LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] recht op borg, maar krijg niks

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
stap

recht op borg, maar krijg niks

Ongelezen bericht door stap »

Aan het begin van mijn huur heb ik borg betaald. Nu ben ik verhuisd en is mijn huis door Rotsvast geinspecteerd. Ik krijg volgens hun mijn borg terug (inspectie was prima). Ookal hebben wij in het begin aan hun borg betaald, wij moeten dat geld van de eigenaar terug krijgen. Erg raar, aangezien wij nooit contact met de eigenaar hebben gehad.
We hebben in het verleden wel mot met de eigenaar gehad, maar dit is allemaal verlopen via Rotsvast. Zij waren de bemiddelaars.
Ik ben dus bang dat ik kan fluiten naar mijn geld, aangezien Rotsvast haar handen nu overal vanaf trekt en zegt niets meer met de zaak te maken heeft. Erg makkelijk, maar ik ben nu bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Het is mijn geld, mijn eigendom en Rotsvast/de verhuurder is de bezitter en heeft dus nergens recht op.
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Ik ben radeloos en weet niet meer wat te doen.
Misschien een rechtzaak van maken?

Gast

Re: recht op borg, maar krijg niks

Ongelezen bericht door Gast »

Is Rotsvast niet die criminele club die mensen een poot uitdraait door veel te dure woningen door te verhuren aan mensen zoals jij?

Heb je ueberhaupt wel een contract gekregen of gaat het bij Rotsvast allemaal mondeling?

Is de woning die je hebt gehuurd eigendom van degene van wie je het hebt gehuurd of was het illegale onderhuur?

Gast

Ja lijkt me dat je daar je probleem kwijt kunt.

Jan.

b.olsen

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik weet niet vanaf wanneer je in die woning gewoond hebt, maar verhuurders mogen geen borg meer vragen

Gast

verhuurders mogen geen borg meer vragen
Wat is dit nou weer voor onzinnig geklets?

b.olsen

Ongelezen bericht door b.olsen »

dat vraag ik mij van jou ook af.... bij ons hebben ze ook geprobeerd om borg te vragen voor onze vorige woning, toen ben ik dat via de gemeente uit gaan zoeken , en die zeiden mij dat het inderdaad niet meer mocht

Gast

Kijk eens aan, de wetten worden hier ter plekke bedacht!

Het is min of meer gangbare praktijk dat een beetje huisjesmelker de borg in zijn eigen zak steekt (men verdient ten slotte nog lang niet genoeg aan de verhuur tegen woekerprijzen) en daarom is het aan te bevelen, ookal is het in de meeste huurcontracten niet toegestaan, de laatste maand huur te verrekenen met de borg. Op deze manier is het bij een eventuele claim van de verhuurder, aan de verhuurder om de schade te verhalen op de huurder. En het is een gegeven: een gedaagde/verweerder heeft in Nederland een uitermate comfortabele positie.

Het verhalen van de borg zal je vele malen meer kosten aan rechtsbijstand, tijd, energie en ergernis dan de borg zelf waard is. En dat is precies de reden waarom een verhuurder je de borg nooit terug zal geven. De oplossing voor jouw probleem moet je niet in de wet zoeken.

Gesloten