LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichter huurt Leegstandwet huur woning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
[email protected]

Oplichter huurt Leegstandwet huur woning

Ongelezen bericht door [email protected] »

Wij zijn particulier en gezin met 3 studerende kinderen. Afgelopen jaren stevig teruglopende inkomsten. Geen reserves meer. Voor 2014 financieel zaken net in balans met 2 reserve rente betalingen en deze zijn met gedrag huurders van onderstaande casus verbruikt.

Advocaat toevoeging niet mogelijk, doch door alle vast lasten, zieke zoon kunnen wij ook geen advocaat betalen van enkele duizenden euro's
Met een oplichters (man, vrouw en 4 kinderen) hebben wij een leegstandwet huurovereenkomst gesloten.
Op schriftelijke Huuraanvraag tussenwoning worden 4 leugens verklaart, te weten:
1. inkomsten bron loondienst.............onjuist eenmanszaak
2. Geen wanbetalingen....................onjuist vorige verhuurder
3. Huisdieren 2 kleine honden............onjuist ook nog agressief, blaffende Bouvier
4. Geen schulden...........................onjuist wel schulden
Het blijkt dat mevrouw niet gemeentelijk ingeschreven staat. Leeuwarden meld dat mevrouw in september met onbekende bestemming is vertrokken.
Huurders hebben de woning zonder toestemming voor ingang huurtermijn 1 dec 2013 binnen 1 dag betrokken. Zij hadden wel toestemming voor die datum de woning schoon te maken op voorwaarde direct huur en borg te betalen. Met betrekken van onze woning blijkt achteraf dat zij door vorige verhuurder na 4 maanden uit de woning zijn gezet.
Deze huurders hebben willens en wetens met leugens de woning betrokken, nadat vorige verhuurder hen na 4 maanden uit de woning heeft gezet wegens wanbetalingen en leugens.
Voordat het ons duidelijk werd dat we te maken hadden met notoire oplichters hebben wij na veel druk uitoefenen een 1/2 borg en 1/2 huur contant ontvangen en verder is het allemaal leugenachtige beloften en zelfs per mail: "wij hebben betaald" op rekening....tnv..." Dus niet.
Wij hebben per aangetekend schrijven de huurovereenkomst nietig verklaard op basis van de leugens/dwaling. We zijn nog zo netjes geweest, in belang van 4 kinderen, om de schade door de dwalingen ongedaan te maken een nieuw voorstel gedaan, doch dat werd hoon lachend afgewezen.
We hebben met de Gemeente Burgerzaken en politie overleg gehad en geïnformeerd dat wij deze eigenhandig de woning gaan uitzetten en de boel ontruimen. Met het ontruimen is de boel in de voortuin plaatsen en afdekken met een zwaar zeildoek.
Kortgeding heeft geen zin. Wij kunnen de kosten niet betalen en advocaat verteld dat dit soort mensen uiteindelijk dan bij verstek veroordeeld zullen worden. Uiteindelijk zullen zij met het grootste gemak vertrekken naar een volgend slachtoffer. Wij zitten dan met de hoge kosten en een uit geleegde woning.
Achtertuin is nu binnen 1 maand 1 vieze, gore bende.
Eigenhandig uitzettenen woning dichttimmeren mag niet doch wij kunnen niet anders om te redden wat er voor ons te redden is. Op laatste moment kondigt een advocaat haar bemoeienissen huurders aan en zal later inhoudelijk reageren.
Met deze oplichters zitten wij direct in de gevaren zone van niet kunnen betalen van de rente, executieverkoop, restschuld 40/50 duizend euro=faillissement. We zijn radeloos.
Vraag is: 1. wat kunnen we doen? we zijn radeloos.
2. wat kunnen we verder verwachten na uitzetting en hoe kunnen we daar mee omgaan

Leo The Emperor

Re: Oplichter huurt Leegstandwet huur woning

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Vervelend voor u, maar deze huurders staan gewoon in hun recht om te blijven. Er is immers een geldig huurcontract.

Ze hebben de woning gehuurd per 1 december 2013 en een halve maand huur en de helft van de borg betaald. Deze achterstand is te gering om uitzetting nu te forceren. Voor uitzetting met een gerechtelijk vonnis dient de huurachterstand minimaal 3 maanden te bedragen.

