LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Lieve Tros-radar forumleden. Al lange tijd geef ik (ongevraagd) commentaar op andere onderwerpen op het forum, nu is echter de tijd gekomen dat ik zelf om raaad moet vragen, misschien dat iemand een goede tip heeft. Kort samengevat:

Half oktober 2011 verhuis ik naar mijn huidige appartement, via een particuliere woningstichting. In het contract dat de verhuurder en ik allebei ondertekenen, staat zwart op wit dat ik ook betaal voor de kabel-tv-aansluiting. Ik heb niet per direct beschikking over een tv-toestel, pas twee weken later (eind oktober) wel.

Probleem: ik zie alleen sneeuw. Eerste gedachte: kabel van muur-aansluiting naar tv stuk. Vervangen, helpt niets. Tweede gedachte: tv stuk! Gelukkig een tv-kaart en aansluiting in en aan mijn computer....helaas, weer niets.
Gemaild en gebeld met verhuurder, vorige bewoner (of een andere bewoner van het complex) zou opgezegd hebben. (vaag verhaal, andere bewoners weten ook van niets). Monteur van UPC herstelt de boel, dus zou het moeten werken. Jammer de pammer: Sneeuw met per toeval soms wat beeld tussendoor, geen geluid. Wéér een UPC-monteur ingeschakeld: versterker tussen de hoofdaansluiting (die niet bij mij zelf in huis zit) en mijn muuraansluiting gezet, omdat de afstand tussen hoofdaansluiting en mij erg groot is (zo'n 10, misschien wel 15 meter kabel, in de grond).
Beeld en geluid zouden volgens de verhuurder nu goed moeten zijn, de monteur van UPC is langsgeweest bij het huis met de hoofdaansluiting, de verhuurder zelf is (naar eigen zeggen) langsgeweest toen ik niet thuis was en is naar binnen geweest (wist dus ook van niets), echter zie ik zelf dat er nog wat sneeuw te zien is, ook het geluid is niet optimaal. Ik geef dit aan per e-mail en sms, er wordt wat lauw op gereageerd, de verhuurder zal langskomen met de eigen klusjesman om te zien wat er aan gedaan kan worden. Ik moet echter zelf nog een aantal keer mailen voordat er wat afgesproken kan worden. Gelukkig is de verhuurder toevallig een keer hier op de plaats (de schuur deel ik met een andere bewoner) om wat anders te bekijken met een andere bewoner, en ik spreek hem even aan en nodig hem uit te kijken naar mijn tv-beeld. Hij doet dit, en geeft zelf ook aan dat dit onacceptabel is. Helaas heb ik dit gesprek niet zwart op wit, eigen stomme schuld natuurlijk.

Na nog wat heen en weer gemail en een zinloos bezoek van de eigen klusjesman (er kan nu eenmaal niets veranderd worden lijkt het), geef ik aan dat ik het echt niet accepteer. De verhuurder geeft aan nogmaals een afspraak te zullen maken met de klusjesman (na een aantal keer om 'zeuren' via mail), helaas hoor ik daar wéér niets van, en vraag ik zelf om zijn nummer. Inmiddels praten we over eind juni 2012. Ik maak een afspraak met de klusjesman, deze komt langs, probeert nog wat te regelen met een versterker, maar helaas, de goede man kan er écht niets meer aan veranderen, geeft zelf óók aan dat de afstand te groot is voor goed signaal, en dat hij het met me eens is dat de ontvangst niet acceptabel is. Hij belooft me om zijn bevindingen naar mij en de verhuurder te mailen. Na twee weken nog niets gehoord, en ik besluit nog maar eens (voor de 2e of 3e keer) te sms'en om hem hieraan te herinneren, en ik stuur tegelijkertijd een e-mail aan de verhuurder.

