LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Woonnet Rijnmond

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Amazigh_Q

Problemen met Woonnet Rijnmond

Ongelezen bericht door Amazigh_Q »

Nu een paar maanden heeft Woonnet Rijmond een nieuwe site. Waar op je kunt reageren op huur huizen in Regio Rijmond.

Mijn probleem is dat ik bij het registeren iets foutieve heb getypt by de email adres. Waardoor ik mijn registratie niet kan voltooien. Want je moet je Woonpasnummer, een wachtwoord en een email adres. Dan wordt er een activatie code naar de email adres gestuurd die je gebruikt om de account te activeren. En zo de site te kunnen gebruiken. Je zou denken even een email of bellen naar Woonnet Rijmond voor het corrigeren van de email adres. Maar het is onmogelijke omdat te doen want er staats niks op de site. Als je problemen het met de site moet je je Woonpunt bellen in de buurt. Dus ik bel WBR krijg een iemand aan de lijn die totaal niet weet hoe het werk. Ik vertel haar mijn probleem. Z zegt dat ze mij kan helpen, want ze kan door de gegevens van WBR aan te passen. Ook mijn foutieve registratie gegeven op Woonnet Rijmond aanpassen. Dus ik geloof die haar en ik verspil 20 min aan een telefoon gesprek om een email adres op te geven. Het zou die avond nog werken en ik zou kunnen inloggen want ze weet hoe de internet werkt :?. Dus ik probeer het die avond nog en ja hoor helemaal niks. Er wordt een activatie code gestuurd maar naar de verkeerde email adres, want ik ontvang niks in mijn inbox.
Dus ik belt de volgende dag nog een keer. Ik krijg iemand anders aan de lijn die nog beter weet :x. Ik vertel mijn verhaal en ik deze keer zal het opgelost worden. Dus ik weer alle gegevens opgeven. Dan zegt ze dat ze zal terug bellen. Dan belt ze me terug dat ik haar een correcte email adres moet geven want anders is het niet mogelijk dat ik niet kan inloggen. Dus ik leg de telefoon neer, want wat kan ik van hulp krijgen van mensen die niet eens weten hoe de internet werkt :x.
En Woonnet Rijmond die is nog steeds onbereikbaar. En WBR zitten mensen die niks weten. Dus daar ik dan in Rotterdam met een ***** huurhuismarkt :evil:. En geen mogelijke om te reageren. :(

johan1977

Re: Problemen met Woonnet Rijnmond

Ongelezen bericht door johan1977 »

Wij hebben nu ook al een paar maanden gereageert op woningen via woonnet-rijnmond maar ook steeds tevergeefs terwijl we al 3 jaar geleden brand hebben gehad en met 2 kinderen op een kamertje slapen van 4 bij 2.

We krijgen zelfs geen urgentie met de ractie jullie hebben onderdak en dus moeten jullie niet zeuren

Telkens als wij inlogden kregen we een melding bestaat niet na ongeveer 1 week bellen en 10 tallen euro's verspilt te hebben is het eindelijk gelukt.

Nu kunnen we reageren op woningen en staan steeds positie over de 100 zoveel :evil: en eindelijk na bijna een ander half jaar staan we positie 1 en dan vlak voor de tijd dat het afloopt positie 128 rarara hoe kan dit toch steeds.

Afgelopen week stonden we op positie 0 en 1 we hebben direct gebeld en geen een woningbedrijf weet er iets van of weet niet hoe de site en welke positie je staat :shock: .

We hebben nu alles afgebeld en ook hier weet niemand een nummer van de site waar men naar toe kan bellen.

We hebben zelfs gesproken met 3 of 4 mensen die leidinggevend zijn op deze kantoren en ook die weten niks van de site af en staan ook niet in contact met de site :? .

We hebben nu al zo vaak meegemaakt dat somige vrienden en kennisen van ons een woning krijgen onderling omdat ze contact hebben met zogenaamde vrienden die bij de nieuwe unie werken het is gewoon niet te geloven dat dit nog steeds in nederland bestaat

Voorbeeld., er komt in deze flat een 4 kamer woning vrij wij zeggen tegen een kennis we gaan zo even reageren wilt u aub op de kleine letten en hij zegd ja is goed we kommen daar aan bij jde nieuwe unie en vragen voor die woning en wilden gelijk reageren met het antwoord hij is al verhuurd.

