LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
annieb87
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2014 10:01

Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door annieb87 »

Over een aantal weken betrek ik een huurwoning waarbij de keuken is aangepast. De huidige bewoners hebben een extra lang keukenblad laten plaatsen, een aantal extra keukenkastjes en een inbouw kookplaat. Echter hebben zij ook de keukenkastjes geverfd, wat officieel niet mag van de woningbouwvereniging. De huidige huurder vroeg aan mij of ik dit erg vond en ik zei 'nee'. Ik heb een overnameformulier getekend waarbij ik akkoord ga met de extra keukenkastjes, het verlengde keukenblad en de inbouw kookplaat. Hier staat verder niks in over de geschilderde kastjes.

Nu belde de woningbouwvereniging mij op dat de keukenkastjes niet geschilderd hadden mogen worden en dat ik een formulier moet tekenen waaruit blijkt dat ik daarvan op de hoogte ben. Mocht ik verhuizen en degene na mij wil de keukenkastjes niet zo, dan moet ik opdraaien voor de kosten voor een nieuw keukenblok. De woningbouwvereniging heeft de huidige huurder opgebeld en gezegd dat ik akkoord ging met de geverfde kastjes. Nu heb ik er een nachtje over geslapen en zit het me toch niet helemaal lekker. Ik heb de woningbouwvereniging opgebeld en gezegd dat ik het liever toch niet wil. (wat zou betekenen dat de keuken eruit moet worden gehaald op kosten van de huidige huurder) De woningbouwvereniging doet nu moeilijk omdat ik al getekend heb voor de keuken (waar verder niets in staat over de geschilderde kastjes) en omdat ze de huurder al op de hoogte hebben gebracht hier van. Ik snap natuurlijk dat dat heel vervelend voor hun is, omdat ze er al vanuit gingen dat ze de keuken zo mochten laten. Wat kan ik doen? Ik heb het formulier nog niet getekend voor de geschilderde keukenkastjes..

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door prem »

Kun je het gedeelte van de beschrijving in zijn geheel hier plaatsen?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door sadfly »

volgens mij was u niet op de hoogte van extra kosten bij de overnamen van de keuken. wooningbouw wil weten of u dat wist, schijnbaar niet. dus volgens mij is dat nog een rede om het te laten verwijderen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door encore »

Je maakt je serieus zorgen over "beschilderde keukenfrontjes"? Is het niet mooi gedaan? Blijkbaarwel, want anders was je er niet mee akkoord gegaan die eerste keer. Ook kan ik meniet voorstellen dat een woningbouwcorp zich hier zorgen over gaat maken. Tekenen en als de kleur je niet aanstaat: eroverheen die kwast.
Schoolbordenverf... heb ik overigens ook met mijn 14 meter aanrecht. Schoolbordzwart en RVS grepen. Keihip goedkoop en geschilderd...

annieb87
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2014 10:01

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door annieb87 »

encore schreef:Je maakt je serieus zorgen over "beschilderde keukenfrontjes"? Is het niet mooi gedaan? Blijkbaarwel, want anders was je er niet mee akkoord gegaan die eerste keer. Ook kan ik meniet voorstellen dat een woningbouwcorp zich hier zorgen over gaat maken. Tekenen en als de kleur je niet aanstaat: eroverheen die kwast.
Schoolbordenverf... heb ik overigens ook met mijn 14 meter aanrecht. Schoolbordzwart en RVS grepen. Keihip goedkoop en geschilderd...
Ik niet nee. Maar de woningbouwcoorperatie zegt dat ze een nieuwe keuken plaatsen op mijn kosten als de bewoner na mij de keuken niet mooi vind..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door ciske »

annieb87 schreef:
Ik niet nee. Maar de woningbouwcoorperatie zegt dat ze een nieuwe keuken plaatsen op mijn kosten als de bewoner na mij de keuken niet mooi vind..

