Eind 2009 heb ik een anti kraak woning gehuurd via Villex.
Toen ik de sleutels kreeg werden, zoals verwacht (en het hoort) de financiën zeer precies afgewikkeld.
De huur werd zelfs per dag van de resterende maand berekend naast de volgende maand welke afgerekend moest worden.
Het betrof een Anti kraak woning met een wederzijdse opzegtermijn van 2 weken.
In December 2010 ontvingen wij bericht dat de woning per half Februari opgezegd werd wegens sloop.
Dit bericht heb ik zelf nooit gezien helaas.
Probleem 1
Op 1 Februari werd de huur voor Februari afgeschreven en werd er voor de hele maand afgeschreven terwijl er door hen de huur al eerder was opgezegd.
In mijn optiek hadden zij net zo precies moeten zijn als toen ik de sleutel kreeg en ook nu per dag moeten rekenen en niet moeten afronden op een hele maand.
Probleem 2
Na het inleveren van de sleutels (9-02-11) heb ik door aandringen uiteindelijk een bevestiging gehad dat alles in orde was maar blijven zij volharden in het feit dat de borg en de teveel afgeschreven huur pas na 6 weken terug betaald gaat worden.
Mag dit? of is dit wellicht normaal?
Nu zal het wellicht in hun voorwaarden staan (Deze zitten ergens in een verhuisdoos) maar persoonlijk vind ik het niet normaal dat de huur van de laatste maand volledig wordt afgeschreven terwijl dit voor een deel had gemoeten en dat daarnaast de borg, welke vooraf betaald is nu ineens ook 6 weken wordt ingehouden.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd of dat zoiets normaal is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mag Villex dit doen?
-
Re: Mag Villex dit doen?
volgens mij is dat ook zo bij een woningbouw vereniging en verrekenen ze het later met je. Maar ja of het echt mag ik heb geen idee
Klopt, in mijn optiek en bij mensen welke ik kende die dit eerder mee hebben gemaakt is het 1 of 2 weken later en niet 6! weken.Pareltje31 schreef:volgens mij is dat ook zo bij een woningbouw vereniging en verrekenen ze het later met je. Maar ja of het echt mag ik heb geen idee
Daarnaast zitten we dan nog met een stukje te veel afgeschreven huur wat mijns inziens niet correct is.
-
Ja, de verhuurder mag de hele maand huur inrekening brengen. Je ontvangt meestal na 4 weken een eindafrekening en dan betalen ze het resterende bedrag uit.M-70 schreef:Eind 2009 heb ik een anti kraak woning gehuurd via Villex.
Toen ik de sleutels kreeg werden, zoals verwacht (en het hoort) de financiën zeer precies afgewikkeld.
De huur werd zelfs per dag van de resterende maand berekend naast de volgende maand welke afgerekend moest worden.
Het betrof een Anti kraak woning met een wederzijdse opzegtermijn van 2 weken.
In December 2010 ontvingen wij bericht dat de woning per half Februari opgezegd werd wegens sloop.
Dit bericht heb ik zelf nooit gezien helaas.
Probleem 1
Op 1 Februari werd de huur voor Februari afgeschreven en werd er voor de hele maand afgeschreven terwijl er door hen de huur al eerder was opgezegd.
In mijn optiek hadden zij net zo precies moeten zijn als toen ik de sleutel kreeg en ook nu per dag moeten rekenen en niet moeten afronden op een hele maand.
Probleem 2
Na het inleveren van de sleutels (9-02-11) heb ik door aandringen uiteindelijk een bevestiging gehad dat alles in orde was maar blijven zij volharden in het feit dat de borg en de teveel afgeschreven huur pas na 6 weken terug betaald gaat worden.
Mag dit? of is dit wellicht normaal?
