LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
dennishaaf
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:01

Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door dennishaaf »

Hallo forum leden,

Wij zitten met een vraag. Iets waar wij eigenlijk al vanaf het begin last van hebben is een onbekend persoon die bij ons inkomen staat. Via de organisatie boek7 in zwijndrecht zijn wij terecht gekomen bij een huis die particulier verhuurd wordt. Vanaf het begin hebben wij problemen gehad met het aanvragen van huurtoeslag. Januari 2014 zijn wij er in gegaan, februari toch huurtoeslag gekregen. Maar toen opeens in Maart kregen wij nieuwe berekeningen. Nu 7 maanden verder hebben wij een gigantische aanslag gekregen van 1500 euro. Omdat er iemand is ingeschreven met 13.000 euro. Dat maakt meer dan 29.000 waardoor wij niks meer krijgen.

Speelt hier een vies zaakje of is dit gewoon een fout van de belastingdienst, want wij zijn hier heel erg van geschrokken!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

Speelt hier een vies zaakje of is dit gewoon een fout van de belastingdienst, want wij zijn hier heel erg van geschrokken!
Wat zegt of schrijft de BD?
Dan moet toch ook een naam als fiscale partner voor 13000 euro zijn!

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Is de vorige bewoner wel van het adres uitgeschreven? Je zou dat bij de gemeente even kunnen navragen. Neem meteen je huurcontract mee, zodat je aan kunt tonen dat jullie de enige bewoners zijn.

De vorige bewoner wordt (als dit het probleem is) dan van jullie adres uitgeschreven met de melding: 'vertrokken met onbekende bestemming'. Sta er wel op dat dit per ingangsdatum van jullie huurcontract gaat.

Eigenlijk is het een beetje vreemd (als dit klopt) dat de gemeente zelf geen actie heeft ondernomen hierin, ik heb dit met mijn vorige woning mee gemaakt, met een maand of 6 kreeg ik een brief met een verzoek om informatie van de vorige bewoner. Maar dat ging om sociale huur, misschien dat het dan nét even iets anders ligt.
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 sep 2014 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

dennishaaf
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:01

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door dennishaaf »

De belastingdienst geeft in een beschikking de specificatie. Daarin staat meneer isles. Een onbekend persoon voor ons, maar die hier wel eerder heeft gewoond en huurtoeslag kreeg.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door witte angora »

dennishaaf schreef:De belastingdienst geeft in een beschikking de specificatie. Daarin staat meneer isles. Een onbekend persoon voor ons, maar die hier wel eerder heeft gewoond en huurtoeslag kreeg.
Dan klopt mijn vorige bericht dus.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

dennishaaf schreef:De belastingdienst geeft in een beschikking de specificatie. Daarin staat meneer isles. Een onbekend persoon voor ons, maar die hier wel eerder heeft gewoond en huurtoeslag kreeg.
Dat kan je toch bij de BD melden.
Misschien heeft deze meneer een nieuw adres, waar hij ook huurtoeslag krijgt.

dennishaaf
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:01

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door dennishaaf »

Wij hebben hem laten uitschrijven in februari. Toen heeft de gemeente gezegd dat er een onderzoek is gestart. En eind maart kregen wij een brief met daarin dat hij is uitgeschreven uit nederland en dus ook automatisch uit de woning. Wij staan als enige nu ingeschreven volgens de gemeente. Ik ben daar voor naar de gemeente gegaan. Ik kan een bewijs krijgen dat wij als enige wonen op ons adres voor 10 euro.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is die informatie kennelijk nog niet bij de belastingdienst bekend, denk ik. Dan kun je misschien het beste bezwaar maken tegen de beschikking/beslissing, met dat bewijs. Toch zou ik eerst even nog bij de gemeente navragen wat jullie het beste kunnen doen, als je de beschikking mee neemt zien ze wel wat het probleem is.

dennishaaf
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:01

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door dennishaaf »

eleven schreef:
dennishaaf schreef:De belastingdienst geeft in een beschikking de specificatie. Daarin staat meneer isles. Een onbekend persoon voor ons, maar die hier wel eerder heeft gewoond en huurtoeslag kreeg.
Dat kan je toch bij de BD melden.
Misschien heeft deze meneer een nieuw adres, waar hij ook huurtoeslag krijgt.
Dat zou kunnen ja. Als de BD aangeeft hier niks mee te kunnen. Lijkt mij het verstandig om bewaar in te dienen met het bewijs van 10 euro dat wij daar als enige wonen?

