LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opleveren woningbouvereniging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

opleveren woningbouvereniging

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoe vind u dat de huurwoning moet worden opgeleverd.
Binnen welke tijd wilt u het pand gaan betrekken.


Tim

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: opleveren woningbouvereniging

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ook hier werk je met mensen,

De vorige bewoner moet er voor zorgen dat het huis fris en schoon wordt achtergelaten, ook alle spijkers en gaten in de muur moeten weggewerkt worden,

Vaak wordt er met 2 maten gemeten, en is de asociale bewoner meestal het beste uit, nette mensen worden meestal hard aangepakt, terwijl doorrookte woningen, die vet en smerig zijn, vaak de nieuwe bewoner de bende moet opruimen,

De bouvereniging kan dit wel doen, maar dat kost de bouwvereniging geld!, de vorige asociale bewoner(s) is vaak financieel zo kaal als een fles, dus dan moet de nieuwe huurder het maar opknappen!, die gaat toch niet in een ander zijn/haar vuiligheid zitten!,

Het is maar net tot welke categorie je behoord, ik wens je veel sterkte!, wanneer je netjes en serieus bent...

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: opleveren woningbouvereniging

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Beste Ulbe,
Dat ben het ik helemaal met je eens..

GertJ K
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jul 2005 22:27

Re: opleveren woningbouvereniging

Ongelezen bericht door GertJ K »

Ik ben zelf ook de dupe van deze dubbelzinnige oplevering van een huurwoning.
Onlangs zelf bezig om vloerbedekking van een trap te verwijderen, vloerbedekking die niet voor overname in aanmerking kwam.
Alleen al over nodige zaken als lijmverwijderaar en grondverf, spreek je over kosten van € 65,00.
De voor en achtertuin moet ik onderhouden achter laten, de tuin die wij terug krijg staat vol met onkruit ten tijde van oplevering, dat mag blijkbaar ook.
Ik mag alleen goederen achterlaten, dit met overeenstemming van de komende huurder, waar ik nu naar toe ga hoeft dat niet, daar mag alles blijven liggen, zelfs achter de 'schuine' wanden als dit de vetrekkende huurder wenst.
De overname in de nieuwe woning, 4 m3 huisvuil bij oplevering, totaal versmeerd tijdens de resterende verhuiswerkzaamheden van de vertrekkende huurder (was toch al verkocht), moet zelfs blijven liggen.
Het is een wassen neus, dit is geen handhaving meer van duidelijke regels, volgen van gezond verstand, maar een keuze van de weg van de minste financiele weerstand.

:cry:

Een woning moet schoon worden opgeleverd en binnen een redelijke tijd betreden kunnen worden, dit om o.a. geen dubbele woonlasten te hebben.

groeten Gert

Mick68
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2005 20:20

Re: opleveren woningbouvereniging

Ongelezen bericht door Mick68 »

Ook wij hebben op dit moment het probleem dat wij ons oude huurhuis leeg moeten opleveren.
Destijds hebben we getekend voor de overname van een houten vloer en een tussenwand op zolder.
Er valt nu nergens over te praten en alles moet er uit....
Ik heb nu zelf de huur met een maand laten verlengen , want dit gaat ons echt niet lukken in een week.
Er staan inmiddels 6 huizen leeg in onze buurt, gevolg van veel te hoge huren (vrije sector).
Wij hebben het idee dat men ons op deze manier wil straffen voor het opzeggen van de huur.
Wij kunnen ook nergens achterhalen wat onze rechten zijn.....

Peru

Re: opleveren woningbouvereniging

Ongelezen bericht door Peru »

De tuin achter mijn vorige woning was een complete vuilnisbelt :shock: Er lad een hoop troep van 8m lang, 3m breed en zó hoog dat ik er niet overheen kon kijken. 4 aanhangers en 40 volle vuilniszakken later was de "tuin" leeg. En dan hadden ze ook nog alle stoeptegels weggehaald van het pad dat van de keuken naar de poort liep. :evil: Met dank aan de toenmalige buurtbewoners! Inmiddels ben ik alweer verhuisd. :wink:

Gesloten