LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekkage in het weekend

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Heleen41

Lekkage in het weekend

Ongelezen bericht door Heleen41 »

Hallo, ik heb een winkeltje, en vanochtend (zaterdag) was er weer eens een lekkage (de 7e keer al) in de winkel. Ik ben meteen naar de buren boven mij gerend, en bleek dus dat de lekkage kwam van het bad (voor de 2e keer) op de 3e etage, dus twee etages boven mijn winkeltje. De buren en ik hebben allebei contact opgenomen bij het makelaarskantoor van wie wij het huren, en die deelde ons arogant mede, dat de buren de waterleiding moesten afsluiten, en dat wij pas maandag weer aan de beurt zijn. En als wij toch een loodgieter wilde, dat de kosten dan voor onze eigen rekening zijn. Inmiddels stroomt het niet meer, maar druppelt het nog wel, en mijn kassa en faxapparaat staan er precies onder. Ook dit vond de makelaar geen excuses want tenslotte was het leed toch al geschied. Nu ben ik zondag en maandag gesloten, en vind het eng om mijn winkel straks zo dicht te doen. En de buren kunnen nu zaterdag en zondag geen water gebruiken.Kan dit zomaar??? Of hadden ze toch een loodgieter voor in het weekend moeten inschakelen???

Leo The Emperor

Re: Lekkage in het weekend

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik denk dat je het beste dit geval in twee stukken kunt onderverdelen.

1. Zorgen dat er geen additionele schade ontstaat.
Hier dien je gewoon te doen wat er nodig is om meerdere schade te voorkomen. Dus inderdaad nu een loodgieter inschakelen en zorgen dat de lekkage wordt verholpen. Dat is niet helemeaal hetzelfde als de hoofdkraan dichtzetten want er kan bijvoorbeeld water in het plafond zitten en eventueel kortsluiting of nog verdere waterschade veroorzaken.
Waarschijnelijk staat zelfs in het huurcontract dat je verplicht bent om op deze manier te handelen.
2. Financiele consequenties van de spoedoproep voor de loodgieter.
Het lijkt me dat als je aangeeft de loodgieter te hebben opgeroepen vanwege bovenstaande motivatie je erg sterk staat om het aan de loodgieter betaalde bedrag terug te vorderen. Enfin dit kan toch wel lastig worden met een onwillige makelaar

crazyme

Re: Lekkage in het weekend

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zou schriftelijk (mail of fax) melden dat er waterschade is, dat dit besproken en bekend is bij de verhuurder (in dit geval de beheerder?) en dat deze laatste geen actie op korte termijn wil ondernemen om verdere schade en overlast te voorkomen. Vervolgens kun je melden dat je dus zelf actie gaat ondernemen en de kosten hiervoor worden verrekend met de huur.

Na 7 lekkages mag je wel wat meer actie verwachten lijkt me.

Gesloten