Ik schrijf hem, dat ik het erg jammer vind dat alles zo gelopen is, maar dat ik ondertussen al 10 maanden wacht op een fatsoenlijke tv-ontvangst, waar ik, blijkens mijn huurcontract, gewoon recht op heb.
Op internet heb ik intussen opgezocht wat het goedkoopste pakket is van UPC, 17,50 per maand voor tv, als ik even snel reken heb ik dan 10 x 17,50 = 175 'te veel' betaald. Misschien is deze som niet geheel juist, ik kan niet zien of de verhuurder een duurder pakket heeft gekozen, maar ik ga even van het goedkoopste uit.
Daarom geef ik aan, dat ik die 175 euro graag in wil houden op de huur van volgende maand, mijn redenering is dat ik iets heb betaald dat ik niet heb gekregen. (Corrigeer me als dat een verkeerde gedachtegang is.) Verder schrijf ik, dat het me niet meer dan billijk lijkt, om voortaan 17,50 op de huur in mindering te brengen tot het probleem is opgelost. Ik geef ook aan dat dit misschien een motivatie is om na 10 maanden er eindelijk wat aan te doen.
Daarna krijg ik een mail van de verhuurder terug, tegelijk met een sms van de eigen klusjesman. Laatste geeft aan, dat ik het verder met verhuurder op moet lossen, en hij zijn bevindingen daar doorgegeven heeft.
Verhuurder reageert niet op mijn mededeling/voorstel over de huur, zegt echter alleen dat hij zelf nooit een slecht beeld heeft geconstateerd, het was altijd perfect, en hij heeft ook van de klusjesman niet anders begrepen.
Ik val haast van mijn stoel van verbazing, maar realiseer me al snel dat ik aan de gesprekken met beide heren geen rechten kan ontlenen. Gelukkig heb ik genoeg getuigen die mijn verhaal bevestigen, en ik maak een foto van het beeld zoals het op dat moment is (8 dagen geleden, zie link onderaan), met de (nette) vraag of hij dit als acceptabel beschouwt.
Hij mailt mij, ook 8 dagen geleden, terug dat hij UPC zal bellen.
Daarna hoor ik niets meer, mail hem vandaag weer, blijkt hij op vakantie te zijn en pas daarna te bellen (datum onbekend).
Op zijn zachtst gezegd kóók ik inmiddels, natuurlijk mag hij gewoon op vakantie, maar zeg dat dan even in je mail van 8 dagen terug....
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die mijn verhaal eenzijdig vinden, of niet aannemen dat ik in al mijn e-mails beleefd ben gebleven. Die mensen nodig ik van harte uit mijn en zijn e-mails te lezen, ík heb niets te verbergen in ieder geval, heb alles bewaard om bewijzen te hebben. Zoals gezegd, dit verhaal speelt al 10 maanden, en ik word er he-le-maal gek van. Voor mijn gevoel (dit hoor ik nu ook van de andere bewoners) moet ik hem alles aandragen, en komt het er eigenlijk op neer dat ik het zelf op zou moeten lossen. Ik heb nu aangegeven dat ik er klaar mee ben, en van hem een nette oplossing verwacht.

Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen, misschien iemand met een zelfde probleem, en kan ik mijn 'stok achter de deur' wat betreft teveel betaalde huur uitvoeren, of moet ik dan eerst wat juridische hokus-pokus uitvoeren? En is dit überhaupt een redelijke 'eis' van mijn kant?

Alvast hartelijk dank aan de mede-forum'ers, en excuses voor het lange verhaal.

http://www.flickr.com/photos/83229507@N ... hotostream (beeld op 14 juli 2012)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door nevermind »

Er zijn zo veel mogelijkheden, wat er mis zijn kan.
Kabel heb je vernieuwd.
Ook een andere TV getest?
Half oktober 2011 verhuis ik naar mijn huidige appartement, via een particuliere woningstichting.
Zijn er nog andere bewoners met hetzelfde probleem?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kort samengevat:
Ik zou proberen ongeveer 80% minder tekst neer te zetten. Dan heb je meer kans op inhoudelijke reacties.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

nevermind schreef:Er zijn zo veel mogelijkheden, wat er mis zijn kan.
Kabel heb je vernieuwd.
Ook een andere TV getest?
Half oktober 2011 verhuis ik naar mijn huidige appartement, via een particuliere woningstichting.
Zijn er nog andere bewoners met hetzelfde probleem?
Ja, ik heb ook een tv-kaart in mijn computer van nog geen jaar oud, deze deed het op een andere locatie wel, in mijn huidige woning haalt het niets uit. Volgens de monteurs (zowel upc als eigen) ligt het ook niet aan de tv of kabel, maar écht aan de aansluiting zelf.
Er zijn in totaal 4 bewoners in dit complex. 2 daarvan hebben een andere aansluiting, mijn buurman (en ook de vorige bewoner van mijn appartement) heeft expres een andere aansluiting genomen bij kpn ivm zender-aanbod, maar zijn beeld is gewoon goed. Het beeld van de ex-bewoner was ook niet al te best, sorry, dit had ik even moeten vermelden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door nevermind »

Is de hoofdaansluiting in de buurt van de woning?
Meterkast?

