Ik huur al sinds ik op mijn adres woon (sinds 1975) 2 geisers. Deze geisers zijn dus erg oud (ze waren er al voordat ik er woonde) en eentje heeft zelfs geen afvoer naar de buitenlucht. Gevaarlijk dus.
Deze geisers worden ' onderhouden' door Feenstra. Onderhouden betekent dat er 1 x per jaar iemand 10 minuten bezig is met de geisers. Schoonmaken wordt dat genoemd. Voor dat onderhoud betaal per jaar 340 euro (!). Infeite hoeft men voor dat bedrag dus vrijwel niets te doen.
De geisers worden nooit vervangen. Een jaar geleden heb ik daar over geklaagd. Ze zijn zo oud dat ik het gevaarlijk vind.
Men wilde ze niet zomaar vervangen want ' ze deden het nog' . Omdat ik het daarmee niet eens , dreigde Feenstra dat ik mijn abonnement dan maar op moest zeggen dat kwamen ze de geisers weghalen ' uiteraard' . In dat geval zit ik zonder warm water.
Er viel vorig jaar mei een radiostilte. Een rekening kreeg ik niet meer. Ik nam aan dat ze mijn abonnement hadden gestaakt.Tot ik vorige week opnieuw een rekening kreeg - met de smoes dat men op digitaal was overgegaan- voor het hele afgelopen jaar!!!
Onderhoud hebben ze het afgelopen jaar niet gepleegd. Maar Feenstra is niettemin niet bereid om iets aan dit bedrag te doen.
Het zou heel fijn zijn als jullie mij wilden helpen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misbruik geiser-onderhoudscontracten?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Misbruik geiser-onderhoudscontracten?
Dus concreet u heeft een overeenkomst voor onderhoud van de geisers met Feenstra, dit voeren ze elk jaar netjes uit. U heeft echter het idee dat de geisers te oud en gevaarlijk zijn, zonder hier enige bewijs van uw vermoeden te schrijven.Jemig schreef:Ik huur al sinds ik op mijn adres woon (sinds 1975) 2 geisers. Deze geisers zijn dus erg oud (ze waren er al voordat ik er woonde) en eentje heeft zelfs geen afvoer naar de buitenlucht. Gevaarlijk dus.
Deze geisers worden ' onderhouden' door Feenstra. Onderhouden betekent dat er 1 x per jaar iemand 10 minuten bezig is met de geisers. Schoonmaken wordt dat genoemd. Voor dat onderhoud betaal per jaar 340 euro (!). Infeite hoeft men voor dat bedrag dus vrijwel niets te doen.
De geisers worden nooit vervangen. Een jaar geleden heb ik daar over geklaagd. Ze zijn zo oud dat ik het gevaarlijk vind.
Men wilde ze niet zomaar vervangen want ' ze deden het nog' . Omdat ik het daarmee niet eens , dreigde Feenstra dat ik mijn abonnement dan maar op moest zeggen dat kwamen ze de geisers weghalen ' uiteraard' . In dat geval zit ik zonder warm water.
Er viel vorig jaar mei een radiostilte. Een rekening kreeg ik niet meer. Ik nam aan dat ze mijn abonnement hadden gestaakt.Tot ik vorige week opnieuw een rekening kreeg - met de smoes dat men op digitaal was overgegaan- voor het hele afgelopen jaar!!!
Onderhoud hebben ze het afgelopen jaar niet gepleegd. Maar Feenstra is niettemin niet bereid om iets aan dit bedrag te doen.
Het zou heel fijn zijn als jullie mij wilden helpen.
Zolang de geizer functioneert en geen gebreke vertoond is er geen rede om deze te vervangen. Indien u het bedrag te hoog vind dan kunt u uiteraard de overeenkomst beëindigen.
Dat u er vanuit bent gegaan dat de overeenkomst zonder enige bevestiging was beëindigd is eigenlijk niet relevant, immers u heeft de overeenkomst niet beëindigd. U kunt uiteraard wel eisen dat ze de overeenkomst nakomen en dus die 10 minuten onderhoud (en eventueel vervangen onderdelen) komen uitvoeren.
Re: Misbruik geiser-onderhoudscontracten?
Al eens uitgerekend wat je de afgelopen 40 jaren (!) hebt betaald en dat vergeleken met de nieuwprijs van bv een CV ketel........
Re: Misbruik geiser-onderhoudscontracten?
Misschien kunt u op zoek naar de kosten van twee nieuwe geisers (of een combigeiser) en dat afwegen tegen uw huidige huurcontract? Dan heeft u het zelf in de hand.
Re: Misbruik geiser-onderhoudscontracten?
Jemig schreef:
Deze geisers worden ' onderhouden' door Feenstra.
.
De naam "Feenstra" (NUON overigens) zegt al meer dan alle woorden in het woordenboek die te maken hebben met onderhoud en service aangezien deze woorden in het "Feenstra" woordenboek niet voorkomen.
Verbaas me er nog steeds over dat geen enkele consumentenorganisatie zich geroepen voelt om met de klachten over deze firma iets te doen.