Hun inboedel in de tuin zetten kost u straks nog veel meer, want geloof het of niet, het zijn natuurlijk allemaal spullen waar ze ontzettend aan gehecht zijn, met veel emotionele waarde. Ook hebben ze vaker met dit bijltje gehakt en kennen ze de weg naar de politie en de pro-deo advocaten op hun duimpje.

Het enige wat ik kan adviseren is om ze flink lastig te vallen met betrekking tot de betalingsachterstand en desnoods elke dag met wat vrienden proberen de verschuldigde huur te innen. Hoe vaker u hen achter de vodden zit hoe oncomfortabeler ze zich zullen voelen, en uiteindelijk misschien zelf opkrassen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zorg dat alles wat van belang is op papier staat. Verklaringen van vorige verhuurder, alles.
Houdt goed contact met de buren.
Hoe en wie heeft de feiten gecheckt voor er getekend werd?

Louise75

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Rbor100

Mijn naam is Louise en ik ben een particuliere verhuurder die door leugens en misleiding van verhuurmakelaar Direct Wonen een crimineel/oplichter in de woning heeft gekregen.

Zie: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=120838

Helaas zijn wij niet de enige slachtoffers. Verhuurders en makelaars onderschatten de enorme financiele en emotionele gevolgen van een malafide huurder in de woning.

Particuliere verhuurders staan vaak machteloos en hun enige weg is een dure lange rechtsgang met aan het eind een kale kip van wie niets te plukken valt.

Gelukkig is er op dit moment veel landelijke aandacht voor dit grote onrecht.

Politieke partijen, het Openbaar Ministerie/Landelijk Parket, makelaars en media besteden aandacht aan deze vorm van oplichting/criminaliteit.

Ik kan u het volgende adviseren;

- doe aangifte van oplichting bij de politie conform artikel 326 Wetboek van Strafrecht; Flessentrekkerij;

Huurfraude: een woning huren zonder huur te betalen. Huurfraudeurs zetten vervolgens alle middelen en vertragingstechnieken in om de uitzetting uit te stellen. Wanneer de uitzetting niet meer tegen te houden is vertrekt de oplichter met de noorderzon. De verhuurder leidt door de gemiste huur schade en moet bovendien hoge additionele kosten maken voor advocaten en deurwaarders.

U kunt ook nagaan of hier sprake is van "valsheid in geschrifte" en/of misleiding door iemand een contract te laten ondertekenen onder valse voorwendselen. Beide zijn strafbaar.

Laat u niet "wegsturen' door de politie met het verhaal dat dit Civiel is.
Jolijn gaf het al aan, zorg dat u alles kunt onderbouwen en op schrift heeft.

- Meldt deze huurders bij https://www.wrh.nl/

Op deze wijze helpt u voorkomen dat deze huurders andere slachtoffers maken.

- Neem contact op met de burgemeester en wethouder Wonen van uw gemeente. Uw gemeente zal hoogstwaarschijnlijk aangesloten zijn bij het RIEC. Het overkoepelend orgaan is LIEC. http://www.liec.nl/

Deze organisaties zijn bekend met deze vorm van oplichting en de gevolgen voor de gedupeerde verhuurders.

- Meldt uw zaak bij Fraudehelpdesk http://www.fraudehelpdesk.nl/homeen Tros Opgelicht.

Mocht u verder nog vragen hebben mag u via het TROS FORUM altijd contact met mij opnemen.
Ik wens u veel succes en sterkte.

MVG Louise

[email protected]

Ik wil reageerders bedanken voor tip/trucs.
Voor Leo Emperor: Wij hebben de huurovereenkomst formeel nietig verklaard op basis van de 4 schriftelijke verklaarde leugens. Mevrouw bleek niet ingeschreven te staan met 3/4 kinderen. Gemeente geïnformeerd dat wij geen toestemming geven dat mevrouw alsnog de woning betreed.
Beide zijn gedreven en bedreven leugenaar, welke zonder enige schroom hun destructieve leven leidenen een spoor van ellende voor een ander achterlaten..
Inmiddels hebben wij informatie dat mevrouw 6 kinderen, waarvan 3 uithuisgeplaatst en de anderen onder OTS staan en mevrouw waarschijnlijk op de "vlucht" is voor Jeugdzorg.
Zaterdag ochtend hebben wij alles ontruimd met externe getuigen en alles gedetailleerd op de foto gezet.
Hoofdzakelijk kringloop, Xenos en Action spullen!
Wij hebben inmiddels in persoon verslag gedaan bij de politie die een rapport op zal maken en de tip Aangifte flessentrekkerij zullen wij zeker gaan doen. Ik heb een afspraak met wijkagent gemaakt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

[email protected] schreef: Hoofdzakelijk kringloop, Xenos en Action spullen!
Ik wil me nergens mee bemoeien, jullie hebben toch al bepaalde acties ondernomen. Terecht of niet terecht, juridisch goed of fout, ik kan daar niets over zeggen, en al zou ik iets zeggen, dan is het toch al gebeurd. Hoe het verder gaat lopen, dat is koffiedik kijken.