Wij kommen weer thuis en horen ineens van die zogenaamde vriend ik heb net gebeld voor die woning en ik mag hem huuren(vriendin/kennis werkt voor de nieuwe unie) krijgt in zijn eentje een 4 kamer woning omdat die een duure grote hobby heefd en extra kamers wilt.

We kunnen meer van deze dingen opnoemen maar dan word het een te lang verhaal.

Wanneer kommen er eens mensen te werken bij die kantoren die er iets van af weten ne niet onderlinge handelingen doen aan vrienden en kennisen :!: :!: :!:

Met andere woorden de nieuwe unie in rotterdam is zo corrupt als de pest :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :!: :!: :!: :!: :!:

ron65

Ongelezen bericht door ron65 »

probeer eens te mailen naar het adres als je dat weet waar naar dit wordt verzonden weet je dat vraag je toch aan die gene of die je berichtje even doorstuurt omdat het belangrijk is.
En nog beter is als het een oud mailadres van jezelf is door hem opnieuw te activeren neem aan dat je op zijn minst nog wel weet bij zoiets belangrijks

Youdid

Ongelezen bericht door Youdid »

Je kunt ook via de woonkrant reageren, geloof ik. Dat is altijd een goede 2e optie.
En ook ik heb er de balen van bij het zoeken van een woning bij Rijnmond. Al 5 jaar ingeschreven en nog altijd geen woning. Hoewel ik wel al meerdere malen heb kunnen kijken. Helaas, nog altijd geen nummer 1 en dus telkens naast het net vissen. Natuurlijk heb ik zo mijn voorkeur, maar mag ik alsjeblieft na 5 jaar? En ondertussen zie ik alle mensen van het generaal pardon, langzaam ik mijn voorkeurswoningen trekken. Ik gun het ze van harte hoor, maar is dit niet een beetje oneerlijk?
gekregen". of "voor 2010 alle 27.500 mensen op een fatsoenlijke manier zien te huisvesten"
Ik wil ook best wel graag op een fatsoenlijke manier gehuisvest worden. Ik ben nu 26 en wil wel eens op mezelf gaan wonen. Wat doet de overheid aan mijn probleem en dat van vele Nederlanders met mij?

Ennis

Ongelezen bericht door Ennis »

Ik ben in dit flat gaan wonen na mijn scheiding.
Ik kreeg dit eenmalig aangeboden, omdat ik al 18 maanden bij mijn zus inwoonde samen met mijn 2 dochters. Op dat moment was ik al heel blij dat ik iets voor mij zelf had, en weigeren mocht ik niet. Want dan krijg je niets! Ik kwam er al heel snel achter dat het in en rondom het nieuwe flat een grote bende was. Bijna iedere dag staat de politie in de straat. Mensen hebben maling aan de regels die er gelden. Mijn kinderen mogen van mij niet alleen buiten spelen omdat ze door de andere kinderen niet worden geaccepteerd. de jongse dochter hebben ze al een keer van de trap gegooid. Ik word dagelijks uitgemaakt voor van alles en nog wat. Het gebeurd ook wel dat mijn auto onder de smurrie zit. Of ze spugen naar beneden als ik met mijn boodschappen aan kom. Het is hier echt verschrikkelijk om te wonen!! Ik ben nu al 3 jaar aan het reageren op een andere woning maar die krijg ik niet. Ik ga dus iedere dag naar mijn werk, om de huur te kunnen betalen voor een wonig die ik absoluut niet wil. 85% van de bewoners hier werken niet, dus vangen huursubsidie en lachen zich rot om mensen zoals ik. Zelf kom ik uit een nette buurt, ik ben daar geboren en opgegroeit. Ik wist niet eens dat dit soort ellende bestond. En ik zit er midden in..... Ik wil hier zo graag weg!!! :cry:

Marjonnekeh

Ongelezen bericht door Marjonnekeh »

