LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Overlast

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo,

Het volgende zou ik graag aan jullie willen vragen.
We wonen in een sociale huurwoning.
In de woning waar wij onder wonen woont een jongen en deze jongen heeft een hond.
De hond blaf vreselijk, bijna iedere dag blaft de hond wel 6 uur lang achter elkaar, het is echt vreselijk.
In de ochtend gaat hij al uren weg, in de middag ook en in de avond ook en de hond laat hij dan thuis.
Ik zelf heb momenteel nogal veel psychische moeilijkheden en ook last van migraine.
Bijna iedere dag zijn we radeloos omdat we niet weten wat we hier aan moeten doen.
We hebben al vriendelijke briefjes in de brievenbus gedaan en daarop aangegeven dat de hond heel erg blaft en dat de overlast vreselijk is.
Oorspronkelijk hebben we het idee dat de woning gehuurd is door iemand anders en dat hij de woning onderverhuurd heeft aan deze jongen.
Er woonde eerst een man en deze was ineens verdwenen, er heeft nooit een verhuizing plaats gevonden en naar ons weten is de woning ook nooit aangeboden geweest.
In de telefoongids staat de woning nog steeds op de naam van deze man maar op de brievenbus staat de naam van de jongen die er nu in woont.
De jongen die er nu in woont is verstandelijk gehandicapt.
Tot diep in de nacht (tot ongeveer 2 uur tot 4 uur) loopt hij schreeuwend, bonkent door het huis.
Hij bonkt op de muren, maakt hele rare geluiden en als hij thuis is schreeuwd hij heel hard tegen de hond.

We hebben met een andere buurman gesproken omdat er familieleden van deze jongen ook in de flat wonen.
Deze hebben ook een hondje, welke ook de hele dag door blaft.

Zou ik a.u.b aan jullie mogen vragen of jullie met zo'n soort gelijke situatie misschien ervaringen hebben.
Raden jullie aan om een brief hierover aan de woningbouw te sturen?

Alvast bedankt.

Sprietje

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Overlast

Ongelezen bericht door vladja »

Heeft de woningbouw geen raadsman/bemiddelaar of iets dergelijks. Als die er is, vraag je met hem/haar een gesprek aan in jouw woning op een tijd dat de jongen meestal weg is. Kan ze gelijk horen hoe het klinkt.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Rema »

Ik zou direct een brief naar de woningbouwvereniging sturen, of waarschijnlijk beter nog, een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek.
Dit kan echt niet, je hebt nog lang geduld gehad.

Karel Kletskop
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:51

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Karel Kletskop »

Als je contact hebt met de GGZ hun vragen een brief te schrijven dat je psygologische problemen hebt en cie verergerd worden door de overlast in de woning. Wat belangrijk is is dat je de woningbouw mee krijgt. Anders is het ook nog vechten tegen hun bureaucratie.
Ik hoop voor je dat het een onderhuurder is, dan is hij het makkelijkst weg te krijgen.

Als er familieleden in het zelfde flatgebouw wonen houd er dan rekening mee dat er wraakakties kunnen gaan komen van die familieleden.

Ik heb wel een mee zitten lezen bij iemand hier die na klachten over een hondje geterroriseerd werd met harde muziek elke keer. En er geberude helemaal niets omdat ze de enigste klager was.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Overlast

Ongelezen bericht door henk51 »

Oorspronkelijk hebben we het idee dat de woning gehuurd is door iemand anders en dat hij de woning onderverhuurd heeft aan deze jongen.
Dit is misschien ook een sterk punt om hem weg te krijgen bespreek dat eens met de woningbouw ,kan vaak al een reden zijn om hem eruit te zetten. IK heb dit ook meegemaakt in het appartementen gebouw waar ik woon. Probeer medestanders te krijgen en dien een gezamenlijke klacht in bij de woningbouw. Bij ons heeft het geholpen .Het betrof 3 blaffende honden, alcohol verslaving ( kwade dronk) bij beide, en een krijsende papagaai. Ik hoop dat je snel verlost bent van deze overlast ik weet waar je over praat. Het belangrijkste is vind zoveel mogelijk medestanders.


gr Henk

Karel Kletskop
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:51

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Karel Kletskop »

Medestanders zijn noodzakelijk om de woningbouw te overtuigen dat er iets aan de hand is. Vergeet niet dan 1 klager is geen klager voor de woningbouw. Dan is het makkelijk een burenruzie en negeren ze je gewoon. Getuigenverklaringen vegen ze bij een woningbouw ook makkelijk aan de kant. Vooral als het verklaringen van familieleden zijn.

Gesloten