LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten voor op afstand openen van een deur
Kosten voor op afstand openen van een deur
Onlangs heb ik mijn deur laten openen door mijn huurbaas zodat ik naar binnen kon. Ik heb het alarmnummer gebeld en een medewerker heeft de deur elektronisch voor mij op afstand geopend. Tijdens dit gesprek is geen enkele keer vermeld dat deze handeling geld kost. Nu hebben ze mij 75 euro in rekening gebracht, (wat ik een abnormaal hoog bedrag vind voor het openen van een deur). Ik betaal ook iedere maand 50 euro servicekosten, dus zou dit niet gewoon onder de servicekosten vallen? En hadden zij mij niet tijdens het gesprek op de hoogte moeten stellen van deze kosten? Is er ergens waar ik kan lezen wat mijn rechten zijn als huurder in dit geval?
Alvast heel erg bedankt voor degene die mij kan helpen met dit geval
Alvast heel erg bedankt voor degene die mij kan helpen met dit geval
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Het is waarschijnlijk niet zozeer een op kostprijs gebaseerd bedrag, maar vooral ontmoedigingsbeleid.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Voor een sleuteldienst - iemand komt voor jou ter plekke de deur openen - betaal je vanaf 75 euro. Vaak meer.
Omdat dit via je verhuurder is gegaan, zou deze dienst ook apart vermeld moeten zijn in de contracten. Rustig doorlezen en goed zoeken.
Omdat dit via je verhuurder is gegaan, zou deze dienst ook apart vermeld moeten zijn in de contracten. Rustig doorlezen en goed zoeken.
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Maar er heeft slechts iemand op een knop gedrukt. Er is niemand ter plaatse geweest.
Annemieke67
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Maar het openen van je deur valt normaal niet onder de service kosten. Het bedrag van EUR 75,00 vind ik erg meevallen immers moet de alarmcentrale 24 uur per dag bezet zijn voor o.a. dit soort zaken.MarikenP schreef: ↑22 jun 2020 13:00Onlangs heb ik mijn deur laten openen door mijn huurbaas zodat ik naar binnen kon. Ik heb het alarmnummer gebeld en een medewerker heeft de deur elektronisch voor mij op afstand geopend. Tijdens dit gesprek is geen enkele keer vermeld dat deze handeling geld kost. Nu hebben ze mij 75 euro in rekening gebracht, (wat ik een abnormaal hoog bedrag vind voor het openen van een deur). Ik betaal ook iedere maand 50 euro servicekosten, dus zou dit niet gewoon onder de servicekosten vallen? En hadden zij mij niet tijdens het gesprek op de hoogte moeten stellen van deze kosten? Is er ergens waar ik kan lezen wat mijn rechten zijn als huurder in dit geval?
Alvast heel erg bedankt voor degene die mij kan helpen met dit geval
Het is lastig te zeggen wat je rechten zijn aangezien wij geen idee hebben van de overeenkomst die je hebt en de voorwaarden die hieraan verbonden zijn. Als hierin is opgenomen wat de kosten zijn heb je weinig rechten.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Vrijwel zeker een gezamenlijke deur, en bij je buren aanbellen is sneller en gratis.....
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Het gekke is dat ik naar het normale contactnummer belde. Deze was niet bereikbaar vanwege corona, en in de voicemail werd geadviseerd naar een ander nummer bellen ''for urgent matters''. Maar van tevoren wordt dus niet gezegd dat dit de alarmlijn is, en dat het 75 euro kost. Ook tijdens het gesprek ben ik hiervan niet op de hoogte gebracht en ze wilden me maar al te graag helpen. Ik vind het wel logisch dat als zoiets zoveel kost, dat dat toch even van tevoren gemeld moet worden?
Komkommertijd
en Annemieke67
vinden dit leuk
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Maar als het wel van tevoren gemeld was, had u dan anders gehandeld?MarikenP schreef: ↑23 jun 2020 10:58Het gekke is dat ik naar het normale contactnummer belde. Deze was niet bereikbaar vanwege corona, en in de voicemail werd geadviseerd naar een ander nummer bellen ''for urgent matters''. Maar van tevoren wordt dus niet gezegd dat dit de alarmlijn is, en dat het 75 euro kost.
Komkommertijd
en witte angora
vinden dit leuk
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Ja, want ik had reserve sleutels, alleen wel op een paar uur afstand. Dus ja dan had ik deze gehaald, maar aangezien ze me zo makkelijk konden helpen leek dit me handig.
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
als je bereid bent om enkele uren te wachten of te reizen om 75 euro uit te sparen, hoe 'urgent' is deze 'matter' dan?