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

nevermind schreef:Is de hoofdaansluiting in de buurt van de woning?
Meterkast?
Aansluiting bevindt zich in de woning aan de voorzijde van de straat, op de bovenverdieping. Wat daar nu precies mee is....daar is de verhuurder érg vaag over, mijn sterke vermoeden (en dat van mijn vade, de technicus in de familie) dat vanuit daar een aantal 'aftakkingen' lopen, zoals gezegd zit er dus zo'n 10-15 meter tussen de hoofdaansluiting en mijn aansluiting. Vanaf de bovenverdieping naar beneden tot aan de straat, hoekje om, gangetje door, onder de poort, door het gangetje naar de plaats, onder de plaats door, onder mijn appartement door, naar mijn muur. En dáár zit 'm denk ik de kneep, de kabel lijkt ons erg lang, zelfs met een versterker kan dit dus blijkbaar niet opgelost worden (foto van het beeld is mét versterker). Dit is ook wat de klusjesman tegen mij vertelde.

Blijft de vraag, kan ik de verhuurder in gebreke stellen, op de manier die ik voorstelde in mijn e-mail naar hem?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door nevermind »

Als jouw vader de technicus in de familie is, zou ik eerst van de hoofdaansluiting met de laptop proberen, of daar goed beeld is.
Als tweede proberen een lange koax kabel te bemachtigen en gewoon provisorisch door de hal of weet ik wat naar jouw woning leggen, en aan de tv aansluiten.
De uitkomst moet dan zichtbaar zijn.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

nevermind schreef:Als jouw vader de technicus in de familie is, zou ik eerst van de hoofdaansluiting met de laptop proberen, of daar goed beeld is.
Als tweede proberen een lange koax kabel te bemachtigen en gewoon provisorisch door de hal of weet ik wat naar jouw woning leggen, en aan de tv aansluiten.
De uitkomst moet dan zichtbaar zijn.
Dank voor de tip, had er zelf nog niet aan gedacht :)
Echter, zoals ik al aangaf, leg ik op dit moment de boel op het bordje van de verhuurder, kan hem eventueel dit nog doorgeven. Als ik echter van de vorige 2 bewoners van mijn woning hoor, dat het beeld slecht is, vrees ik het ergste. Maar misschien hebben zij nooit een andere (lange) kabel gelegd. Heb natuurlijk geen coax van 15 meter liggen, dus dat mag de verhuurder lekker op eigen kosten doen :lol:
Nog geen tips over mijn evt. 'rechten' wat betreft huur inhouden, zéker die zijn nu nog van harte welkom!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door nevermind »

staat zwart op wit dat ik ook betaal voor de kabel-tv-aansluiting.
Is het gespecificeerd, wat je voor de kabelaansluiting betaald?
Dit bedrag zou ik na schriftelijke aankondiging, tijdelijk van de huur aftrekken, en het teveel betaalde terugeisen.
Verhuurder moet dit oplossen, zoals en niet werkende stroomaansluiting.


PS

Wat de 15 meter coax kabel betreft, bedoelde ik alleen, om te testen, of het dan wel werkt, dan kan je de verhuurder op aanspreken, dat de kabel van de hoofdaansluiting tot jouw appartement niet in order is.
Misschien in de kennissenkring vragen.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

nevermind schreef:
staat zwart op wit dat ik ook betaal voor de kabel-tv-aansluiting.
Is het gespecificeerd, wat je voor de kabelaansluiting betaald?
Dit bedrag zou ik na schriftelijke aankondiging, tijdelijk van de huur aftrekken, en het teveel betaalde terugeisen.
Verhuurder moet dit oplossen, zoals en niet werkende stroomaansluiting.