Je krijgt een nieuwe huurwoning en je maakt je nu al zorgen over .......als je eens weggaat? Of het moet korte termijn huur zijn.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door VCampen »

annieb87 schreef:Nu belde de woningbouwvereniging mij op dat de keukenkastjes niet geschilderd hadden mogen worden en dat ik een formulier moet tekenen waaruit blijkt dat ik daarvan op de hoogte ben. Mocht ik verhuizen en degene na mij wil de keukenkastjes niet zo, dan moet ik opdraaien voor de kosten voor een nieuw keukenblok.
Smaken verschillen en wat nu in is is volgend jaar uit. Je loopt het risico dat een nieuwe bewoner het niet mooi vind.
Ben jij dan bereid om op jouw kosten een nieuwe keukenblok te laten plaatsen als je het huis verlaat?
Wil je dat niet of kan je dat niet betalen, dan niet tekenen.

stofzuigertje

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Leeftijd keuken?

Ja, als het te oud is plaatsen ze nieuwe en dan vervalt het schilder werk......

Ze hadden vooraf moeten melden en bij achteraf na accepteren geschilderde keuken zijn zij te laat met hun voorwaarden dus noteer de teken datum en ontvangst van de voorwaarden.

Voor het tekenen had U deze stukken moeten hebben dus daarmee vervalt deze regel.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U heeft getekend dat u de keuken in huidige staat overneemt. Daar kunt u nu, omdat u er achter komt dat er misschien over 20 jaar kosten aan vast zitten, niet meer vanaf. U wist dat het schilderen niet toegestaan was en bent toch akkoord gegaan met de keuken in huidige, geschilderde staat.
Voortaan dus goed kijken en doorvragen voor u iets tekent.

stofzuigertje

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet 20 jaar na overname maar dus 20 jaren na plaatsen keuken....

Ja, dat 20 jaren is bekend bij verhuurders dus hoe oud is de keuken nu?
Als dat 15 jaren is ben je er over 5 jaren vanaf....

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je al voor de woning getekend? Dan zou je hem in principe ook kunnen weigeren, en zijn ze sowieso terug bij af, terwijl jij je punten behoudt.

En op het moment dat ze terug bij af zijn, en een andere huurder (volgende op de lijst) moeten benaderen, is het nog maar zeer de vraag wat die gaat doen.

Punt van de woningbouw is: een keuken wordt na verloop van tijd afgeschreven, en na een jaar of 20-30 wordt alles vervangen. De huidige huurder zal dan ook niet de volledige mep moeten betalen, alleen het deel dat nog niet afgeschreven is. Het afgeschreven deel is voor de wbv, maar ja, geld...

Voor de wbv is het natuurlijk ook makkelijker als het per project gaat. Ook daarom zitten die er niet op te wachten om dat nu te doen. Je kunt de wbv aanbieden dat ze de boel mogen laten zitten, onder voorbehoud dat jij er niet voor verantwoordelijk bent, ook niet als jij er ooit uit gaat.

En wie weet komt er al een keukenrenovatie vóórdat je er uit gaat, wie zal het zeggen...

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door Femmiej »

Ligt aan de woningbouw hoe lang de keuken moet staan.
Mijn vorige huis was ook een huurhuis en toen ik bij de wb zat voor tekenen werd mij fijn verteld dat de keuken 30 jaar mee moet gaan en de badkamer zelfs 40!!!
Bizar!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou nergens voor tekenen. Dat heeft twee voordelen: U hoeft later niet te betalen aan de verhuurder. Ten tweede is de kans zeer groot dat de verhuurder de wijziging gewoon laat zitten. Bewaar wel de correspondentie die u nu heeft om te voorkomen dat de verhuurder u alsnog een poot probeert uit te draaien wanneer u de woning weer verlaat. Dat de oude huurder mogelijk moet betalen wegens het verven van de keukenkastjes is niet uw probleem. Als u wel tekent is het probleem dat u niet weet hoeveel u later moet betalen. 100 euro? 800 euro? Joost mag het weten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Keukenkastjes geschilderd, nu mijn probleem?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe kom je daarbij? De meeste woningbouwcorporaties doen he-le-maal NIETS. Ze laten de vertrekkende huurder betalen voor de overgeschilderde kastjes etc. Vervolgens laten ze de boel zitten. Nieuwe huurders accepteren dit omdat ze geen keus hebben.

Gesloten