LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overlast, vernieling, bedreigen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
berend25

overlast, vernieling, bedreigen

Ongelezen bericht door berend25 »

Hoi ,
ik woon al vanaf 2006 in pernis rotterdam maar heb al bijna 3 jaar last van de buren ,
ik had een hond die super actief was maar hij werdt niet dikker daar hadden de buren comentaar over ik reageerde er niet op dacht in me eigen laat maar lekker lullen op dat moment begon heel de allende me auto werdt vernielt wieldoppen eraf , spiegels eraf getrapt finaal van achter tot de motorkap bekrast met **** you erop , uitlaat afgebroken dat ze erop zijn gaan staan , remleidingen door geknipt me andere auto hebben ze ook finaal beschadigt bekrast enz enz ben zo vaak bij woonbron langs geweest aangiftes gedaan , de wethouder is bij me langs geweest vondt het ook niet normaal heb de burgenmeester gemailt die heeft een brief naar de politie gestuurt met verzoek dat ze hun aanhouden ook niet gebeurt trouwens maar toen ik met me telefoon buiten stond dat me vrouw voor rotte vis werdt uitgemaakt belde hun de politie toen stond heel de politie korps voor me deur en zeiden je stond met een mes wat helemaal niet waar was ben opgepakt gelijk ONTRECHT BESCHULDIGT , toen ik weer vrij kwam twee dagen later dat was 2 dagen voor oud en nieuw was het zo zat gewoon heb samen met me vrouw me spullen gepakt en weg gegaan uit die huis ben 9 maanden uit me huis gegaan we kregen buurt bemiddeling hielp niet toen werdt het enkel maar erger toen kwamen ze met 20 man bij me ouders huis hun auto vernielt vuurpijlen naar binnen stenen tegen de raam me vaders auto vernielt bij mij huis stond bijna in de brand en de politie doet niks er tegen ik wist wie het waren zegt die agent kan je niet hard maken heb ze gezien zelfs de politie had ze gezien gingen er niet eens er achteraan ze liepen zo voorbij die agente zeg tegen die agent dat zijn ze krijg je een grote bek dat zijn ze niet ..
we zijn nu 2 jaar verder de pesterijen blijven gewoon op de raambonken dat me hond aanschiet dan staat er binnen 15 minuten een agent op de stoep het ergste is dat me hond inbeslag is genomen door hun schuld .
als ik thuis komt en hun zitten in de voor tuin staan staren ze je helemaal aan dan wordt je weer bedreigt en voor rotte vis uitgemaakt en als er politie in de straat is dan wordt je door 1 persoon de buurman zwart gemaakt bij de politie wat helemaal niet waar is..
ben nu weer me huis uit gevlucht werdt zo erg bedreigt en weer me auto heb een splinter nieuwe auto weer heel de zeikant bekrast ..

wat kan ik nu nog doen

Talll

Re: overlast, vernieling, bedreigen

Ongelezen bericht door Talll »

Ik kan niet helemaal opmaken welke acties je hebt ondernomen naast het bellen van de politie en het wegvluchten uit je huis. Heb je ooit met de buren gesproken voordat buurtbemiddeling ingeschakeld is? Lijkt mij dat dat stap één had moeten zijn.
Het is me ook niet duidelijk waarom ze juist jou moeten hebben. Een magere hond?? Wellicht staat het in je verhaal maar het is zo bar slecht geschreven dat ik de helft gemist kan hebben.