Beste allemaal,

Ik zie hier dat de reacties op woonnet rijnmond nou niet de leukste zijn. Dat kan ik mij goed voorstellen. Ik sta al bijna 5 jaar ingeschreven. En of ik nu op goedkope of dure woningen reageer, het is altijd hetzelfde liedje. Je denkt even dat je mazzel hebt, als je ziet dat je nummer 1 staat, maar een uur later sta je opeens op nummer 68, 123, of 306. Contact opnemen gaat niet, er is geen telefoonnummer bekend, en een email naar de klachtencommissie word niet beantwoord. Ik heb zelfs weleens een klacht naar de gemeente gestuurd. Ook nooit antwoord op gekregen. Lekker is dat. En het is toch vreemd dat ik na 2 jaar ingeschreven te hebben gestaan bij SWZE opeens wel een woning in Spijkenisse aangeboden krijg. Die heb ik dan ook maar geaccepteerd, maar het liefst was ik lekker in Rotterdam gebleven. Ik ben nu van een achterstandswijk naar nog erger gegaan, en dan nog denken dat ik in Spijkenisse wel wat rust zou vinden!?
Ik ben vaak langs woningen gegaan waar ik op gereageerd had, een praatje gemaakt met de buren e.d. Achteraf hoor je dan dat er asielzoekers of zogenaamd urgenten in geplaatst zijn. Meestal mensen waar de buurt niet blij mee is, maar jah. Urgenten vraag ik me dan af.. in alle 60 woningen waar ik op gereageerd heb!? Lijkt me sterk! Ga je naar het WBR, krijg je te horen, De woning was te groot voor u! Te groot?? Mag mijn zoon ook een eigen slaapkamer, of moet ik maar op de bank gaan slapen!? Te gek voor woorden. En een eengezinswoning kun je in Rotterdam al helemaal op je buik schrijven, behalve als je gezin uit meer dan 5 personen bestaat! Want dan krijg je wel een leuke woning met huurtoeslag nog wel!! Waar gaat dit nou eigenlijk over zeg!
Voor alle mensen dus die reageren, veel succes, geduld, en sterkte met reageren op een woning van woonnet rijnmond. Misschien dat ik het over een jaar of 5 nog eens probeer!
groetjes Marjon

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

kijk maar eens hier op hier staan div. tel nummers

http://www.woonnet-rijnmond.nl/#/meerinfo/contact

ikks

Ongelezen bericht door ikks »

Zo sta ik ook ingeschreven bij Woonnet Rijnmond, sinds 2005. Ik ben inwonend. en nu zijn ze klaar met je. geen huis. ik zit met een puber op zolder.
ze gaat naar de middelbare school. patrimonium en vestia en wbr vinden het heel zielig voor mij. maar ze kunnen niets voor mij doen.
ik kreeg een huis aangeboden van patrimonium. helaas... je hebt zelf geen huis. dan kan je deze niet krijgen. dit is het beleid. maar niemand reageerde op de woningen.
dit lijkt wel een drama.
inwonen is verre van leuk. dat kan ik je mededelen.

ikks[/b]

Daphne_00

Ongelezen bericht door Daphne_00 »

tip: als je nog niet lang genoeg ingeschreven staat en steeds rond de honderdste plek eindigd, dan is het misschien handig om alleen op lotingswoning te reageren (hierbij speelt inschrijftijd geen rol). Dit is ook gewoon via woonnet-rijnmond en vaak zijn het prima woningen.

danjelle

Ongelezen bericht door danjelle »

Ik sta sinds 1999 ingeschreven bij woonnet rotterdam. Ik reageer nu al zo een 6 jaar. In die 6 jaar heb ik 2 keer een woning toegewezen gekregen maar ze waren beide te klein.

Ook heb ik woningen gekregen waarop ik niet eens had gereageerd, deze woningen zagen er verschrikkelijk uit en de woningbouw wilde daar zelf niets aan veranderen.
Ik begrijp niet dat ik met zo een lange inschrijfduur toch telkens op nummer 50 of hoger kom te staan.

Van iemand hoorde ik dat als je 1500 euro betaald er mensen bij woonnet werken die jou wel even op nummer 1 kunnen plaatsen.
Dit is toch schandalig, ik wacht al jaren op een woning en woonnet houdt er verschrikkelijke pratijken op na.
Ik vind het een schande en ik hoop dat de mensen die hierachter zitten opgepakt worden.

Ook vind ik het niet kunnen dat urgente nu ook op lotingwoningen voorrang krijgen, daar waar ik nog een beetje hoop had word dat ook weer veranderd.
Dit wil dus zeggen dat mensen zonder urgentie gewoon jarenlang op een woning moeten wachten of moeten gaan kopen

fanta75

Ongelezen bericht door fanta75 »

Het is inderdaad waar voor 1500 heb je zo een woning dan zetten ze je zo even op de eerste plaats een kennis heeft nota bene die 1500 van mij geleend ervoor en ze heeft nu een woning.
en ik sta ruim 4 jaar ingeschreven inwonend bij me moeder met me dochter van 6 nog even doorbijten en sta ook op nummer na 4 jaar .
triest he met geld krijg je wel meteen een woning waarom hebben ze dan zo een site kunnen ze net zo goed meteen om die 1500 vragen .

sjonnie_

Ongelezen bericht door sjonnie_ »

Na een jaar is de website nog steeds bagger traag.

