LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kent iemand hier iets van huurprofielen.nl?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
janalleman

kent iemand hier iets van huurprofielen.nl?

Ongelezen bericht door janalleman »

kent iemand hier iets van huurprofielen.nl?

Zij hebben een ongelofelijke hoeveelheid huizen in elke stad op hun site staan. Dit vond ik zo verdacht, meer omdat zij ook een BV zijn ( en BV's worden door oplichters gebruikt omdat zij zelfs dan niet aanspraakelijk zijn ) dat ik even moest vast stellen of het wel oplichterij was.

I heb 17.50,- voor een maand betaald en moest de automatische incasso opzeggen als ik niet voor een 2e maand wilden betalen. Ik heb 20 dagen gewacht en dan opgezegt. Maar wat blijkt: de incasso opzeggen betekent ook dat je rekening waarvoor jij 17.50,- voor dertig dagen hebt betaald meteen gesloten word. Zo 17,50,- voor 20 dage. mevrouw kon ons dat wel even hebben vertelt, niet?

Ik heb 20 dagen gewacht en al dat in mijn rekening verschijnt is:

woning
zo en zo...
800,-/pm....
plaats enz.....

Dit, zoals zij beweren, zijn woningen waarvoor zij mij aan de eigenaar hebben voorgesteld, en die moet mij kiezen, anders 'Pech'.

Stel je voor hoe makkelijk dit is om zo te beweren dat je mensen aan verhuurders voorgesteld hebt terwijl de potentiële huurder dit niet eens kan vaststellen.

Ik vind her zeer verdacht, want zij zijn meteen de grootste bemiddelaars van nederland met al die woningen op de site: lokaas?

Bericht na incasso annulering:
-------------------------------------

Hierbij bevestigen wij u uw opdracht tot het uitschrijven van uw Huurprofiel op http://www. huurprofielen .nl

Hiermee wordt tevens de incassoprocedure stop gezet voor de incasso van de volgende periode.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Huurprofielen

---------------------------------------------------

Heeft iemand ervaring met ze? Ben drie weken lang lid geweest en niks.

VioletPrue

Re: kent iemand hier iets van huurprofielen.nl?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

janalleman schreef: I heb 17.50,- voor een maand betaald en moest de automatische incasso opzeggen als ik niet voor een 2e maand wilden betalen. Ik heb 20 dagen gewacht en dan opgezegt. Maar wat blijkt: de incasso opzeggen betekent ook dat je rekening waarvoor jij 17.50,- voor dertig dagen hebt betaald meteen gesloten word. Zo 17,50,- voor 20 dage. mevrouw kon ons dat wel even hebben vertelt, niet?
Het staat gewoon in de algemene voorwaarden.
U heeft waarschijnlijk een vakje moeten aanvinken met 'ik heb de AV gelezen en ga akkoord'.
Door dat aan te vinken geeft u aan dat u met de regels akkoord gaat.
Waarschijnlijk kunt u zonder dat vakje aan te vinken niet eens lid worden!
U doet er goed aan om voortaan vóórdat u met een bedrijf in zee gaat, de AV te lezen, dan voorkomt u dit soort 'verrassingen'.
Dus als antwoord op uw vraag: nee, dat had niemand u hoeven vertellen, want het staat letterlijk in de AV.

Van huurprofielen.nl:
Artikel 4: Duur en beëindiging van de overeenkomst

4.1 De overeenkomst en het daaruit voortvloeiende abonnement wordt aangegaan voor de duur van de contractsperiode en kan ingaan op iedere gewenste dag van de maand.
4.2 Tenzij één van de partijen de overeenkomst tijdig opzegt, wordt de overeenkomst steeds stilzwijgend verlengd voor de duur van de contractsperiode.
4.3 Opzegging is steeds mogelijk tegen het einde van de geldende contractsperiode. Indien woningzoekende voor het einde van de contractsperiode opzegt, wordt de overeenkomst beëindigd. Woningzoekende heeft in dat geval geen recht op restitutie van inschrijfgeld voor de resterende dagen van de contractsperiode. Bij opzegging dient een termijn van 1 dag in acht te worden genomen.
4.4 Opzegging dient als regel plaats te vinden met gebruikmaking van de desbetreffende onderdelen van de internetsite.