Wij zijn namelijk een beetje het einde zoek :( :?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

dennishaaf schreef:Wij hebben hem laten uitschrijven in februari. Toen heeft de gemeente gezegd dat er een onderzoek is gestart. En eind maart kregen wij een brief met daarin dat hij is uitgeschreven uit nederland en dus ook automatisch uit de woning. Wij staan als enige nu ingeschreven volgens de gemeente. Ik ben daar voor naar de gemeente gegaan. Ik kan een bewijs krijgen dat wij als enige wonen op ons adres voor 10 euro.
Gewoon doen en dan naar de BD en het laten oplossen.
Bezwaarschrift indienen, dat jullie niet met de opgelegde aanslag voor € 1500 Accord gaan.

dennishaaf
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:01

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door dennishaaf »

eleven schreef:
dennishaaf schreef:Wij hebben hem laten uitschrijven in februari. Toen heeft de gemeente gezegd dat er een onderzoek is gestart. En eind maart kregen wij een brief met daarin dat hij is uitgeschreven uit nederland en dus ook automatisch uit de woning. Wij staan als enige nu ingeschreven volgens de gemeente. Ik ben daar voor naar de gemeente gegaan. Ik kan een bewijs krijgen dat wij als enige wonen op ons adres voor 10 euro.
Gewoon doen en dan naar de BD en het laten oplossen.
Bezwaarschrift indienen, dat jullie niet met de opgelegde aanslag voor € 1500 Accord gaan.
Dankjewel voor je reactie en medeleven. Dat gaan wij ook zeker doen, want wij weten het gewoon niet meer. Ik kan van alles suggereren, maar dat lost niks op.

Ik hoop gewoon dat de BD meewerkt, want hun hebben ook gezegd dat er een aanslag zat aan te komen en dat wij bezwaar in konden dienen. Dus ik hoop dat het opgelost wordt, want wij zijn geen miljonair. Helaas. :wink:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

dennishaaf schreef:
eleven schreef:
dennishaaf schreef:Wij hebben hem laten uitschrijven in februari. Toen heeft de gemeente gezegd dat er een onderzoek is gestart. En eind maart kregen wij een brief met daarin dat hij is uitgeschreven uit nederland en dus ook automatisch uit de woning. Wij staan als enige nu ingeschreven volgens de gemeente. Ik ben daar voor naar de gemeente gegaan. Ik kan een bewijs krijgen dat wij als enige wonen op ons adres voor 10 euro.
Gewoon doen en dan naar de BD en het laten oplossen.
Bezwaarschrift indienen, dat jullie niet met de opgelegde aanslag voor € 1500 Accord gaan.
Dankjewel voor je reactie en medeleven. Dat gaan wij ook zeker doen, want wij weten het gewoon niet meer. Ik kan van alles suggereren, maar dat lost niks op.

Ik hoop gewoon dat de BD meewerkt, want hun hebben ook gezegd dat er een aanslag zat aan te komen en dat wij bezwaar in konden dienen. Dus ik hoop dat het opgelost wordt, want wij zijn geen miljonair. Helaas. :wink:

Bezwaarschrift tijdelijk indienen, meestal binnen 6 weken.
Uitstel van betaling is dan ook meteen aangevraagd.
suc6

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu is het wel zo dat het om de huurtoeslag van 2014 gaat. De huurtoeslag die je nu krijgt (of niet) is een voorschot op de definitieve berekening die je in 2015 krijgt. En ook die definitieve berekening is niet definitief; als er nieuwe gegevens op tafel komen kan het weer herzien worden. Feitelijk teken je bezwaar aan tegen de beslissing de hoogte van het voorschot op 0 te zetten.