En als je reageert op een woning sta je inderdaad eerst op 6 en dan opeens op 50... :S

de hele website is niet goed getest en bevat heel veel fouten.

wanneer gaan ze hier wat aan doen..???

Fsreerden

Ongelezen bericht door Fsreerden »

Beste allemaal,

Ik ben een jonge moeder die graag op zichzelf wilde wonen. Begin 2008 heb ik uiteindelijk de zoektocht opgegeven via woonnet Rijnmond omdat al dit soort klachten als bovenstaand toen al de boventoon voerde. Alles, goedkoop en duur, was zo weg en ik kwam nooit ergens op een redelijke plaats in de wachtlijsten.

Ik ben op zoek gegaan naar huizen in de particuliere verhuur en heb me uiteindelijk blut betaald aan een huurhuis in een normale wijk, dicht bij het centrum. Ik kan het me nu nog slecht permitteren en moet dus weer op zoek naar een betaalbaar huurhuis. Door dit prachtige systeem ben ik dus weer aangewezen op woonnet Rijnmond!

Ik ben van plan vriendjes te worden met mensen die bij woningcorporaties werken! Vooral nu ik moeilijk weer mijn woonpasnummer kan achterhalen, want a) mijn portomonnee is in de tussentijd gestolen met o.a. de woonpas erin en b) mijn oude e-mailaccount is ook opgeheven, met alle gegevens digitaal, omdat de provider failliet is :S

Ik vind dit echt belachelijk, vooral omdat het hier ook om gezinnen met kinderen gaat. Die verdienen een thuis, met een eigen kamer in een normale wijk waar ze buiten kunnen spelen en later ook savonds buiten de deur durven te gaan. Waar ze met normale buurtgenoten om kunnen gaan, zonder in aanraking te komen met allerlei slechte invloeden.

Ik dank u vriendelijk..

sjonnie_

Het gaat er gewoon om dat alles werkt.

Ik weet zeker dat de website niet 100% werkt..

Toen de nieuwe site online ging... reageerde ik op een eengezinswoning. (met veel eisen: kinderen etc etc) ik stond gewoon als alleenstaande in de top 10 en dan opeens sta je op 50 omdat ze dan zien dat je helemaal niet geschikt ben voor de woning... (handmatig aangepast?)

het moet gewoon eerlijk gaan. sta bijna 4 jaar ingeschreven en voor de meest simpele woningen sta ik nog op 60... dit klopt gewoon niet.

En alle "leuke" woningen worden opgeëist door mensen met urgentie.. bijvoorbeeld een woning wordt in december 2009 opgeleverd. en daar gaan mensen met urgentie op reageren.. waar heb je dan urgentie nodig..??? als je bijna een jaar moet wachten..? urgent is toch direct??

Aan dit soort dingen erger ik me dood..

Pim Janse

Ongelezen bericht door Pim Janse »

Dit bericht is verwijderd door de schrijver zelf
Laatst gewijzigd door Pim Janse op 10 feb 2009 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

anais

Ongelezen bericht door anais »

ik sluit mij ook helemaal aan bij iedereen die hier een klacht heeft over woonnet rijnmond zelf ondervindt ik ook zelfde problemen met het inloggen
op de site kan ik niet komen en mijn gegevens inzien of veranderen ook al helemaal niet
na met ze gebeld te hebben hebben zij mij een wachtwoord toegemaild ook dit blijkt niet te werken als ik me daarmee inlog ik wordt dan weer gevraagd om een activeringscode in te toetsen maar deze heb ik ook nooit ontvangen :x bij info kijken heeft ook geen zin omdat ze je doorverwijzen naar hun instellingen ja krijg de ..... als je niet ingelogt ben kan je ook niet bij je instellingen komen....ecjht om gek van te worden en heel frustrerend :twisted: :twisted:
ik ben 6 jaar verder sinds ik ingeschreven sta 24 jaar en nog steeds geen woning

de oudere site was dan maar veel beter als de site van nu
ik zal ze maandag weer bellen en heel boos ook anders een klacht indienen bij deze sukkels hier moet echt iets aan gedaan worden belachelijk dat dit anno 2009 en nog wel in nederland zo gebeurt omdat tegenwoordig alles per computer gaat

karina123

Ongelezen bericht door karina123 »

Elke week wacht je netjes het krantje af, ga je bladeren.. zie je de geschikte 4 kamerwoning en dan reageer je..
Want je dochter heeft een kamertje van 5 vierkante meter zonder verwarming waardoor ze altijd met een open raam in de winter moet slapen,omdat ze anders stikt door te weinig zuurstof.

