LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liberalisatie nu echt definitief!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
margerietje

Liberalisatie nu echt definitief!

Ongelezen bericht door margerietje »

Hallo Allemaal,

Omdat de media hier bijna geen aandacht aan schenken wil ik er hier toch even melding van maken. Veel huurders in Nederland zijn eraan, en dat allemaal dankzij CDA en VVD. Zie de onderstaande links:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/69953

http://www.woonbond.nl/nieuws.php?aktie=bekijk&id=953

http://www.woonbond.nl/nieuws.php?aktie=bekijk&id=954

Bor Komorovski

Re: Liberalisatie nu echt definitief!

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Niet erg democratisch van een demissionair kabinet. Maar dat hebben we met Irak in 2003 al gezien nietwaar... Heil Balkenende! Heil Dekker! Heil Winsemius!

supernov

Ongelezen bericht door supernov »

Echt ongelooflijk. Ik kan mij niet voorstellen dat dit gunstig gaat uitpakken in deze tijden. De markt moet toch een keer ontwricht raken op deze manier? Zucht... was er maar een partij van wetenschappers of iets dergelijks...een partij dit mij het idee geeft dat er ook daadwerkelijk goed wordt nagedacht op de wat langere termijn.

Bor Komorovski

Nou, er zal dus eers wel voldoende gebouwd moeten worden. Maar wat is "voldoende"? Ik zou zeggen, tenminste een aantal gelijk aan het aantal te liberaliseren woningen. Maar dat wordt nergens gezegd!

En daarnaast is het schofterig vlak voor de verkiezingen terwijl het kabinet en de betreffende minister al gevallen zijn zo'n belangrijke beslissing erdoor te drukken. Schofterig en naar totalitarisme neigend.

Ik heb al eerder het "Thaise geneesmiddel" aanbevolen tegen dit soort nazistische praktijken.

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

Met verbijstering ..heb ik het gelezen...ik heb een inkomen van €795..en een huur van €319...krijg €97 huursubsidie...dus ik zat al niet op 15%..maar op 25%...wat wordt het nou???...jongens ik hou mijn hart vast...en stemmen doe ik ook niet ...ik weet gewoon niet waarop...je word genaait waar je bij staat

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

van een demissionair kabinet
Pardon, het kabinet wordt pas demissionair NA 22 november!

Bor Komorovski

@SJZ,
Nou, misschien de iure, maar de facto is het kabinet Balkenende II al gevallen en heeft een minderheidskabinet tot de verkiezingen de touwtjes in handen met als voornamelijk doel de begroting te presenteren. Ze hebben toegezegd geen belangrijke dingen te besluiten en regeren bij gedogen. Zij, en met name de heer Winsemius, zijn niet via verkiezingen, dus niet democratisch aan de macht gekomen. Dit zie ik toch min of meer als demissionair, en alsnog er dit soort besluiten doordrukken getuigt van autoritaire fascistoide neigingen. Deze keer huisvesting, volgende keer het op last van Verdonk alle buitenlanders in kampen stoppen. Heil Rita!

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Nou, misschien de iure, maar de facto is het kabinet Balkenende II al gevallen en heeft een minderheidskabinet tot de verkiezingen de touwtjes in handen
Precies. Balkenende II was gevallen en toen demissionair geworden, maar na de formatie is dit kabinet als Balkenende III missionair aan de slag gegaan.

Ze hebben toegezegd geen belangrijke dingen te besluiten en regeren bij gedogen.
1. De Tweede Kamer beslist of ze te ver gaan of niet.
2. Dit besluit was in feite al jarenlang in voorbereiding en grotendeels goedgekeurd.
3. Wat is "regeren bij gedogen"? Onzin of fantasie?

Dit zie ik toch min of meer als demissionair,
Tja, jij hebt het recht er foute meningen en inzichten op na te houden, het staatsrecht zegt het toch anders en dat telt.

Bor Komorovski

Staatsrecht is grotendeels ongeschreven en mede gebaseerd op "gentlemen's agreements" tussen de partijen. Hier was de afspraak dat er geen belangrijke besluiten genomen zouden worden. Die afspraak is niet nagekomen. Wat zegt het staats"recht" dan?
De Tweede Kamer beslist of ze te ver gaan of niet.
In theorie ja. In praktijk zijn het de ministers die een informatievoorsprong en machtsoverwicht hebben.
Dit besluit was in feite al jarenlang in voorbereiding en grotendeels goedgekeurd.
De verantwoordelijke minister was gevallen en er is veel weerstand tegen het plan. Winsemius wordt geacht lopende zaken af te handelen. Drie weken voor de verkiezingen een besluit er op deze manier doorheendrukken is smerig en onfatsoenlijk.
Wat is "regeren bij gedogen"? Onzin of fantasie?
Suggestieve vraag. De meerderheid is in de oppositie en kan dus het kabinet wegsturen en hun besluiten torpederen als ze zich niet aan de afspraak houden. En die afspraak was: begroting indienen en verder lopende zaken afhandelen. Dat gebeurt hier niet. Maar blijkbaar weet men het er via politieke spelletjes doorheen te drukken.
Tja, jij hebt het recht er foute meningen en inzichten op na te houden, het staatsrecht zegt het toch anders en dat telt.
Het strafrecht zegt ook dat je geen staatsgrepen mag plegen, maar dit bewind verdient het als dit alsnog gebeurt.

Bor Komorovski

Nog een paar onderwerpen waarin de regeringen zo "democratisch" zijn:

*Moet Turkije wel of niet in de EU?

*Zijn Bulgarije en Roemenie wel klaar voor toetreding?

*Moet Nederland minder afhankelijk van de VS worden?

*Steunen wij de inval in Irak?

*Is het nieuwe belastingstelsel in combinatie met de BTW verhoging eigenlijk wel zo voordelig?

En dan wordt er gebeuzeld over het al dan niet schrappen van de hypotheekaftrek! Een beuzelpost die in het niet valt bij de miljarden die onze regering met de BTW binnenhaalt en die in breder verband moet worden gelezen met de huizenprijzen en woningnood.

Nederland word wakker!!!

polka

Ongelezen bericht door polka »

Ik ben wel wakker maar ik ben te zwak om iets te doen,en is het materiaal om daarvan huizen te bouwen in handen van veel te sterke ouderen :D

Gesloten