bprosman schreef:Ik heb inderdaad 20 jaar lang gerookt en ben zo'n 10 jaar geleden gestopt.
Dus volgens sommigen , jouw kinderen in gevaar gebracht
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
bprosman schreef:Ik heb inderdaad 20 jaar lang gerookt en ben zo'n 10 jaar geleden gestopt.
Zou je het dan als roker wel terecht vinden als er een clausule in het contract zou komen, dat je de kosten voor het professioneel reinigen en verven van alle berookte ruimtes betaald, bij het verlaten van de woning? De gevolgen van jouw keuze om te roken, kosten de verhuurder wel extra tov een niet rokende huurder namelijk.Chocomelk schreef:Zelf vind ik het (als roker) belachelijk !
De verhuurder zou natuurlijk wel kunnen eisen dat als de huurder
eruit gaat dat alle muren/plafons mooi wit zijn en niet geel door de rook.
Als je als roker in huis rookt moet je ook voorzorgsmaatregelen nemen en altijd
een raampje op een kier hebben staan ook in winter hebben wij dat.
Zomers staat achterdeur of kiepraampje open.
En natuurlijk 'moet' je als roker wat vaker je muren doen en gordijnen/vitrage etc
uitwassen maar dat is een keuze die je zelf maakt.
Het huis is er voor mij, betalen er veel voor.
Sommige rokers kijken daar blijkbaar toch anders tegenaan, die hebben dan bijna het gevoel dat een grondrecht met voeten wordt getreden ofzo. Bij die kleine groep is het ook zo dat we er samen wel uitkomen, zolang zij maar mogen roken waar ze willen.Jolijn schreef:Ik vind het zwak om op een feestje waar je niet mag roken eerder weg te gaan.
Je komt toch voor de jarige?
Ik ga ook niet eerder weg bij mensen waar geen alcohol geschonken wordt en ook niet als er geen Lays chips op tafel staan.
Vast wel.vogels schreef:Ik mag aannemen dat degenen die zich erg druk maken om milieuvervuiling en CO2 uitstoot in een elektrische auto rijden?
Eeeuh nee, want die zijn namelijk lang niet altijd zuiniger als een nieuwe benzine-auto. Enige plus is dat ze de uitstoot van co2 en fijnstof verplaatsen tot buiten de bebouwde kom, maar als je kijkt naar het gemiddelde gebruik, dan zijn er genoeg niet-hybride auto's die zuiniger zijn als wel-hybride auto's.vogels schreef:Ik mag aannemen dat degenen die zich erg druk maken om milieuvervuiling en CO2 uitstoot in een elektrische auto rijden?
Absoluut zou ik dat terecht vinden en geen probleem vinden.sjohie schreef: Zou je het dan als roker wel terecht vinden als er een clausule in het contract zou komen, dat je de kosten voor het professioneel reinigen en verven van alle berookte ruimtes betaald, bij het verlaten van de woning? De gevolgen van jouw keuze om te roken, kosten de verhuurder wel extra tov een niet rokende huurder namelijk.
Die rookgeur is zeer penetrant voor niet rokers, zelfs 1 sigaret die een halve dag geleden is geroken in een kamer ruik je meteen bij binnenkomst.
Nee hoor bij mij niet, waar ik niet mag roken rook ik niet, no problem.sjohie schreef:Sommige rokers kijken daar blijkbaar toch anders tegenaan, die hebben dan bijna het gevoel dat een grondrecht met voeten wordt getreden ofzo. Bij die kleine groep is het ook zo dat we er samen wel uitkomen, zolang zij maar mogen roken waar ze willen.Jolijn schreef:Ik vind het zwak om op een feestje waar je niet mag roken eerder weg te gaan.
Je komt toch voor de jarige?
Ik ga ook niet eerder weg bij mensen waar geen alcohol geschonken wordt en ook niet als er geen Lays chips op tafel staan.
De CO2 uitstoot van alle rokers in Nederland samen, is GROTER dan dat van de hele landbouw sector. Als we daar nog bij op tellen de uitstoot die productie met zich meebrengt, zou geen enkele automobilist zich nog om CO2 uitstoot hoeven bekommeren als er nooit meer gerookt werd. ROKEN is overbodig, autorijden niet.vogels schreef:Ik mag aannemen dat degenen die zich erg druk maken om milieuvervuiling en CO2 uitstoot in een elektrische auto rijden?
Dat is jouw mening , niet die van de rokers. Zinloos om hier over door te blijven zeuren, want er zijn mensen die roken , sho what?ROKEN is overbodig
Ow heeeeeel veel mensen die overbodig auto rijden wat NIET nodig is watolaf79 schreef:De CO2 uitstoot van alle rokers in Nederland samen, is GROTER dan dat van de hele landbouw sector. Als we daar nog bij op tellen de uitstoot die productie met zich meebrengt, zou geen enkele automobilist zich nog om CO2 uitstoot hoeven bekommeren als er nooit meer gerookt werd. ROKEN is overbodig, autorijden niet.vogels schreef:Ik mag aannemen dat degenen die zich erg druk maken om milieuvervuiling en CO2 uitstoot in een elektrische auto rijden?
Je weet niet wat je mist joh, is kei lekker.
Ex-rokers zijn in ieder geval (hopelijk tijdig) tot inzicht gekomen dat het niet gezond is om je longen en slokdarm te verkankeren.ciske schreef:Je weet niet wat je mist joh, is kei lekker.
Misschien is hij wel een ex roker , mist hij juist het roken
Tsja, de 16 grootste containerschepen ter wereld stoten evenveel zwavel uit als alle auto's wereldwijd, de statistieken van onze consumptiemaatschappij zijn nooit mooi om te zien..olaf79 schreef:De CO2 uitstoot van alle rokers in Nederland samen, is GROTER dan dat van de hele landbouw sector. Als we daar nog bij op tellen de uitstoot die productie met zich meebrengt, zou geen enkele automobilist zich nog om CO2 uitstoot hoeven bekommeren als er nooit meer gerookt werd. ROKEN is overbodig, autorijden niet.vogels schreef:Ik mag aannemen dat degenen die zich erg druk maken om milieuvervuiling en CO2 uitstoot in een elektrische auto rijden?
Onderbouwing??Prolix schreef: Elektrische auto's verbruiken per kilometer 6 keer zoveel energie als een benzine-tegenhanger. 8 keer zoveel tov diesel. Dat komt omdat de effectieve energie omzet van olie-troepjes 95 tot 99% is.
Wat is nou weer een benzene motor ? Is dat ook een elektrieke motor ?Rendement benzene motor is bij mijn weten slechts 25%, fors lager dan 95%