LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renovatie douche/toilet

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
slaapkop1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jul 2011 18:35

Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door slaapkop1974 »

Vandaag een brief ontvangen van de woningbouw, ze willen 3e of 4e kwartaal de douche en wc gaan renoveren.
Ik schrok enorm toen ik las dat de badkamer 15 dagen en het toilet 7 dagen in beslag gaan nemen?? Samen dus 21 dagen in totaal. Ik werk fulltime, woon alleen en het in totaal 24 vrije dagen per jaar? Ik heb al twee weken vakantie geboekt? Ik snap niet dat ze er 21 dagen over moeten doen om een kleine douche (ca 9 m2) en wc te renoveren. Daarnaast staat mijn wasmachine in de douche en kan er tijdens de 15 dagen niet gewassen of gedoucht worden? Het is wel nodig want het is allemaal oud en stuk maarja 21 dagen, 15 dagen zonder douche en wasmachine??? Dit moet toch binnen een week gedaan kunnen worden? Kan dit zomaar?Heeft iemand hier ervaring mee of advies over.

Petra

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door stap50per »

als het net zo gaat als bij ons kun je gerust gaan werken bij mn zoon zijn ze gerenoveerd door pantein betrouwbare mensen en mn zoon en vriendin zijn gaan werken
ze hadden in de straat extra een huis onbewoond gelaten (nog niet verhuurd)
en daar kon mn zoon en vriendin gaan douchen .. er stond zelfs een wasmachine +droger waar ze gebruik van konden maken
s,avonds werd er de toilet weer los opgezet dus daar kon in de avond en ochtend gebruik van worden gemaakt

dus als het zo ook bij jullie gedaan wordt hoef je je geen zorgen te maken

succes!!!!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik schrok enorm toen ik las dat de badkamer 15 dagen en het toilet 7 dagen in beslag gaan nemen?? Samen dus 21 dagen in totaal
Kunnen ze het dan niet tegelijkertijd doen ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je kunt natuurlijk netjes doorgeven wanneer je op vakantie bent.
Misschien wordt bedoeld met de termijn van 15 en 7 dagen, dat dat voor het hele blok ofzo is?
9 vierkante meter douche vind ik zo klein nog niet, maar goed.
Kan me idd niet voorstellen dat iemand daar 15 dagen over doet; elke dag een uurtje lijkt me niet zo handig werken.
Als je zorgt dat de mensen in je huis kunnen (sleutel klaarleggen of via buren) en laat weten waar het koffiezet apparaat staat, redden ze zich wel.
Bij buren kun je naar de w.c. en douche enzo.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

een badkamer van 9m2 is toch wel fors en alle wanden en vloer moeten worden gesloopt, aangesmeerd worden en drogen, wanden en vloer tegelen en weer drogen, voegen en weer drogen. 15 werkdagen is standaard voor het maken van een badkamer. Waarschijnlijk zal het toilet in de ze 15 dagen gelijk worden gedaan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne 326 schreef:een badkamer van 9m2 is toch wel fors en alle wanden en vloer moeten worden gesloopt, aangesmeerd worden en drogen, wanden en vloer tegelen en weer drogen, voegen en weer drogen. 15 werkdagen is standaard voor het maken van een badkamer. Waarschijnlijk zal het toilet in de ze 15 dagen gelijk worden gedaan.
Inderdaad maar die tijd geld alleen als wanden en vloer volledig gesloopt moeten worden maar 7 dagen alleen voor een wc dat kan ik me niet voorstellen.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Bij RTL4 het programma mijn man is klusser, dan duurt de verbouwing
van een badkamer met toilet soms wel 14 jaar :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mafvogeltje schreef:Bij RTL4 het programma mijn man is klusser, dan duurt de verbouwing
van een badkamer met toilet soms wel 14 jaar :lol:
Whahaha dat was niet alleen de badkamer en een toilet.....tjee dat
was wat ja.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik denk als dat mijn was geweest dan had ik hem gelijk achter de tegels laten plakken :lol: ik word na een verbouwing van een week al knetter....laatstaan 14 jr..

maar goed TS...
bij een vriendin van me, die kreeg een nieuwe keuken ook 14 dg..wat deden ze...
overal gingen ze beginnen dus heel wat huizen tegelijk...
maar soms waren ze maar een uurtje in het huis bezig en dan weer een uur bij het volgende huis...enz enz..

nou wil ik echt niet zeuren maar ik ga dus never nooit mijn huissleutels geven aan een paar bouwvakkers die ik niet ken...
ik zal wal paranoïde zijn maar dat gaat echt niet gebeuren..

