij voldoen niet aan die voorwaarden als ik het allemaal goed heb begrepen.
Hier de voorwaarden:
■U bent getrouwd.
■U bent geregistreerd partner.
■U bent ongetrouwd en staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA), u bent allebei meerderjarig en u hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
■U bent ongetrouwd en staat allebei op hetzelfde adres in de GBA ingeschreven en u voldoet aan 1 van de volgende voorwaarden:
■U hebt samen een kind.
■1 van u heeft een kind van de ander erkend.
■U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
■U bent samen eigenaar van een eigen woning.
■Op uw adres staat ook een minderjarig kind van 1 van u beiden ingeschreven (samengesteld gezin). Let op: geldt deze situatie voor u? Maar is er sprake van verhuur op zakelijke gronden? Dan bent u geen fiscale partners. U moet dan een schriftelijke huurovereenkomst hebben.
■U was vorig jaar al fiscale partners.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

n.93 schreef:Ik heb hier net even wat meer over opgezocht. En ik las dat de voorwaarden zijn geweest sinds 1 januari 2012. Het is nu niet voldoende om samen te wonen en ingeschreven te staan op hetzelfde adres. We moeten dan aan nog een voorwaarden voldoen. En wij voldoen niet aan die voorwaarden als ik het allemaal goed heb begrepen.
Klopt, maar u kunt er wel voor zorgen dat u aan de voorwaarden voldoet. U hoeft maar aan 1 van de genoemde voorwaarden te voldoen en niet allemaal.

De meest voor de hand liggende opties zullen zijn:
■U bent ongetrouwd en staat allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA), u bent allebei meerderjarig en u hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.

- Dan moet er een samenlevingscontract opgemaakt worden en bij de notaris vastgelegd. Dit kan ook erg handig zijn om allerlei zaken te regelen over de ingebrachte bezittingen van voor het samenwonen en het gescheiden houden van schulden en dat soort dingen. Bij een gezamenlijke huishouding kan er bij een beslag, beslag gelegd worden op alle bezittingen tenzij hier dingen voor geregeld zijn.

Of
■U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
- Dit kan een van de voordeligste oplossingen zijn, maar zou u moeten navragen bij het pensioenfonds waar uw vriend is aangesloten. Daar kunt u navragen hoe u als partner toegevoegd kunt worden als pensioenpartner.

Wellicht iets "zwaarder" qua beslissing:
■U bent getrouwd.
■U bent geregistreerd partner.
- U gaat trouwen of een geregistreerd partnerschap aan. Deze beslissing is misschien wat meer beladen, maar het kan wel stukken goedkoper dan een samenlevingscontract via een notaris. Dit kan in iedere gemeente en iedere gemeente biedt op bepaalde uren (ok niet de meest populaire dagen en uren natuurlijk) een gratis trouwmogelijkheid aan.

Nu zoek ik alleen nog even een smiley van "ik krab eens achter m'n oor en denk waar zo'n topic al niet heen kan gaan". :lol:

Gesloten