LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Hallo,

Ik huur al een tijd een woning bij de Alliantie te Amersfoort. Nu betaal ik geloof ik bijna 7 euro (per huishouden) om het portiek schoon te laten maken door professionals. Dit gebeurd echter zo slecht dat ik er al een aantal keren wat van heb gezegd.

Elke keer zegt de Alliantie dat het wel goed gebeurd. Ik mag het niet opzeggen, maar is dat ook zo? Wie heeft hier ervaring mee?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door tenormin »

Wij betalen €10,00 p.m., zijn ook niet tevreden, maar niks te vertellen. M.a.w. dat moeten we gewoon pikken, hier tenminste wel ondanks dat bewonerscommissie constant aan de bel hangt. Zogenaamde olifant tegen muis.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door berndv »

7 euro per? Dag/week/maand/jaar? Zijn dit de totale servicekosten? Of zijn dit de kosten die gespecificeerd op de rekening staan voor schoonmaak? U kunt deze kosten natuurlijk opzeggen, helaas alleen als u tegelijkertijd ook uw huur opzegt :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door crazyme »

basamersfoort schreef:Hallo,

Ik huur al een tijd een woning bij de Alliantie te Amersfoort. Nu betaal ik geloof ik bijna 7 euro (per huishouden) om het portiek schoon te laten maken door professionals. Dit gebeurd echter zo slecht dat ik er al een aantal keren wat van heb gezegd.

Elke keer zegt de Alliantie dat het wel goed gebeurd. Ik mag het niet opzeggen, maar is dat ook zo? Wie heeft hier ervaring mee?
In 40 minuten tijd maar liefst 5 vragen stellen op het forum.

Maak de volgende keer een gebruikersnaam met het woord trol erin aan....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme, tel er "maar" 4; maar je hebt gelijk; zelfs vandaag aangemeld. Moet dit dan onmiddellijk onder de noemer trol komen? (Ik herken die dingen n.l. niet).

witte angora
Berichten: 30869
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door witte angora »

basamersfoort schreef:Hallo,

Ik huur al een tijd een woning bij de Alliantie te Amersfoort. Nu betaal ik geloof ik bijna 7 euro (per huishouden) om het portiek schoon te laten maken door professionals. Dit gebeurd echter zo slecht dat ik er al een aantal keren wat van heb gezegd.

Elke keer zegt de Alliantie dat het wel goed gebeurd. Ik mag het niet opzeggen, maar is dat ook zo? Wie heeft hier ervaring mee?
Hier betalen we dus het dubbele (8 woningen per portiek), eens in de 14 dagen wordt er schoongemaakt, en hier is het netjes.

Een en ander hangt er natuurlijk ook van af hoe netjes de bewoners zelf zijn. :wink:

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Linoge »

basamersfoort schreef: Ik huur al een tijd een woning bij de Alliantie te Amersfoort. Nu betaal ik geloof ik bijna 7 euro (per huishouden) om het portiek schoon te laten maken door professionals.
Hoeveel huishoudens heb jij dan en wonen die allemaal in hetzelfde portiek?

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Zal wat duidelijker zijn.

Ik betaal totaal 21 euro per maand servicekosten. 7 euro betaal ik voor de schoonmaak in ons portiek. Het portiek bestaat uit 6 huishoudens, totaal dus 42 euro voor de schoonmaak van 1 portiek per maand. Dit gebeurd zo slecht, spinnerag hangt er nog, trapleuningen vergeten, hoeken niet gedaan, de matten zo naar buiten gegooid en laten liggen zelfs in de regen en ga zo maar door.

Ik wil dus hiervan af, maar dat kan dus alleen als ik de huur opzeg, of begrijp ik dit verkeerd?

witte angora
Berichten: 30869
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door witte angora »

42 euro, dat is nog geen twee uurtjes werk per maand waar je voor betaalt, wat verwacht je dan?

Daarbij, als iets niet goed schoon is, kun je het bedrijf er toch op aanspreken? De flat hier staat vier jaar, onlangs heb ik een gesprek gehad met de schoonmakers, ze hadden nooit goed doorgekregen dat de lampen naast de achterdeur ook schoon gemaakt moeten worden. Ook over andere dingen bleek onduidelijkheid te zijn. Met een goed gesprek (wat uiteraard resulteerde in een contact tussen schoonmaakbedrijf en woningbouw) is het allemaal recht gezet.

