Dit bericht plaatste ik op 14 maart 2008 op het forum van Portaal, vanochtend kreeg mijn moeder een telefoontje van ene Peter dat het forum daar niet voor bedoeld is en dat het bericht is verwijderd. Uiteraard ging hij niet eens in op hetgeen is gebeurd..
Bericht is nog wel te lezen in google cache:
Google cache link
Blijkbaar heeft klagen over de meest triviale dingen zin, mijn moeder haalt doorgaans de schouders op en zegt 'laat maar'.
De laatste aanvaring met de buurman was vanwege water: door de warme dagen moest er natuurlijk wat gesproeid worden, mijn moeder heeft nog steeds een tuin, maar de buren hebben een hoge schutting. Er sijpelde water door de schutting op de stenen van het handmatige sproeien waardoor de buurman uit zijn dak ging en bijna over de schutting klom (naar wie schreeuwt hij dan als het regent?..).
Enfin, dat de buren zich steeds aan van alles en nog wat ergeren is een, dat Portaal regelmatig mijn moeder lastig valt is wel heel bizar. Er is al 'een heel dossier' volgens medewerkers daar, want de buren schrijven regelmatig van alles en nog wat. Foto's maken van de auto als die voor het huis staat om even wat spullen uit te laden bijvoorbeeld en dan een brief erbij dat dat expres gaat om de boel voor hen te blokkeren.
Hieronder de verwijderde text van Portaal:
Mijn moeder woont in Duivenkamp Maarssenbroek sinds 1974, we hebben vrijwel geheel Maarssenbroek zien opbouwen vanaf de grond op. Inmiddels is het 2008 en mijn moeder woont er nog steeds.
Maar het is alweer enige jaren geleden dat de buurvrouw overleed, haar man was dementerend en zij werden enige tijd voordat zij overleed overgeplaatst naar een verzorgingstehuis in Maarssen. Het huis in Duivenkamp stond enige tijd leeg en zou worden verkocht.
Uiteindelijk kreeg mijn moeder nieuwe buren, een jong stel. Wat simpele lui maar mijn moeder stond overal wel open voor. In het begin was er nog wel wat overleg maar ja, deze mensen wilden graag hun tuin achter geheel omspitten, een hoge nieuwe houten omheining er omheen en de boel bestraten.
Mijn moeder had wel moeite met die beslissing, de tuin achter was toch al bijna 35 jaar haar lust en leven, allerlei planten en bloemen waren keurig verzorgt geplant. Op een dag dat zij weg was werd dan ook snel de schutting door de buren geplaatst, de schutting voor was ook al op een dag dat zij weg was snel neer gezet, een gedeelte van de betegeling aan haar kant was daardoor iets verzakt maar werd wel later weer hersteld.
Aan de achterkant bleek echter dat de buren met hun hulpen door haar tuin waren gebanjerd en alle planten lagen om (foto's beschikbaar, zag er allemaal niet netjes uit..) Tevens was een spiegel die aan de boom hing achter bij het water gebroken.
Mijn moeder legde de spiegelstukken op elkaar op de heg bij het water bij de buren met een briefje erop: 'deze spiegel is gebroken.. niet erg netjes..'
De buren schakelden daarop de wijkagent in: mijn moeder zou rommel in hun tuin gooien! Tevens ging er een klacht naar portaal over haar. Een norse agent visiteerde mijn moeder een dag later. Na dat gesprek zei deze agent dat zij maar aangifte moest doen van vernieling, de tuin zag er toen aan haar kant totaal vernield uit. Hij zou tevens aan de buren melden dat zij maar iets moesten uitwerken voor een schadevergoeding.
Tsja, dat pakte dus iets anders uit dan zij gedacht hadden.
De daarop volgende maanden volgden allerlei incidenten: een man in de tuin van de buren stond naar mijn moeder te schreeuwen 'takkewijf! Ik gooi een bijl naar je kop!' en meer dat soort verwensingen.
Regelmatig liggen er peuken voor en achter in de tuin, achter ook wel bierfles doppen. Mijn moeder rookt en drinkt geen bier.. Uiteraard gebeurd dit niet als ze thuis is.
Een aantal keren wordt mijn moeder nu al lastig gevallen door Portaal. De buren blijken steeds weer brieven te schrijven met allerlei onzin. Zo zouden er auto's voor geparkeerd worden waardoor zij er niet uit kunnen. Dit gebeurd inderdaad ook een enkele keer, maar het is een kleine moeite om te vragen of degene die er dan net even is de auto te verplaatsen. Bovendien staat op dezelfde plek ook weer af en toe een bezoeker van de buren (waardoor mijn moeder er weer niet uit kan).
Zodra bijvoorbeeld mij moeder thuiskomt en iets uit de auto haalt zet zij de auto dan even voor, anders lukt het niet om uit te laden. Daar wordt dan een foto van gemaakt en hup, weer een klacht naar Portaal.
Portaal staat regelmatig op de stoep, nadat mijn moeder het een en ander weer (WEER!) heeft uitgelegd is het de medewerker duidelijk dat de buren zich ongepast gedragen en verdwijnt weer.
Gisteren belt er weer iemand van Portaal, hij zei een meerdere te zijn van de mensen die inmiddels zijn langs geweest en hij zei onpartijdig te zijn (want hij had het dossier NIET gelezen! hij reageert echter wel wederom op een brief van de buren!).
Mijn moeder wordt dus lastig gevallen door Portaal. Portaal heeft blijkbaar wel genoeg reden om mijn moeder steeds te bellen, maar geen reden om bij de buren langs te gaan. Mijn moeder woont in een huurhuis, de buren hebben het gekocht.
Het begint er op te lijken dat Portaal mijn moeder daar weg wil hebben
Schande!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn moeder wordt lastig gevallen door Portaal
Re: Mijn moeder wordt lastig gevallen door Portaal
Laat je moeder een aangetekende brief sturen met dit hele verhaal, en eis dat Portaal haar niet meer lastig valt. Organiseer een gesprek met de overlastmedewerker van portaal en je moeder en haar buren, of schakel buurtbemiddeling in. Laat de wijkagent een sfeerraportage opmaken en ook naar portaal sturen. En desnoods, laat portaal er maar een zaak voor maken bij de kantonrechter, leg daar het verhaal uit met documentatie en rapportage politie, dan zal het snel klaar zijn.