Aygulf
en Justmeagain
vinden dit leuk
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Als je reserve sleutels hebt op 2 keer een paar uur afstand (heen en terug) zou je ook best wel eens de nodige benzine kosten gehad kunnen hebben, zeg € 1,70 per liter, zeg 2 x 150 km rijden, zeg 4 uur minimaal rijden, en zeg 1 op 13, ik kom dan al vlot op € 40,00 reiskosten ............ Nu geen wachttijd en "slechts" € 35,00 meer.
Misschien handig om een betrouwbare buur een kopie huissleutel te geven .........
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Enerzijds was het wellicht handig geweest om vooraf te melden dat er kosten verbonden zaten aan het openen van de deur. Maar aan de andere kant, als het kosteloos was, waarom dan nog sleutels meenemen als er een gratis portierservice is.
Wel vind ik, dat als de kosten niet telefonisch vermeld zijn, dat die kosten wel ergens op gebaseerd moeten zijn. En het kan zijn dat dit in een contract terug te vinden is.
Wat ik verder nog mis in dit verhaal is het contact met de verhuurder. Hierover lees ik niets terug. Heeft u bij de verhuurder nagevraagd waarom deze kosten in rekening zijn gebracht? U vraagt hier omtrent uw rechten, maar misschien is het ook gewoon een idee om dit bij de verhuurder na te gaan, want wellicht heeft u hierin uitsluitend een plicht, om te betalen, omdat de kosten schriftelijk vooraf overeengekomen zijn.
Wel vind ik, dat als de kosten niet telefonisch vermeld zijn, dat die kosten wel ergens op gebaseerd moeten zijn. En het kan zijn dat dit in een contract terug te vinden is.
Wat ik verder nog mis in dit verhaal is het contact met de verhuurder. Hierover lees ik niets terug. Heeft u bij de verhuurder nagevraagd waarom deze kosten in rekening zijn gebracht? U vraagt hier omtrent uw rechten, maar misschien is het ook gewoon een idee om dit bij de verhuurder na te gaan, want wellicht heeft u hierin uitsluitend een plicht, om te betalen, omdat de kosten schriftelijk vooraf overeengekomen zijn.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Laatst bij een gesprek met verhuurders medewerker opgevangen dat er een speciaal deuropenmaak regeling was in geval van buitensluiting door jezelf. Dit zal dus heel goed in het huurcontract staan, wat natuurlijk iedereen leest.berndv schreef: ↑23 jun 2020 13:56Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Enerzijds was het wellicht handig geweest om vooraf te melden dat er kosten verbonden zaten aan het openen van de deur. Maar aan de andere kant, als het kosteloos was, waarom dan nog sleutels meenemen als er een gratis portierservice is.
Wel vind ik, dat als de kosten niet telefonisch vermeld zijn, dat die kosten wel ergens op gebaseerd moeten zijn. En het kan zijn dat dit in een contract terug te vinden is.
Wat ik verder nog mis in dit verhaal is het contact met de verhuurder. Hierover lees ik niets terug. Heeft u bij de verhuurder nagevraagd waarom deze kosten in rekening zijn gebracht? U vraagt hier omtrent uw rechten, maar misschien is het ook gewoon een idee om dit bij de verhuurder na te gaan, want wellicht heeft u hierin uitsluitend een plicht, om te betalen, omdat de kosten schriftelijk vooraf overeengekomen zijn.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
De vraag in deze is dus (nog steeds), wat staat er in je huurcontract, MarikenP ?
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
De reden dat dit niet gemeld wordt, is waarschijnlijk omdat je dit (artikel) in je huurovereenkomst kunt vinden.MarikenP schreef: ↑23 jun 2020 10:58Het gekke is dat ik naar het normale contactnummer belde. Deze was niet bereikbaar vanwege corona, en in de voicemail werd geadviseerd naar een ander nummer bellen ''for urgent matters''. Maar van tevoren wordt dus niet gezegd dat dit de alarmlijn is, en dat het 75 euro kost. Ook tijdens het gesprek ben ik hiervan niet op de hoogte gebracht en ze wilden me maar al te graag helpen. Ik vind het wel logisch dat als zoiets zoveel kost, dat dat toch even van tevoren gemeld moet worden?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
Niet elke verhuurder heeft dezelfde voorwaarden en sommige schrijven tarieven, andere op aanvraag.
Re: Kosten voor op afstand openen van een deur
kijk inderdaad je overeenkomst na, zal hier vast in staan en als het er niet instaat dan vraag ik me af of dit inderdaad wel mag....
wat mij opvalt is dat het zo simpel is, hoe heeft men je id gecheckt bijvoorbeeld, hoe wist men dat jij ook werkelijk jij was????
Als dit bij jouw zo makkelijk gaat wie is dan de volgende die dit even doet?
wat mij opvalt is dat het zo simpel is, hoe heeft men je id gecheckt bijvoorbeeld, hoe wist men dat jij ook werkelijk jij was????
Als dit bij jouw zo makkelijk gaat wie is dan de volgende die dit even doet?