berend25

hun zijn later komen wonen dan wij,
ehh eerste opzichten ging het goed gewoon normaal contact met hun ,
opeens gingen ze een schutting plaatsen niks ergs aan maak niet uit is normaal privacy toch.
wilde helpen met een stenen muurtje afbreken de scheidingswandje geen probleem hij zegt nee hoeft oke is goed me vrouw ging kijke en gelijk de planten doen .werdt ze voor hoer uit gemaakt inneens uit het niets .
ik vraag aan hem wat is er aan de hand pleur op of ik sla je op je smoel toen is het uit de hand gelopen .
hij riep een paar van die vriendjes van hem dus ik ga naar buiten met me telefoon in me hand ..
ik zag al mensen bellen van hun clubje 10 minuten later staat er 9 politie auto`s in de straat met kogelvrijen vesten hadden hun gebeld dat ik met een mes/wapen stond wat niet waar was ik werdt in de boeien geslagen politie gelooft hun kant natuurijk zoals gewoonlijk hier in nederland ..
ben naar de stichting gegaan moest een papier in vullen wat de klachten zijn .
dat heb ik gedaan toen zei de medewerker van woonbron we kunnen niks doen
hun hebben allemaal een koophuis je ben de enigste met een huurhuis in die straat ..vanaf die tijd pestenrijen , vernielingen aan me auto`s ,tuinhek gesloopt,bedeigt op de ramen bonken s`nacht dat hun de politie kunnen bellen over me hond diein beslag genomen nu is .. buurtbemiddeling heeft het ook geprobeert voor een gesprek lukte niet , wijk agent erbij gekomen werdt weer hun kant gelooft zoals gewoonlijk dus wij waren de boos doenders wat niet zo is,
ik heb de burgenmeester gemailt hij heeft een brief geschreven naar de korpschef in hoogvliet die man belde was enorm kwaad en na dat de wijk agent was geweest liep het uit de hand toen ben ik me huis uit gegaan paar maanden het werdt te erg ik zei tegen de stichting geef me aub een andere huis want straks schiet ik helemaal uit me slof dan liggen er dode in die straat ,
dan wordt je helemaal kwaad we kunnen niks doen sorry je kan gewoon rustig leven daar is niks aan de hand.. en 5 weken geleden weer het zelfde liedje bekrassen van me auto weer me tuin hek me vrouw voor rotte vis uitmaken kom je de post halen om 5 uur in de ochtend staan ze buiten gelijk wat kom je doen je hoord hier niet ..
kom je rond een uur of 12 in de avond staan er een hele groep om je heen dit is geen leven zo slaap al weer meer dan een maand bij me ouders op de bank samen met me vrouw ..
toen ik bijna 8 maaden uit me huis was kon ik niet eens me straat in komen , ik moest wel me papagaai zat er nog die nu al ruim een jaar dood is omdat die geen eten en water had meer

Talll

Ongelezen bericht door Talll »

Ik heb natuurlijk geen idee hoe de situatie geheel in elkaar steekt maar heb je ooit eens kritisch gekeken naar de manier waarop je over kan komen op mensen? Als ik je verhaal zo lees lijkt het mij dat jou manier van communiceren richting je buren ook niet geheel respectvol is.

Kijk, ik zou mezelf of in jouw gval je vrouw, ook geen hoer laten noemen maar om er gelijk bij uit te flappen: 'pleur op of ik sla je op je smoel' lijkt mij ook niet echt de meest passende reactie.

Kortom, ga actief op zoek naar een andere woning. Ook al is het een hok waar je je kont niet kunt keren, alles is beter dan niet lekker kunnen slapen of je niet veilig kunnen voelen in je eigen huis.
Ga voor jezelf na waar het nou precies fout is gegaan en probeer dat voor een volgende keer te voorkomen.

berend25

ik ben naar woonbron gegaan gesprek gehad daarzo ik moest een brief schrijven naar de comissie van hun vragen of ik een andere huis kan krijgen..
maar er zijn wel voorwaarders zei hij je krijg geen eensgezinswoning maar een flat .. maar ik heb last van hoogte vrees en ik moest me 2 amerikaanse bulldog`s weg doen en me voliare weg doen met me vogels..

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Geef aan dat je geen probleem hebt met een benedenwoning of eerste verdieping in een flat, op voorwaarde dat er ruimte is voor je vogels (erfje of balkon) en honden.
Het lijkt mij sterk dat een woningstichting je kan verplichten je honden weg te doen.
De vogels misschien omdat je een flat wordt aangeboden, maar je honden?
Lees de voorwaarden van de woningstichting er eens op na.

Gesloten