Nu zal het wellicht in hun voorwaarden staan (Deze zitten ergens in een verhuisdoos) maar persoonlijk vind ik het niet normaal dat de huur van de laatste maand volledig wordt afgeschreven terwijl dit voor een deel had gemoeten en dat daarnaast de borg, welke vooraf betaald is nu ineens ook 6 weken wordt ingehouden.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd of dat zoiets normaal is.
-
Ze doen het bij mij op dezelfde manier.
Ik ben 2 weken geleden naar een huis van de woningbouwvereniging verhuisd, en zit nu dus nog op de borg en het restant van de huur van maart te wachten...
Ik ga er van uit (heb het contract niet bij de hand door het verhuizen ) dat het in het contract staat. MAAR, dat wil niet zeggen dat het niet tegen de wet is.
Het zou dus kunnen dat in de wet staat dat ze de borg binnen 2 weken terug moeten storten. Helaas weet ik niet of dat zo is.
Overigens moet ik kwijt dat Villex zich nogal vaak niet aan de afspraken houdt en er een nogal vreemde moraal op nahoudt.
Ik heb een huis van hen gehuurd samen met mijn toenmalige vriend.
Dat betekent dat we beiden een eigen contract met Villex hadden. Je betaalt per persoon bij hen, niet per huis. (150 euro als je alleen woont, 100 euro pp als je met z'n 2en bent)
Op een gegeven moment is mijn vriend vertrokken.
Hij had echter nog 1 huissleutel. (van de 7)
Villex dacht dat ze mij daar voor op konden laten draaien, door te zeggen dat dat mijn verantwoording was. (stond niets over de sleutels in het contract, dat had ik opgezocht )
Na een paar keer hebben ze maar toegezegd dat ze het dan maar zo zouden laten.
Ze konden me gewoon niets maken!
Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn contract met hen!!
Maar ze probeerden het toch...
Ook heb ik in 2 jaar tijd meedere keren een avond voor niets thuis gezeten omdat ze dan aangekondigd hadden het huis te komen controleren...
En dan dus gewoon niet op kwamen dagen zonder even af te bellen of iets dergelijks.
Al met al vindt ik Villex WAARDELOOS.
Sorry, ik moest dit echt even kwijt!
Ik hoor betere verhalen over Camelot
Ik ben 2 weken geleden naar een huis van de woningbouwvereniging verhuisd, en zit nu dus nog op de borg en het restant van de huur van maart te wachten...
Ik ga er van uit (heb het contract niet bij de hand door het verhuizen ) dat het in het contract staat. MAAR, dat wil niet zeggen dat het niet tegen de wet is.
Het zou dus kunnen dat in de wet staat dat ze de borg binnen 2 weken terug moeten storten. Helaas weet ik niet of dat zo is.
Overigens moet ik kwijt dat Villex zich nogal vaak niet aan de afspraken houdt en er een nogal vreemde moraal op nahoudt.
Ik heb een huis van hen gehuurd samen met mijn toenmalige vriend.
Dat betekent dat we beiden een eigen contract met Villex hadden. Je betaalt per persoon bij hen, niet per huis. (150 euro als je alleen woont, 100 euro pp als je met z'n 2en bent)
Op een gegeven moment is mijn vriend vertrokken.
Hij had echter nog 1 huissleutel. (van de 7)
Villex dacht dat ze mij daar voor op konden laten draaien, door te zeggen dat dat mijn verantwoording was. (stond niets over de sleutels in het contract, dat had ik opgezocht )
Na een paar keer hebben ze maar toegezegd dat ze het dan maar zo zouden laten.
Ze konden me gewoon niets maken!
Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn contract met hen!!
Maar ze probeerden het toch...
Ook heb ik in 2 jaar tijd meedere keren een avond voor niets thuis gezeten omdat ze dan aangekondigd hadden het huis te komen controleren...
En dan dus gewoon niet op kwamen dagen zonder even af te bellen of iets dergelijks.
Al met al vindt ik Villex WAARDELOOS.
Sorry, ik moest dit echt even kwijt!
Ik hoor betere verhalen over Camelot