LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet mijn verhuurder de garage sneeuwvrij maken?
Moet mijn verhuurder de garage sneeuwvrij maken?
Hallo Radar,
Ik huur een garage verder op in mijn straat. Deze staan op het eigen terrein van de verhuurder. Moet de verhuurder niet zorgen dat de uitgang sneeuwvrij blijft??
We kunnen er haast niet uit.
Groetjes yvonne
Ik huur een garage verder op in mijn straat. Deze staan op het eigen terrein van de verhuurder. Moet de verhuurder niet zorgen dat de uitgang sneeuwvrij blijft??
Groetjes yvonne
Re: Moet mijn verhuurder de garage sneeuwvrij maken?
Dan maak je hetzelf zuiver he.
Ik kan hier de straat niet eens uit omdat de gemeente niet in tussen straten strooit alleen hoofdwegen.
Wat doe je dan gezamenlijk met de buurt de zooi opruimen.
Ik kan hier de straat niet eens uit omdat de gemeente niet in tussen straten strooit alleen hoofdwegen.
Wat doe je dan gezamenlijk met de buurt de zooi opruimen.
Waar is de tijd gebleven dat bij sneeuwval ieder zijn eigen stoepje en stukje straat sneeuwvrij maakte. Het moet niet gekker worden.
-
Ja ik denk dat dit achterstallig onderhoud is. Tegenwoordig is vloerverwarming bij de uitrit van een garage heel normaal,en geaccepteerd.Ik huur een garage verder op in mijn straat. Deze staan op het eigen terrein van de verhuurder. Moet de verhuurder niet zorgen dat de uitgang sneeuwvrij blijft??
Groetjes yvonne
Ik zou de verhuurder per aangetekende brief sommeren om voor nieuwjaar vloerverwarming aan te leggen.
-
-
Hangt er natuurlijk wel van af hoe groot de oprit is en hoe het geregeld is in het huurcontract. De wet is duidelijk; de verhuurder moet zorgen dat het pand toegankelijk is. Of dit in dit geval echter opgaat (overmacht) zou ik niet weten.
Dit is wat een grote verhuurder (poortugaal)in de algemene voorwaarden erover zegt.
Gladde straten kunnen gevaarlijk zijn voor
iedereen, jong én oud. Maar voor mensen
die slecht ter been zijn of voor ouders met
een kinderwagen is een straat vol ijs of vastgevroren
sneeuw nagenoeg onbegaanbaar.
Als hoofdbewoner of hoofdgebruiker van
een woning of gebouw (of een gedeelte
daarvan) bent u verplicht om de toegang en
de stoep ervoor over een breedte van twee
meter sneeuw- en ijsvrij te maken. Dit kunt
u doen door de straat en de stoep schoon
te vegen zodra het dreigt te gaan vriezen.
Mocht de stoep ondanks deze maatregel
toch glad worden, dan kunt u het beste
strooizout gebruiken
-
Met andere woorden: De TS kan beter even de algemene voorwaarden er bij pakken.
Aan de andere kant: Er staat in de startpost dat het eigen terrein van de verhuurder is. Dus waarschijnlijk is de verhuurder verantwoordelijk.
Want stel dat ik een garage aan het einde van een lange oprit met meerdere garages huur; Ben ik dan verantwoordelijk voor het sneeuwvrij maken van de gehele oprit? Dat lijkt me niet.
Aan de andere kant: Er staat in de startpost dat het eigen terrein van de verhuurder is. Dus waarschijnlijk is de verhuurder verantwoordelijk.
Want stel dat ik een garage aan het einde van een lange oprit met meerdere garages huur; Ben ik dan verantwoordelijk voor het sneeuwvrij maken van de gehele oprit? Dat lijkt me niet.
Ik weet natuurlijk niet wat er in algemene voorwaarden staat van topicstarter maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat je de hele toegangsweg sneeuwvrij moet maken. In de meeste algemene voorwaarden word dit wel benoemd dus ik ben benieuwd.
-
Er wordt door TS nergens gemeld dat er een toegangsweg naar de garage is.maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat je de hele toegangsweg sneeuwvrij
zover als ik dit lees staat de garage gewoon aan de straat.Ik huur een garage verder op in mijn straat. Deze staan op het eigen terrein van de verhuurder. Moet de verhuurder niet zorgen dat de uitgang sneeuwvrij blijft??
-
Bij mij aan het einde van de straat staat ook een blok garages aan een klein pleintje. Om van het terrein af te komen moet er meer sneeuw geruimd worden dan enkel de directe uitgang van de garage. Wie is er dus verantwoordelijk voor het schoonmaken van het pleintje en nog belangrijker; van de uitrit van het terrein (dus niet van de garage zelf).