Wat ik wel wil zeggen is dat 'kringloop' 'Xenos' en 'Action' geaccepteerde winkels zijn. Dat het niet jullie keuze is moge duidelijk zijn, maar het feit dat deze winkels al vele jaren deel uitmaken van het straatbeeld, en er dientengevolge een markt is voor deze winkels, geeft mijns inziens eigenlijk wel aan dat een verwijzing naar de herkomst van hun spullen jullie zaak geen goed zal doen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit is inderdaad een lastige zaak
Enerzijds: een huurcontract dat ongeldig is en gezien de leugens die huurder heeft gedaan zelfs mogelijk nooit tot stand is gekomen. Tevens een huurder die mogelijk grote schade kan toebrengen en je wettige recht je daartegen te beschermen.

Anderzijds: De bewoners van het pand genieten bescherming omdat het hun onderkomen is. Mochten zij dat onterecht en onwettig tot hun onderkomen hebben gemaakt dan dient de rechter eraan te pas te komen om ze eruit te zetten. Bewoners genieten nou eenmaal een hoge graad van bescherming.

Ik denk dat e.e.a. vooral afhangt van de vraag of er een rechtmatig huurcontract bestaat of niet.

olaf79

Leo The Emperor schreef:Vervelend voor u, maar deze huurders staan gewoon in hun recht om te blijven. Er is immers een geldig huurcontract.
Dat waag ik te betwijfelen. Als de zaken die TS noemt inderdaad aantoonbaar gelogen zijn is er sprake van valsheid in geschrifte en dwaling en kan het zomaar zijn dat er nooit een contract tot stand is gekomen. In dat geval is er geen sprake van huur en hebben de bewoners het pand onrechtmatig betreden en zijn ook de spullen er onrechtmatig. De eigenaar van het pand heeft dan recht die spullen te verwijderen. Uiteraard dient hij die spullen wel zorgvuldig en veilig op te slaan (hetgeen TS niet doet, wat tot verdere problemen kan leiden)

olaf79

Zit nog even wat beter te lezen. Als de gemeente op het pand inderdaad een vergunning inzake de leegstandswet heeft afgegeven, genieten de huurders sowieso geen / minder huurbescherming.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maar mag je dan 'zomaar' de spullen van de huurder opruimen of moet
je die netjes bewaren ?

Zaterdag ochtend hebben wij alles ontruimd met externe getuigen en alles gedetailleerd op de foto gezet.

olaf79

Chocomelk schreef:Maar mag je dan 'zomaar' de spullen van de huurder opruimen of moet
je die netjes bewaren ?

Wat ik al eerder schreef, je moet die spullen netjes bewaren. Je kunt de kosten daarvoor wel verhalen op de eigenaar (eventueel pas teruggeven als die kosten betaald zijn, of na aanmaning de spullen verkopen om de kosten te dekken, het zgn. recht van retentie).

Vergelijk het met een auto die op je oprit geparkeerd staat. Die auto mag je weg (laten) slepen, maar naar een veilig plek en niet zomaar ergens dumpen. De stallingskosten zijn voor de auto-eigenaar.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

[email protected] schreef:Ik wil reageerders bedanken voor tip/trucs.
Voor Leo Emperor: Wij hebben de huurovereenkomst formeel nietig verklaard op basis van de 4 schriftelijke verklaarde leugens. Mevrouw bleek niet ingeschreven te staan met 3/4 kinderen. Gemeente geïnformeerd dat wij geen toestemming geven dat mevrouw alsnog de woning betreed.
Mevrouw moet toch de gelegenheid krijgen om hier op te kunnen reageren, men kan haar
toch niet zomaar uit huis zetten ?