Het geld is dus nog lang niet 'weg'. Alleen moet je er verrekte veel moeite voor doen om te krijgen waar je recht op hebt, oftewel: dat je iedere maand rond kunt komen met je inkomen. Want zoveel is een bruto inkomen van 16000 euro voor 2 personen ook weer niet. Plus dat je een voorschot van 1500 euro terug moet betalen, dat hakt er wel even in.

dennishaaf
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:01

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door dennishaaf »

Wij hebben mijn inkomen van januari 2014 laten staan. Die stond op 20.000 bruto per jaar. Maar februari de volgende maand moest ik bij mijn werkgever vertrekken. Mijn inkomen werd 6600, een andere baan waar ik nu 15 uur werk. Oftewel wij hebben in maart niet doorgegeven dat we 6600 verdienen. Misschien dat daar ook de fout in zit? Of hebben we dan een probleem. De rekensom is dat zegmaar 20.000 plus 13.000 van meneer isler de onbekende persoon.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

dennishaaf schreef:Wij hebben mijn inkomen van januari 2014 laten staan. Die stond op 20.000 bruto per jaar. Maar februari de volgende maand moest ik bij mijn werkgever vertrekken. Mijn inkomen werd 6600, een andere baan waar ik nu 15 uur werk. Oftewel wij hebben in maart niet doorgegeven dat we 6600 verdienen. Misschien dat daar ook de fout in zit? Of hebben we dan een probleem. De rekensom is dat zegmaar 20.000 plus 13.000 van meneer isler de onbekende persoon.
Priority heeft toch nu de aanslag van 1500 euro.

Kijk je wel eens in "Mijn Toeslagen", zo ja, wat staat er als inkomen vermeld, daar kan je namelijk het inkomen aanpassen, als het nodig is.

dennishaaf
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:01

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door dennishaaf »

Ja via mijn toeslagen heb ik mijn inkomen veranderd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

dennishaaf schreef:Ja via mijn toeslagen heb ik mijn inkomen veranderd.

Dan begrijp ik deze zin niet:
Oftewel wij hebben in maart niet doorgegeven dat we 6600 verdienen. Misschien dat daar ook de fout in zit?

dennishaaf
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:01

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door dennishaaf »

Het is allemaal geregeld! :) Krijg het geld in oktober allemaal terug en de aanslag hoef ik niet te betalen.

De fout was dat mijn inkomen 20.000 plus 13.000 van de onbekende persoon meer dan 29.000 is. Daarom had ik zogenaamd geen recht op huurtoeslag. Wij hadden zelf ook die inkomen van 20.000 moeten veranderen naar 6600.

Is het mogelijk om geld terug te krijgen door te bewijzen dat je vanaf maart echt een inkomen heb gehad van alleen 6600 voor 2014?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door eleven »

dennishaaf schreef:Het is allemaal geregeld! :) Krijg het geld in oktober allemaal terug en de aanslag hoef ik niet te betalen.

De fout was dat mijn inkomen 20.000 plus 13.000 van de onbekende persoon meer dan 29.000 is. Daarom had ik zogenaamd geen recht op huurtoeslag. Wij hadden zelf ook die inkomen van 20.000 moeten veranderen naar 6600.

Is het mogelijk om geld terug te krijgen door te bewijzen dat je vanaf maart echt een inkomen heb gehad van alleen 6600 voor 2014?
@dennishaaf

Dit vroeg ik, en je schreef:
dennishaaf schreef:Ja via mijn toeslagen heb ik mijn inkomen veranderd.
Maar blijkbaar is er toch nog iets niet wat klopt.
Is het mogelijk om geld terug te krijgen door te bewijzen dat je vanaf maart echt een inkomen heb gehad van alleen 6600 voor 2014?
Krijg het geld in oktober allemaal terug

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onbekend persoon bij mijn belastinginkomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dennis, je hoeft niks te bewijzen. De huurtoeslag is altijd een voorschot, en dat vraag je dus zelf aan. De hoogte van het voorschot wordt bepaald door de gegevens die je zelf aandraagt. Als er in de loop van het jaar wat veranderd, dan kun je de verandering zelf doorgeven. Heb je in de eerdere periode te weinig gehad, dan krijg je datgene wat je te weinig hebt gekregen alsnog. Heb je teveel gekregen, dan krijg je in de rest van het jaar een stuk minder voorschot.

Het jaar daarop wordt de definitieve huurtoeslag berekend. Dat gebeurt aan de hand van de inkomensgegevens die je werkgever(s) aandragen en eventueel jouw belastingaangifte. De voorschotten worden dan verrekend met de definitieve berekening.

Gesloten