Bij een andere vriendin haar ouders gaan ze nu het hele flat renoveren maar dan ook goed ook...
mensen moeten hun huis uit...alles blijft staan,voorgevel gaat eruit...
mensen gaan tijdelijk even in een ander huis...je moet je eigen bed meenemen...
nou ik slaap wel in mijn eigen huis...moet er niet aandenken...
dat mijn hele hebben en houden in het huis staat en de voorgevel is afgedekt met een zijl???zo leuk voor de inbrekers...
ja,maar er loopt een bewaker...ja natuurlijk... :oops:
ik wordt onpasselijk bij het idee dat er gewoon een bouwvakker door mijn huis banjert tussen mijn meubels etc...en die zijn echt niet allemaal even voorzichtig hoor....

dus ts,ik denk dat de tijd die ervoor staat wel heel normaal is..
alleen ja ,ze zijn geen hele dagen bezig maar ja dat weet je niet van te voren,als je een baan hebt waar je zo weer kan verschijnen(kantoor)en weg kan op bepaalde tijden?dan kan je misschien wat regelen en anders ?ja idd vakantie..
dan zou je in overleg met de werklui kunnen zeggen hoe laat moet ik thuis zijn??
maar ja wordt wel een geregel....
geen pa,ma ??die af en toe een dagje kan...

succes

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Linoge »

slaapkop1974 schreef: Ik schrok enorm toen ik las dat de badkamer 15 dagen en het toilet 7 dagen in beslag gaan nemen?? Samen dus 21 dagen in totaal.
22

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Bij ons was de wc en het keukenblok in totaal 4 dagen klaar.
De douche was ook binnen 5 werkdagen helemaal klaar, inclusief de nieuwe douchecabine. Er moest daarna alleen nog hier en daar gekit worden, meer niet.

We zijn gewoon gaan werken en hebben de sleutels netjes afgegeven. Aangewezen waar het koffiezet apparaat stond en zoals ik begreep kwamen al die gasten gezamenlijk in ons huis pauze houden :mrgreen:
Kennelijk was de rest, waar ze nog meer bezig waren, niet zo gastvrij!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik ben heel gastvrij,als er mensen bezig zijn krijgen ze koffie en wat lekkers.
maar ik ben er wel bij :lol:

22 dagen idd

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door stap50per »

dit duurt zolang omdat ze niet een maar meerdere in de straat gaan aanpakken

en werken het opvolgorde af
eerst alles slopen van bad en wc....... etc etc

dus is helemaal niet zo gek dat dat ff gaat duren

een optie is ....als het kan ...niet laten doen :D

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door berndv »

Vaak is dit al in je huurcontract opgenomen. Je moet de verhuurder toegang verschaffen voor onderhoud

Jensy
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2012 11:52

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Jensy »

Bij mij zijn ze toevallig vandaag ook begonnen aan de renovatie van badkamer en toilet. Volgens de info die we krijgen is dit klaar binnen 15dgn (normaal 14 maar ze hebben een vrije dag)... tot nu toe nog niet gehoord dat ze uitlopen...... GELUKKIG!

Het ligt er natuurlijk aan wat ze allemaal moeten doen maar 21 dagen is idd wel wat lang... maar zie het zo daarna heb je een nieuwe badkamer ;) alleen jammer dat daar veel overlast en stof bij nodig is :S

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Renovatie douche/toilet

Ongelezen bericht door Linoge »

22

Gesloten