Mijn advies is dus: neem eerst eens contact op met het bedrijf c.q. de woningbouwvereniging. Zij zijn degenen die er iets aan kunnen veranderen. Mensen op dit forum zijn daarvoor niet de aangewezen persoon.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:Mijn advies is dus: neem eerst eens contact op met het bedrijf c.q. de woningbouwvereniging. Zij zijn degenen die er iets aan kunnen veranderen. Mensen op dit forum zijn daarvoor niet de aangewezen persoon.
basamersfoort schreef:Dit gebeurd echter zo slecht dat ik er al een aantal keren wat van heb gezegd.
Elke keer zegt de Alliantie dat het wel goed gebeurd.
En nu?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Spreek met de andere bewoners af dat ieder om de week ook
ff wat doet in het portiek zodat het ook lekker schoon blijft.
Kleine moeite.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Spreek met de andere bewoners af dat ieder om de week ook
ff wat doet in het portiek zodat het ook lekker schoon blijft.
Kleine moeite.
Kan je doen ja, maar daar hoort het bedrijf voor te zorgen, tenslotte betalen ze er voor.

Oepsie
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:30

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Oepsie »

Verstandig is om op te schrijven wat er direct na nog vies is, en wat er wel schoongemaakt is. Vervolgens, als er genoeg te klagen is (1 vensterbankje oid is niet bepaald overtuigend :wink: ), schrijf je een brief naar de contractpartij. Dat kan de woningstichting zijn als zij het schoonmaakbedrijf hebben ingehuurd, maar dat kan ook het schoonmaakbedrijf zelf zijn als de bewoners zelf het schoonmaakbedrijf hebben ingehuurd (en de woningstichting alleen de financiële kant afhandelt).

Komt daar hetzelfde 'alles is in orde' antwoord op, kun je nog een klacht indienen bij de huurcommissie. Ook kunnen de bewoners gezamelijk de schoonmaak stopzetten en het zelf gaan doen, maar dan moeten wel genoeg mensen daarmee akkoord gaan (meestal 75% van de bewoners). Dit moet dan schriftelijk kenbaar gemaakt worden aan de woningstichting.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:Spreek met de andere bewoners af dat ieder om de week ook
ff wat doet in het portiek zodat het ook lekker schoon blijft.
Kleine moeite.
Kan je doen ja, maar daar hoort het bedrijf voor te zorgen, tenslotte betalen ze er voor.
Lijkt me geen goed voorstel om het als bewoners te gaan doen, je weet immers niet wie er wonen, jong, oud, gehandicapt o.i.d. Trouwens, de woningbouw houd die €7,00 evengoed bij de vaste lasten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door ciske »

Trouwens, de woningbouw houd die €7,00 evengoed bij de vaste lasten
Klopt vandaar ik ook sarcastisch zei...kan je doen ja, maar je zou wel gek zijn. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:
Lijkt me geen goed voorstel om het als bewoners te gaan doen, je weet immers niet wie er wonen, jong, oud, gehandicapt o.i.d. Trouwens, de woningbouw houd die €7,00 evengoed bij de vaste lasten.
Nee heb je en ja kan je krijgen en wat is nu 7 euro op maandbasis.
Als ik me zo zou storen aan een vies portiek waar ik dagelijks doorheen moet dan zou ik 1x per week zelf met een emmer sop/zeem/dweil rond gaan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door ciske »

Als ik me zo zou storen aan een vies portiek waar ik dagelijks doorheen moet dan zou ik 1x per week zelf met een emmer sop/zeem/dweil rond gaan.
Ik dus niet, ik zou er flink achter aan gaan, zodat ze hun werk goed doen, je betaalt er ook voor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Als ik me zo zou storen aan een vies portiek waar ik dagelijks doorheen moet dan zou ik 1x per week zelf met een emmer sop/zeem/dweil rond gaan.
Ik dus niet, ik zou er flink achter aan gaan, zodat ze hun werk goed doen, je betaalt er ook voor.
Heb je ook gelijk in maar voor 7 euro kun je ook niet heel veel
van verwachten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
Als ik me zo zou storen aan een vies portiek waar ik dagelijks doorheen moet dan zou ik 1x per week zelf met een emmer sop/zeem/dweil rond gaan.
Ik dus niet, ik zou er flink achter aan gaan, zodat ze hun werk goed doen, je betaalt er ook voor.
Zelfs al zou ik het kunnen, dan nog niet. Het zit mooi allemaal bij de huur en servicekosten inbegrepen, dus die Woningbouw moet er maar wat aan doen, niet de bewoners.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Heb al diverse keren een brief verstuurd, een mail verstuurd maar daar word een beetje lacherig over gedaan.
En het is niet dat ik die 7 euro mis, maar het is gewoon een principe kwestie. Als ik ergens voor betaal wil ik dat het goed gebeurd, en wil ik niet dat er achteraf nog een keer moet worden schoongemaakt, door mijzelf of de andere mensen in mijn portiek.
Ik heb de kwestie nu bij de huurcommissie neergelegd, met foto's van alle keren dat er niet goed schoon is gemaakt.

Gesloten