LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet warm te krijgen met blokverwarming

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Elinek

Niet warm te krijgen met blokverwarming

Ongelezen bericht door Elinek »

ik huur een flatje van 50 vierkante meter.
Wij hebben in het complex blokverwarming.
Overdag wordt het in de huiskamer niet warmer dan 18,5 graden, in de slaapkamer, douche/wc en gang blijft het bij 16,5 graden steken. 's avonds wordt het tussen de 20 en 21 graden in de huiskamer als ik de verwarming 3 uur open heb, in de overige vertrekken net aan 18 graden.
's nachts gaat de verwarming meestal helemaal uit, de temperatuur daalt dan overal naar ongeveer 16 graden, hangt van het weer af.

De verhuurder, Wormer Wonen, heb ik verleden jaar drie keer hier over aangeschreven. Ze zeggen dat de installatie in orde is en dat de fout in de door mij gehuurde woning ligt. Ze hebben drie keer een monteur gestuurd en die kon alleen maar concluderen dat het te koud was en dat de installatie bij mij thuis in orde was.
Nu heb ik een vierde brief gestuurd, en zeggen ze weer dat de installatie in orde is en ze wel een monteur willen sturen. Ik ben het een beetje zat, want die monteur mag van de verhuurder niets aan de temperatuur van de ketel doen en daar gaat het mij nou juist om. Ook die overdag, avond en nachtstand is mij een doorn in het oog. Wij hebben allemaal eigen meters op de radiatoren en wil graag zelf bepalen wanneer ik stook. Ik moet nu verplicht om 12 uur naar bed omdat dan de verwarming uit gaat.

Ik betaal 60 euro voorschot per maand en heb nu al 2 jaar achter elkaar 400 euro terug gekregen bij de jaarafrekening, terwijl is als ik thuis ben alles in huis open heb staan.

Wie weet raad?

Met een vriendelijke groet,

ElineKoukleumpje

Hannah79

Re: Niet warm te krijgen met blokverwarming

Ongelezen bericht door Hannah79 »

Vervelend probleem van blokverwarming dit. Heb je met buren hier al eens over gsproken? Misschien zijn ze het met je eens en kun je gezamelijk een brief met handtekeningen gaan aanbieden, en zet dat meer zoden aan de dijk dan als je alleen klaagt. Je kunt ook proberen een gesprek aan te vragen, in plaats van via brieven, van mens tot mens lukt het misschien wel te overtuigen. Maar ik denk dat je de meeste kans hebt met meerdere bewoners! Het kost de verhuurder niks extra om de temperatuur hoger in te stellen. De bewoners betalen immers hun voorschotten maandelijks, en dat wordt toch met hen verrekend.

ageeth12

Re: Niet warm te krijgen met blokverwarming

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Er is een brief van de huurcommissie downloaden. Namelijk dit heeft betrekking op dit soort dingen over de servicekosten. Die opsturen naar de wbv. Als het niet door de wbv wordt opgelost. De huurcommissie inschakelen. Je kan namelijk verlaging van de servicekosten vragen. Dat heeft bij ons ook gewerkt. We krijgen nu eindelijk per woning een eigen verwarming.

Gesloten