Ipv hier xxxx had zout gestrooid dan had je er nu zo uit kunnen rijden.antileugens schreef:Bij mij aan het einde van de straat staat ook een blok garages aan een klein pleintje. Om van het terrein af te komen moet er meer sneeuw geruimd worden dan enkel de directe uitgang van de garage. Wie is er dus verantwoordelijk voor het schoonmaken van het pleintje en nog belangrijker; van de uitrit van het terrein (dus niet van de garage zelf).
De garages staan meestal op gemeentegrond en die hebben een beleid van alleen hoofdwegen en verder niks.
[Bericht aangepast door Moderator (grof taalgebruik, persoonlijke aanval)]
Even voor de duidelijkheid. (om misverstanden te voorkomen)
We (ik en nog 6 anderen) moeten via de oprit van de verhuurder naar onze garages rijden. Misschien is het zo duidelijk. We zitten dus niet aan de straat, maar op een plein achter zijn woning.
We (ik en nog 6 anderen) moeten via de oprit van de verhuurder naar onze garages rijden. Misschien is het zo duidelijk. We zitten dus niet aan de straat, maar op een plein achter zijn woning.
-
Gek, laat dat nou net mijn voorbeeld zijn!
Bovendien, hoe zit het met mensen die niet eens in staat zijn om sneeuw te ruimen. Je kunt wel makkelijk zeggen dat ze dat zelf moeten doen maar hoe zit dat bijvoorbeeld met mijn buurman (twee huizen verderop) die zo'n 45 km karretje heeft vanwege invaliditeit maar wel op het pleintje dat ik genoemd heb een garage huurt. Gelukkig woon ik in een dorpje waar ik samen met mijn buren het probleem voor hem heb opgelost maar stel dat je buren hebt zoals sommige van de posters hier?!
Bovendien, hoe zit het met mensen die niet eens in staat zijn om sneeuw te ruimen. Je kunt wel makkelijk zeggen dat ze dat zelf moeten doen maar hoe zit dat bijvoorbeeld met mijn buurman (twee huizen verderop) die zo'n 45 km karretje heeft vanwege invaliditeit maar wel op het pleintje dat ik genoemd heb een garage huurt. Gelukkig woon ik in een dorpje waar ik samen met mijn buren het probleem voor hem heb opgelost maar stel dat je buren hebt zoals sommige van de posters hier?!
-
Beste Fonnie,
Als de gemeente al de niet doorgaande wegen niet strooit kun je van een verhuurder in deze situatie niet eisen dat hij de oprit sneeuwvrij maakt.Even voor de duidelijkheid. (om misverstanden te voorkomen)
@Fonnie,
Een verhuurder van woningen, of dat nu een woningbouwvereniging of particulier is hoeft toch ook niet alle tuinpaden van de voordeur naar de stoep sneeuwvrij te maken?
De gebruiker van het gehuurde dient de toegang schoon te houden.
Het zou overigens wel netjes van de verhuurder zijn als hij zelf de boel schoonhoud.
Een verhuurder van woningen, of dat nu een woningbouwvereniging of particulier is hoeft toch ook niet alle tuinpaden van de voordeur naar de stoep sneeuwvrij te maken?
De gebruiker van het gehuurde dient de toegang schoon te houden.
Het zou overigens wel netjes van de verhuurder zijn als hij zelf de boel schoonhoud.
-
En in dit geval is de vraag wie de gebruiker is een lastige, want dat is zowel de huurder als de verhuurder. Het staat immers op zijn terrein en voor zover ik het begrijp zijn er ook nog eens meerdere huurders.
De wet is vrij duidelijk: De verhuurder dient te zorgen dat het gehuurde pand toegankelijk is.
De wet is vrij duidelijk: De verhuurder dient te zorgen dat het gehuurde pand toegankelijk is.
-
vrij toegangelijk is niet hetzelfde als sneeuwvrij.
Met een laagje sneeuw van 10 cm is de oprit vrij toegankelijk voor iedereen
Met een laagje sneeuw van 10 cm is de oprit vrij toegankelijk voor iedereen
-
Zelfs voor zeilboten.
-
Het is duidelijk dat een aantal mensen niet vanachter de computer is weggekomen. Grote delen van Nederland hadden namelijk minstens 30 cm sneeuw.
Aangezien de sneeuw inmiddels echter al grotendeels aan het verdwijnen is en niemand hier het antwoord schijnt te weten/te willen geven trek ik mij nu terug uit de discussie. De discussie is namelijk vrij zinloos geworden.
Aangezien de sneeuw inmiddels echter al grotendeels aan het verdwijnen is en niemand hier het antwoord schijnt te weten/te willen geven trek ik mij nu terug uit de discussie. De discussie is namelijk vrij zinloos geworden.