LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleem met ITHO terugwinsysteem in huurhuis
Probleem met ITHO terugwinsysteem in huurhuis
Sinds september 2008 woon ik in een 'energiezuinige' woning met het zogenaamde ITHO terugwinsysteem. Hierdoor zou je weinig energiekosten hebben doordat je in de zomer de warmte spaart en die in de winter gebruikt. Helaas na 3 winters is dit nog steeds niet het geval. Elke winter is het opnieuw koud in huis en wordt het niet warm in huis, daarnaast zijn de energiekosten ook erg hoog! dubbel van wat je in dit huis met dit systeem zou verbruiken. Van deze nieuwbouwwoningen hebben bijna alle bewoners hier last van. Na veel klagen hebben we januari dit jaar een officiele klacht ingediend bij de woningbouw met alle bewoners. Nu zijn we juli en hebben we nog steeds niks bereikt. Naar onze mening willen ze niet erkennen dat er iets niet klopt. Er zijn tal van metingen gedaan en schuiven het steeds op iets anders. We zijn de wanhoop nabij. Wat kunnen wij in deze situatie doen? de klacht is bij de woningbouw inmiddels al op directieniveau, alleen dat haalt dus ook niks uit. We zijn het zo ontzettend zat dat we niet serieus genomen worden, want dit is wel een ontzettend groot probleem. Iemand tips?
Re: Probleem met ITHO terugwinsysteem in huurhuis
Mischien is het makkelijker te vermelden hoeveel je nu verbruikt op jaarbasis aan energie en wat je verwachting zou zijn hoeveel het zou moeten zijn.
Ik betaal nu 90 euro in de maand... met dit systeem moet je met max 50 euro per maand prima kunnen rondkomen. Dus het dubbele betaal ik nu. We hebben geen gas alleen electra. Ook de KW per week is ronduit hoog!! hebben we ook laten zien aan de vele mensen die over de vloer zijn geweest. Gem 150 KwU per week in de winterperiode is wat ik verbruik en dan woon ik alleen, waarbij ik ook nog full time werk. Hij verbruikt zoveel omdat het systeem niet op de ingestelde temperatuur komt. Stel hem in op 21,5 en in de winter mag ik blij zijn als het 19,5 graad is... volgens de installateurs mag dat niet, maar toch gebeurt dat hier... (??)
Betaal je voor dat systeem extra aan je woningstichting ?
Nee het is een gewone normale redelijke huur voor dit huis.. niks extra's