LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet roken in huurwoning??

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Moneyman

Re: niet roken in huurwoning??

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:Het lijkt me prima aannemelijk te maken dat roken in een huurwoning bestemd voor ex-pats die woning minder waard maakt en er kosten moeten worden gemaakt om de zwart geblakende muren weer mooi wit te krijgen en de stank te verdrijven. Het lijkt me dus dat een verhuurder een redelijk belang heeft om een beding als niet roken op te leggen aan de huurder en de rechter heeft dan ook een wijs besluit genomen. De verhuurder heeft immers het recht haar bezittingen tegen schade te beschermen en dit contractueel af te dekken.
Volledig mee eens.

langste adem

Re: niet roken in huurwoning??

Ongelezen bericht door langste adem »

Moneyman schreef:
olaf79 schreef:Het lijkt me prima aannemelijk te maken dat roken in een huurwoning bestemd voor ex-pats die woning minder waard maakt en er kosten moeten worden gemaakt om de zwart geblakende muren weer mooi wit te krijgen en de stank te verdrijven. Het lijkt me dus dat een verhuurder een redelijk belang heeft om een beding als niet roken op te leggen aan de huurder en de rechter heeft dan ook een wijs besluit genomen. De verhuurder heeft immers het recht haar bezittingen tegen schade te beschermen en dit contractueel af te dekken.
Volledig mee eens.
Ben ik het ook wel mee eens, en het getuigt van weinig respect tegenover de huurder als je stiekum toch gaat roken. Het feit dat je wel 1000 euro per maand huur moet betalen doet daar niets aan af. Als je in een duur luxe hotel verblijft mag je daar doorgaans ook niet roken.

Maar ik denk dat je je niet paranoide hoeft te voelen als je af en toe thuis een sigaretje opsteekt. Maak het gewoon niet te gek , ga geen 2 pakjes per dag wegpaffen. En mocht er uiteindelijk een rekening komen omdat de boel opnieuw gewit moet worden na je vertrek heb je die gewoon te betalen,.

Dat betalen zou in het algemeen moeten gelden voor mensen (rokers of niet) als ze stank of vettige aanslag achterlaten in een gemeubileerd huis. Je mag natuurlijk best wel eens frituren of gourmetten in je huis, maar als je het heel vaak doet en je ventileert te weinig laat je net zo goed een stanklucht of vieze aanslag achter.

Gesloten