PS

Wat de 15 meter coax kabel betreft, bedoelde ik alleen, om te testen, of het dan wel werkt, dan kan je de verhuurder op aanspreken, dat de kabel van de hoofdaansluiting tot jouw appartement niet in order is.
Misschien in de kennissenkring vragen.
Dat is het punt, er staat niet expliciet vermeld hoeveel het tv-abbo kost, vandaar dat ik ben uitgegaan van de goedkoopste variant. Ik had de verhuurder al via e-mail op de hoogte gesteld en een e-mail teruggekregen, maar zal het nogmaals schriftelijk doen. Moet dit aangetekend of niet?
De kabel die er nu ligt, is overigens goed, dit is doorgemeten door de klusjesman, echter hij gaf zelf aan dat de afstand zó groot is, dat het signaal niet meer goed doorgegeven wordt. En ik ken helaas niemand met 15 meter coax :(

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.allekabels.nl/antenne/antenn ... _coax.html

hier staan wel coaxkbales op , maar vind het nogal een eind 15 meter.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

ciske schreef:http://www.allekabels.nl/antenne/antenn ... _coax.html

hier staan wel coaxkbales op , maar vind het nogal een eind 15 meter.
Zal 't doorgeven aan de huurbaas, hij lost 't maar lekker zelf op :lol:
Ga de stichting die de boel beheert sowieso een brief sturen, dat ik 175 euro terugeis (zelf inhouden lijkt me inderdaad wettelijk gezien niet zo'n strak plan), i.v.m. het niet nakomen van het contract, en betaal voortaan 17,50 per maand minder tot het is opgelost.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door ciske »

en betaal voortaan 17,50 per maand minder tot het is opgelost.
Kijk voor de zekerheid wel je contract effe na, voordat je in de problemen komt.

vanaf 50 meter is de volgende op de site, tip voor je verhuurder :mrgreen:

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

ciske schreef:
en betaal voortaan 17,50 per maand minder tot het is opgelost.
Kijk voor de zekerheid wel je contract effe na, voordat je in de problemen komt.

vanaf 50 meter is de volgende op de site, tip voor je verhuurder :mrgreen:
In mijn contract staat letterlijk dat ik ook betaal voor een kabel-tv aansluiting van UPC. Voor particulieren, wat ik dus ook ben, en dit is een particuliere verhuurstichting, is het allergoedkoopste abbo 17,50 per maand. zie: http://www.upc.nl/televisie/ . Het bedrag zal dus hooguit hoger kunnen zijn, maar niet lager.
Ik ben blij dat je me nog een beetje aan het lachen kunt brengen Cis, want eigenlijk staat het huilen me nader op dit moment.... :( Ben al 10 maanden (!!) aan het vechten voor iets waar ik zelf niet zoveel moeite voor zou hoeven te doen....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door nevermind »

De kabel die er nu ligt, is overigens goed, dit is doorgemeten door de klusjesman, echter hij gaf zelf aan dat de afstand zó groot is, dat het signaal niet meer goed doorgegeven wordt. En ik ken helaas niemand met 15 meter coax
Waarom heeft de klusjesman dan geen versterker geprobeerd, om te zien of het wel aan de lengte van de kabel is?
Heeft de klusjesman ook geprobeerd, of bij de hoofdaansluiting het signaal zonder "sneeuw" is?
Dit zou je zelf kunnen testen met de laptop en/ of een TV met een stukje aansluitkabel.
Mijn advies om een losse kabel te proberen, is om zeker te zijn, dat de door de klusjesman doorgemeten kabel wel in order is.

Want ik heb zo mijn bedenken.
Kabel van 15 meter en meer zijn bij verschillen zaken per meter te kopen, als je gen kennis hebt om een te lenen.
Dat er specifiek geen bedrag vermeld is voor de tv ontvangst in het contract, maakt het niet eenvoudiger.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door ciske »

Ben al 10 maanden (!!) aan het vechten voor iets waar ik zelf niet zoveel moeite voor zou hoeven te doen....
Dit vind ik triest om te horen, heb je het al eens voorgelegd aan het juridisch loket? Probeer dat eens, want je betaalt er voor.

Ben toch blij dat ik je een beetje aan het lachen heb gekregen, sterkte er mee, wou dat ik meer voor je kon doen. :wink:

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

nevermind schreef: Waarom heeft de klusjesman dan geen versterker geprobeerd, om te zien of het wel aan de lengte van de kabel is?
Heeft de klusjesman ook geprobeerd, of bij de hoofdaansluiting het signaal zonder "sneeuw" is?
Dit zou je zelf kunnen testen met de laptop en/ of een TV met een stukje aansluitkabel.
Mijn advies om een losse kabel te proberen, is om zeker te zijn, dat de door de klusjesman doorgemeten kabel wel in order is.