Dan krijg je te horen dat de flat gesloopt zal worden, wat logisch is want ze proberen de wijk te veranderen, het is namelijk te multicultureel geworden en gaat het lijken op het vroegere Hoogvliet.
Alle daagse activiteiten zoals een afrekening bij de overburen, een zwerfer die zelf in de flat woont maar tog liever voor de kelderbox gaat slapen.Zijn sleutels wel eens vergeet, waardoor hij maar het raam van de buitendeur kapot slaat om naar binnen te komen. Dat we vervolgens van een feestje thuis komen en we door de met bloed doordrenkte portiek moetten lopen met kninkkende knieen en met vuisten gebalt naar boven lopen. En dit is nog maar een tipje van de sluier!

Zal ik eens wat vertellen.. het maakt geen zak uit na 11,5 jaar reageren bij Woonnet Rijnmond krijg je tog geen woning.
Hoelang je ook ingeschreven staat,hoe vaak je ook op een lot woning reageert. Het blijft 1 groot misterie. Wat we wel weten: woonnet rijnmond word schatrijk door corruptie, afgewezen urgenties en inschrijfkosten.
Dit is mijn conclusie en ervaring.

sjonnie_

Het vage is nog... dat er geen aanspreekpunt is voor klachten.

op de website.

Woonnet Rijnmond is een organisatie waarbinnen de woningcorporaties samenwerken bij het verhuren van de woningen

geen e-mail adres waar je je klachten kan neerleggen bijvoorbeeld [email protected] ofzo zoek maar op google je vind niks http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1 ... eken&meta=

Dan moet je naar je woningstichting gaan die er ook niks van weet.....!!! :( :(

Vandaag kan je weer reageren.. dan ge je direct naar de site.. en je kan weer niet inloggen. vandaag om 1 uur niet. 4 uur niet. en nu net 8 uur weer niet.

ik vertrouw de website niet.. en ze doen maar wat..

Afgelopen week weer... je staat op 40 en opeens sta je 60 in een paar uur tijd..??

worden de gegevens wel goed verwerkt ik vertrouw het echt niet.

Pim Janse

Ongelezen bericht door Pim Janse »

Heeft u een klacht over de woningtoewijzing? Bijvoorbeeld omdat een woning niet aan u maar een ander is toegewezen, terwijl u denkt dat u er meer recht op heeft? In Albrandswaard, Barendrecht, Capelle aan den IJssel, Maasluis, Rotterdam, Schiedam en Vlaardingen kunt u met uw klacht terecht bij de Regionale Geschillencommissie Woonruimteverdeling Rijnmond. De commissie neemt klachten over de woningtoewijzing in deze zeven gemeenten in behandeling. Klachten over de regels of het beleid van de woningverdeling behandelt de commissie niet. Voor geschillen over woningtoewijzing kunt u zich richten tot:
Regionale Geschillencommissie Woonruimteverdeling Rijnmond, Postbus 490, 3000 AL ROTTERDAM
Laatst gewijzigd door Pim Janse op 10 feb 2009 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

VrouweJustitia

Ongelezen bericht door VrouweJustitia »

Met veel herkenning lees ik de reacties die hier op het forum geplaatst zijn. Het valt mij op dat de Nieuwe Unie meer dan eens genoemd wordt. Het is zo dat medewerkers van de Nieuwe Unie met name woningen in Prinsenland 'onderhands'vergeven aan familie/ vrienden. In mijn netwerk ken ik twee personen die een woning hebben gekregen via iemand die werkt bij de Nieuwe Unie. Ook weet dat één medewerker een woning voor zijn dochter en voor zijn zoon in Prinsenland heeft geregeld terwijl zij hier volgens de regels geen recht op hebben. Helaas gebeurt hier nog niks aan...........En zo zijn er verhalen te overvloed op te noemen.Dat van die 1500,- die je aan personen kan geven die werken bij woonnet rijnmond zijn verhalen die ik ook heb gehoord.

Ik denk dat als hier een echt goed onderzoek naar komt er heel wat boven tafel komt. Maar wie start dit onderzoek. Misschien onze nieuwe burgemeester. ...

Ik wil 1500,- geven voor een woning. Dan maar niet op vakantie. Dit is natuurlijk onzin....Ik hoop dat er mensen reageren

Gesloten