olaf79

Chocomelk schreef:
[email protected] schreef:Ik wil reageerders bedanken voor tip/trucs.
Mevrouw moet toch de gelegenheid krijgen om hier op te kunnen reageren, men kan haar
toch niet zomaar uit huis zetten ?
Ook dat schreef ik al eerder. Is erg gecompliceerd. Als er willens en wetens is gelogen in het huurcontract is dat huurcontract ongeldig. Sterker nog, dan heeft dat contract nooit bestaan. Als je het dan verder voert is er in principe sprake van lokaalvredebreuk (want iemand begeeft zich onrechtmatig in jouw pand). En die persoon mag je gewoon uit je pand verwijderen (zonder geweld te gebruiken) en zijn spullen ook. Verzet die persoon zich tegen verwijdering dan kun je de politie inschakelen. Vraag is of die komt.

Maar in principe, uitgaande dat wat TS stelt waar is, is die verwijdering rechtmatig. Zet alleen mijn vraagtekens bij het dumpen van spullen in de tuin. Dat kan tot problemen leiden.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

[email protected] schreef:I
Ze hebben niks gemerkt daarvan? Niemand thuis?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de makelaar altijd zelf even Google gebruiken voor welke huurder je nu binnen kreeg....

En bij verhuur loop je risico van Wietplantage en schade en nog veel meer....
Maar bij fraude bij aanmelden dus valse gegevens mag je iemand die een geldig huurcontract tekende wegens deze reden er direct uitzetten.

Een wegens misleiding en fraude verkregen woning vervalt de huurbescherming namelijk.
Wel zorgen voor bewijs en zorg dat de Politie mee komt.
Dan is het binnen 1 uur geregeld en mag je hun op straat zetten.

Mijn advies, zet in het contract dat alles naar waarheid is ingevuld en opgegeven.....

[email protected]

Ik wil een ieder bedanken.
Acvtion, Enos e.d. is niet denigrerend bedoeld. Wij zijn zelf de grootste klanten. Wat ik wilde zegden is datzij niet kan beweren dat er sprake is waardevolle spullen . Inmiddels hebben contact gehad met diverse verantwoordelijke mensen rondom dit gezin en hebben ons duidelijk bevestigd dat ons beeld van hen 100% klopt. Mevrouw is in aug 13 uit woning gezet grote stad en met onbekende bestemming vertrokken , zoals Gemeente formeel meld. Gezin is in dorp beland vervolgens na 4 maanden uit de woning gezet om op dat zelfde moment op slinkse wijze onze woning te betrekken. Er was sprake van een Leegstandhuurovereenkomst met vergunning van de Gemeente. Mensen hebben willens en wetens.
Naast het zware zeildoek zal ik voor de zekerheid extra zeildoeken om de goederen slaan in de voortuin, welke dan als bewaarplaatst zal gelden van de goederen. Volgens HFD van de schhol invorige dorp zijn de kinderen 1 week voor de vakantie niet meer op komen dragen en hfd volgende school in ons dorp zijn kinderen wel aangemeld doch niet verschenen. Buren hebben ook gemeld dat de kinderen in de afgelopen tijd niet gezien zijn. Spullen en foetsen stonden wel in/rondom woning. Mevrouw blijkt 6 kinderen te hebben, waarvan6 uit huis geplaatst en de anderen OTS (Onder Toerzicht Staan' bij Jeugdzorg. De indruk bestaat dat zij naast de schulden ook op de vlucht is voor Jeugdzorg en dat de reden is dat zij zowel in het vorige dorp als de huidige zich niet als inwoner heeft laten inschrijven.
De gemaakte opmerking ......Valsheid in geschrifte` en `flessetrekkerij` spreken mij duidelijk aan. Want dar is hier echt sprake van, willens en wetens, hebben zij de boel bedrogen. Ook blijken zij exact de weg te weten om hun recht te halen en de grenzen te kennen van minimaal een betaling (Onder grote dwang mijnerzijds). Zij beroepen zich volledig... `wij toch netjes en op tijd de huur betalen huur`. Doch dat heeft 1x plaatgevonden 3 weken nadat er betaald moest worden en de verplichtte borg en 2 maand huuris ook nooit betaald. Buren vertelde ook dat er in 2 weken hun auto met auto ambulance zijn opgehaald door waarschijnlijk Justitie en er binnen no time weer een ander auto aanwezig was.
Ik ben radeloos, slapeloze nachten. Wij konden echt niet anders reageren met ontruiming om te kijken of er nog voor ons te redden valt.

Gesloten