Want ik heb zo mijn bedenken.
Kabel van 15 meter en meer zijn bij verschillen zaken per meter te kopen, als je gen kennis hebt om een te lenen.
Dat er specifiek geen bedrag vermeld is voor de tv ontvangst in het contract, maakt het niet eenvoudiger.
Versterker staat er al tussen, volgens mij haalt het niets uit om er 2 versterkers tussen te zetten (want dat had ik zelf ook al geprobeerd). De klusjesman van de stichting is volgens mij niet zó technisch dat hij dat soort dingen kan, dus dat testen zal de UPC-man mogen doen denk ik zo (die vertrouw ik ook meer dan de klusjesman eerlijk gezegd)
Natuurlijk wil ik graag proberen hoe het beeld is met een nieuwe kabel, maar zoals ik al aangaf: ik ga er geen cént aan uitgeven nadat ik 10 maanden tegen een dood paard heb aangeschopt, nu is het echt aan hun, dat inhouden van de tv-prijs doe ik puur als stok achter de deur.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

ciske schreef:
Ben al 10 maanden (!!) aan het vechten voor iets waar ik zelf niet zoveel moeite voor zou hoeven te doen....
Dit vind ik triest om te horen, heb je het al eens voorgelegd aan het juridisch loket? Probeer dat eens, want je betaalt er voor.

Ben toch blij dat ik je een beetje aan het lachen heb gekregen, sterkte er mee, wou dat ik meer voor je kon doen. :wink:
Tsja, verhuurder is nu op vakantie, ik heb nu een e-mail gestuurd dat ik graag zwart op wit wil wanneer hij gaat bellen en dan ook meteen de uitslag wil horen. Als ik daar binnen 1 week geen fatsoenlijke reactie op heb (hij heeft een ipad dus kan gewoon mailen, zag ik gisteren al), ga ik een afspraak maken bij het juridisch loket en neem alle correspondentie en m'n contract mee.
Ondertussen dan toch maar een beetje proberen te blijven lachen, gelukkig volgende week een paar dagen vrij om te genieten van het mooie weer, en hopen voor de verhuurder dat 'ie alleen maar stortbuien heeft op vakantie :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door ciske »

en hopen voor de verhuurder dat 'ie alleen maar stortbuien heeft op vakantie
:lol: :lol:
Dit gevoel vasthouden, trouwens ...je schopt toch niet tegen een dood paard? :mrgreen:

Schop je huisbaas :lol: ( geintje)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door berndv »

Fleurtjuh666 schreef:
In mijn contract staat letterlijk dat ik ook betaal voor een kabel-tv aansluiting van UPC. Voor particulieren, wat ik dus ook ben, en dit is een particuliere verhuurstichting, is het allergoedkoopste abbo 17,50 per maand. zie: http://www.upc.nl/televisie/ . Het bedrag zal dus hooguit hoger kunnen zijn, maar niet lager.
Ik denk dat het bedrag wel degelijk lager kan zijn. Er is namelijk 1 hoofdaansluiting en dus 1 abonnement van UPC, welke schijnbaar opgesplitst wordt naar meerdere appartementen. Als UPC rechtstreeks bij u in huis zou leveren, zou UPC verantwoordelijk zijn tot aan uw huis, en u dus zelf geld aan UPC betalen.
Fleurtjuh666 schreef:
Aansluiting bevindt zich in de woning aan de voorzijde van de straat, op de bovenverdieping. Wat daar nu precies mee is....daar is de verhuurder érg vaag over, mijn sterke vermoeden (en dat van mijn vade, de technicus in de familie) dat vanuit daar een aantal 'aftakkingen' lopen
Op zich niets mis mee om de kabel te splitsen, maar dan moet het wel goed gebeuren, al heb je een hele goede versterker, als je een slechte coaxkabel hebt liggen, haalt het versterken ook niet uit. Maar als het signaal voor de versterker al slecht is, versterk je een slecht signaal en houd je ook weinig over. Dus eerst testen met korte kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting, is dat goed, dan met de korte kabel na de versterker, dan sluit je een eventuele ralle versterker uit. Is dat ook goed, dan weet je dat het in de kabel van de versterker naar uw woning zit. En mag de verhuurder de schep pakken en waarschijnlijk een goede coaxkabel gaan leggen.

Gesloten