ronwilietskwijt

Ongelezen bericht door ronwilietskwijt »

De site huurprofielen.nl maakte op mij vrijwel meteen een onbetrouwbare indruk.
Je wordt meteen naar het spek gelokt (van een ander) en of je even vluchtig ik ga akkoord met de algemene voorwaarden wil klikken.
Zelf vertrouwde ik het al niet en las de AV even vluchtig en al snel gingen alarmbellen rinkelen bij de verborgen kosten in de kleine lettertjes, die totaal niet werden vermeld op het moment van akkoord gaan met de AV.
Als ze geconfronteerd worden over deze geniepige kosten, dan doen ze net alsof ze daar heel open over zijn en het de normaalste zaak van de wereld is, dat primaire kosten verzwegen en wel, doch duidelijk in de algemene voorwaarden staan.
Zeg maar een lekkere spontaan aangeboden kop koffie, die bij het wegdrinken plotseling € 17,50 kost in de algemene voorwaarden en tevens in abonnementsvorm maandelijks genuttigd dient te worden!

Uiteraard ben ik meteen gestopt en heb ze even gegoogled en jawel, daar beklaagde het eerste slachtoffer zich al op Tros Radar.

Het adres van huurprofielen.nl: Kingsfordweg 151 tuuuuuuuurlijk
http://www.regus.nl/locations/office-sp ... ort-towers
De highrise reus van Regus Amsterdam: de flexibele werkplek verhuurder.
Ze gebruiken uiteraard geen vast en eigen adres maar flexibele werkplekken van Regus.

Ze geven de voorkeur om contact te hebben via email, dus geen telefoonnummer etc. etc. etc.

Ga gewoon gratis een woning zoeken in de gigantische database van funda.nl, dat doet huurprofielen.nl hoogstwaarschijnlijk ook (o jee, nu heb ik het geheim van huurprofielen.nl verklapt, wat een stouterd ben ik toch).

Ik vind huurprofielen.nl een onbetrouwbaar bedrijf, waarmee je geen zaken mee moet doen (leuk hè onze vrijheid van meningsuiting).

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kent 'm wel hè, die uitdrukking:
De mensen willen belazerd worden.
Welnu, je bent dus belazerd. Of je nou 3 weken of 3 jaar ingeschreven had gestaan bij Huurprofiel.nl: een leuke woning houd je er zeker niet aan over.

Er zijn geen leuke huurwoningen te huur zonder wachttijd en voor een zacht prijsje, ook niet als je je inschrijft bij een malafide website die geld uit je zak klopt.

Je moet op bijvoorbeeld https://www2.woningnet.nl/ zijn en je daar alvast inschrijven. Zie het als een verzekeringspolis.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

janalleman schreef:( en BV's worden door oplichters gebruikt omdat zij zelfs dan niet aanspraakelijk zijn

Typisch gevalletje klok en klepel. Een BV is gewoon een normale rechtsvorm voor bedrijven. De kans is groot dat jij ook voor een BV werkt. Maar dan kan het misschien ook wel een gevalltje "zoals de waard is.... " zijn....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... die link van woningnet betreft sociale verhuurders in een groot deel van het land. Ik sta er ingeschreven voor de regio Utrecht, kost me 9 euro per jaar, maar waar ik wil wonen heb ik een wachttijd van minimaal 6 jaar voor een simpel appartementje. Dus nog 4 jaar wachten...

Nog 5 jaar wachten en dan kom ik in aanmerking voor seniorenwoningen, en dan wordt het ineens een stuk makkelijker, heb ik al gezien. :D

Gesloten