Geen lift hebben op de 10e etage is wat onredelijk en neem aan dat je ook servicekosten betaalt.
Bel gewoon het onderhoudsbedrijf dat normaliter komt. Ik denk dat het dan snel kan worden opgelost. Degene die de lift onderhoud en de verhuurder lopen wel een risico indien de lift het niet doet of niet goed functioneert. Ik vermoed dat de monteur snel zal komen...
Een week wachten is ook onredelijk mijns inziens.
wat onredelijk ???
Dit is buitengewoon ongewenst en kan levensgevaarlijk zijn indien er acuut hulp geboden moet worden.
Men belt nooit zelf een onderhoudsdienst , daar zijn online contact/ storingsformulieren voor die men invult.
Dat een lift in een flatgebouw van 10 etages al weken niet werkt is echt niet wat onredelijk.
Dit is dus buitengewoon kwalijk en kan zelfs gevaarlijke situaties opleveren.
Ik heb uw bijdrage gemeld, Elle , een kille en volkomen onterechte en ongepaste bijdrage.
Ik stel het op prijs om door u met u te worden aangesproken en niet met jou en jij.
Qua leeftijd is dat ,denk ik zo , gepaster...
In een appartementencomplex of flatgebouw loopt een vraag over een storing altijd via de verhuurder.
Zij registreren de klacht en schakelen de monteur(s) in .
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedere flatbewoner te pas en te onpas zelf maar diverse monteurs gaat bellen.
Woon je gewoon in een huis dan is zelf bellen uiteraard misschien wel mogelijk.
In een appartementencomplex of flatgebouw loopt een vraag over een storing altijd via de verhuurder.
Zij registreren de klacht en schakelen de monteur(s) in .
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedere flatbewoner te pas en te onpas zelf maar diverse monteurs gaat bellen.
Woon je gewoon in een huis dan is zelf bellen uiteraard misschien wel mogelijk.
Klopt, een huurder kan in geval van nood het nummer bellen, maar kan natuurlijk geen opdracht tot reparatie geven als de lift al wekenlang kapot is. Dat moet de verhuurder doen.
Daar ben ik niet zo zeker van. Het begint met een brief op te stellen, vervolgens heeft de WBV 6 weken de tijd om het gebrek op te lossen. Is het dan nog niet opgelost, dan pas kun je naar de Huurcommissie. Daaruit volgt dat als het eerder op is gelost, dat de Huurcommissie ook niet in beeld komt.
Ik wilde eigenlijk de media link niet vermelden vanwege privacy redenen. Maar het is goed om te zien dat mensen hierin mee leven.
ik ben zelf niet zo thuis in juridische dingen. Zelf zat ik er aan te denken om een advocaat in te schakelen want dit kan gewoon niet.
maar ja dat geld is er niet! De lift is niet een week kapot, maar weken! En inderdaad de brandweerlieden, ambulance kunnen er nu niet door. Door de tijdelijke lift heeft de doorgang van de trap nu minder dan een halve meter. En volgens mij moet die minstens een meter zijn.
Ik ben hard aan het kijken welke stappen ik nog meer kan ondernemen.
Zo heb ik bijvoorbeeld hart van nederland ook al gecontact.
Even herhaald en dus wel iets... maar erg krap, ja dus er is nu een nood oplossing en lang lopen onmogelijk....
Dan kan een Ambulance ook weinig doen.... maar 10 verdiepingen lopen is dan niet meer.
Dus boodschappen kun je weer halen en alleen een brede rolstoel lukt niet meer...
En als de Lift het weer doet, hoe snel deze noodlift weg gaat word vermoedelijk een 2e vraag....
Daar ben ik niet zo zeker van. Het begint met een brief op te stellen, vervolgens heeft de WBV 6 weken de tijd om het gebrek op te lossen. Is het dan nog niet opgelost, dan pas kun je naar de Huurcommissie. Daaruit volgt dat als het eerder op is gelost, dat de Huurcommissie ook niet in beeld komt.
Dat lijkt me onredelijk bezwarend. Dat geeft verhuurder een vrijbrief om max 6 weken iets gebrekkigs te leveren, terwijl huur betaling wel doorloopt.
Een normale traplift?
Dan is je rollator of boven of beneden... dus moet je er tijdelijk 2 hebben?
Ook elke etage overstappen is geen pretje... en alle gezonde hebben er ook last van als je elkaar moet passeren.
Huurverlaging is wel redelijk.... gewoon aanvragen en liefst met meerdere bewoners tegelijk.
Als ik daar 10 hoog woonde en vrijwel wekelijks enkele Ali Express pakjes kreeg....
Mijn buren doen hetzelfde en ik ben bezorg adres geworden!
Maar daar een vergoeding voor van niet in China een Huawei kunnen bestellen......
Maar ook een wasmachine van plaatselijke winkel moet je nu uitstellen,
die trapliften, ik weet hoe moeilijk een nieuw matras was, liep vast en moest zelf op die stoel gaan om het toch boven te krijgen!
Dat is niet deze flat maar een traplift is ook met volle wasmand wekelijks een ramp....
en in mijn geval maar 1 traplift, 10x word ik gek, met 2 kratten bier op schoot en 9x overstappen en op de volgende lift wachten die verkeerd stond.....
Daar mag best een redelijk bedrag tegenover staan!
Maar het hoofddoel moet het repareren van de lift zijn.
Oude gebouwen hebben nog een hijsbalk en ramen, die voldoende nog open kunnen.
De woningbouw zou er een bouwlift moeten plaatsen voor transport van goederen.
Dat lijkt me onredelijk bezwarend. Dat geeft verhuurder een vrijbrief om max 6 weken iets gebrekkigs te leveren, terwijl huur betaling wel doorloopt.
Dat van die 6 weken staat in de link die je zelf post. Ik verwacht dus niet dat dit onredelijk bezwarend zal zijn.
Uit jouw eigen link:
Huurvermindering: hoe pak je dat aan?
Staat het gebrek op een van de bovenstaande lijsten? Maak dan niet zomaar opeens een lager bedrag aan huur over. Je moet namelijk eerst een aantal stappen doorlopen voordat je daadwerkelijk minder kunt gaan betalen .
Ten eerste moet je de verhuurder schriftelijk op de hoogte brengen van de gebreken. De verhuurder heeft dan zes weken de tijd om het gebrek te verhelpen. Is er na zes weken nog steeds niets veranderd, neem dan contact op met de huurcommissie. De huurcommissie zal dan uitspraak doen over het verzoek om huurverlaging. Is deze uitspraak dat de huur verlaagd mag worden, dan kun je daadwerkelijk een lager bedrag gaan overmaken.
Verder vraag ik me ook nog steeds af of deze storing wel onder onderstaande bepaling valt.
Het veelvuldig voorkomen van ernstige storingen aan de liftinstallatie als gevolg van ouderdom en/of technische gebreken.
Ik denk dat je het inderdaad een erge storing mag noemen, echter enig bewijs van veelvuldig voorkomen van dit soort storingen in deze flat zie ik niet genoemd worden.