LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oorspronkelijke staat

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
MauMau
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:25

oorspronkelijke staat

Ongelezen bericht door MauMau »

Ik zal binnenkort mijn huurwoning verlaten. De huiseigenaar - een particuliere verhuurder - heeft nu de eis op tafel gelegd om de muren 'behangklaar' op te leveren. Deze muren zijn door mij ooit voorzien van structuurverf, dus je kunt nagaan dat ik hier niet echt blij mee ben. De vraag is nu: staat de huiseigenaar in zijn recht of niet? Toen ik de woning betrok, waren de muren 'kaal' (de woning was nieuw).

In aanvulling hierop: als ik inderdaad structuurverf van de muur moet halen, hoe doe ik dat dan het snelst? Ik heb wel eens gelezen dat 't het gemakkelijkst is om met een baksteen over de muur te schrapen. Wie kan hier een slim advies geven?

Alvast dank voor jullie reacties.

calimer
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2007 09:52

Re: oorspronkelijke staat

Ongelezen bericht door calimer »

Tegenwoordig is het niet meer zo dat een huurwoning in oorspronkelijke staat moet worden opgeleverd. Structuurverf op de muren is, mits goed en netjes gedaan, een verbetering en mag gewoon blijven zitten. Het gaat erom dat je de woning in goede staat oplevert, en als het er netjes uitziet, doe je dat ook. Niet eraf halen dus. Verhuurder weet dondersgoed dat dit soort zaken in een rechtszaak echt niet houdt. Rechter veegt dit soort onzin meteen van tafel.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: oorspronkelijke staat

Ongelezen bericht door vladja »

Als de muren door de structuur verf niet meer behangbaar zijn, dan heeft de verhuurder een punt. U heeft de muren behangklaar opgeleverd gekregen. Structuurverf op de muren is een persoonlijke smaak en geen echte verbetering zoals het aanleggen van een douche, plaatsen van een dakraam etc.

Vladja

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: oorspronkelijke staat

Ongelezen bericht door SJZ »

Structuurverf op de muren is, mits goed en netjes gedaan, een verbetering
Da's jouw mening! Voor wie behang wil is structuurverf een enorme verslechtering!

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: oorspronkelijke staat

Ongelezen bericht door Wubo »

idd, structuurverf is echt een pleuriswerk het eraf te krijgen of behangklaar te maken.
believe me, ben er weken mee bezig geweest, alle zogenaamde truucjes geprobeerd maar toch een paar schuurapparaten kapot geschuurd op onze muur.
achteraf konden we wel behangen omdat de structuur redelijk fijn was.

een particuliere verhuurder mag dit volgens mij ook gewoon eisen, jij bent niet degene die eventuele extra kosten gaat betalen doordat hij zijn woning minder snel kwijt kan. kan best zijn dat die woning hierdoor langer vrij blijft staan en onverhuurd staat (extra kosten verhuurder)dit omdat de kijker het teveel werk vind, de woning ook eerst nog eens behangklaar te maken en de woning dus niet zou nemen.
je hebt het zelf toch ook behangklaar opgeleverd gekregen, zou de volgende partij ook erg fijn vinden.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: oorspronkelijke staat

Ongelezen bericht door MLF »

Misschien kan het met een schuurmachine?
Vraag eens bij zo'n verhuurbedrijf.

Ik zal ook niet blij zijn als ik in een woning kom met structuurverf, ik zou de woning niet eens nemen.

Gesloten