| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renovatie of groot ondehoud
Renovatie of groot ondehoud
Ik heb even een vraagje betreft onze woningen
Deze worden per blok gerenoveerd of groot onderhoud ,weet even het verschil niet vandaar mijn vraag
Alles word vernieuwd van badkamer tot keuken, toilet, kozijnen met nieuw hr glas
Nieuwe vensterbanken dakgoten worden vervangen en ze doen iets aan de gevels en de daken zijn ook vernieuwd ,verder word het portiek voorzien van nieuwe tegels en verlichting,kelderdeuren zijn vervangen
Is dit renovatie of groot onderhoud?
We zitten maanden in de troep en in totaal zijn ze 12 dagen in je woning bezig ,we kunnen niet koken ,niet douchen en niet naar het toilet ,Dit kan wel in een lege woning maar daar gaat iedereen en dat vind ik niet zo hygienish
Moet me honden elders onder brengen ,eten halen ,straks nieuwe gordijnen omdat deze niet meer passen omdat we een totaal nieuwe pui krijgen
Voor dit alles krijgen we een vergoeding van 30 euro per dag
Nu sprak ik een buurman en die vertelde mij dat ze het slim gedaan hebben door te zeggen groot onderhoud ,omdat ze bij een renovatie meer moeten vergoeden ,door alle ellende die je heb al die maanden
Wie kan mij vertellen of dit als renovatie klinkt of inderdaad groot onderhoud is zoals de woningbouw zegt dat t is
Deze worden per blok gerenoveerd of groot onderhoud ,weet even het verschil niet vandaar mijn vraag
Alles word vernieuwd van badkamer tot keuken, toilet, kozijnen met nieuw hr glas
Nieuwe vensterbanken dakgoten worden vervangen en ze doen iets aan de gevels en de daken zijn ook vernieuwd ,verder word het portiek voorzien van nieuwe tegels en verlichting,kelderdeuren zijn vervangen
Is dit renovatie of groot onderhoud?
We zitten maanden in de troep en in totaal zijn ze 12 dagen in je woning bezig ,we kunnen niet koken ,niet douchen en niet naar het toilet ,Dit kan wel in een lege woning maar daar gaat iedereen en dat vind ik niet zo hygienish
Moet me honden elders onder brengen ,eten halen ,straks nieuwe gordijnen omdat deze niet meer passen omdat we een totaal nieuwe pui krijgen
Voor dit alles krijgen we een vergoeding van 30 euro per dag
Nu sprak ik een buurman en die vertelde mij dat ze het slim gedaan hebben door te zeggen groot onderhoud ,omdat ze bij een renovatie meer moeten vergoeden ,door alle ellende die je heb al die maanden
Wie kan mij vertellen of dit als renovatie klinkt of inderdaad groot onderhoud is zoals de woningbouw zegt dat t is
Re: Renovatie of groot ondehoud
Zover ik weet is dit groot onderhoud, maar alsnog wees blij dat het gedaan wordt.
Zijn hier mensen zat, die in de zooi zitten omdat het niet gemaakt wordt.
30 euro per dag is niet zo gek hoor, maal 12 , daar kan je redelijk van eten.
Zijn hier mensen zat, die in de zooi zitten omdat het niet gemaakt wordt.
30 euro per dag is niet zo gek hoor, maal 12 , daar kan je redelijk van eten.
-
stofzuigertje
Onderhoud betekend herstel achterstallig onderhoud dus geen huurverhoging.
Bij renovatie verbeterde de woning en krijg je een beter huis dat duurder zal worden.
Dan geld wel een vergoeding wegens overlast.
Elders koken, nieuwe gordijnen als de maten van ramen aangepast worden.
En ook bij nieuwe muren het behang of schilder werk dus word de huur straks als het klaar is wel of niet verhoogd en hoeveel?
Dat is meestal voldoende om een klacht bij de huurcommissie neer te leggen.
Nog beter is het met meerdere buren te doen, U goede buren omdat ze geld kregen en U een prettige woning en buurt.
En met meerdere sta je sterker en krijg je meestal meer.
Dus maak een groep van alle bewoners die ook gerenoveerd/onderhoud kregen.
Meestal wil 99% meedoen als er iets te halen valt of het zo lijkt.
ne
Bij renovatie verbeterde de woning en krijg je een beter huis dat duurder zal worden.
Dan geld wel een vergoeding wegens overlast.
Elders koken, nieuwe gordijnen als de maten van ramen aangepast worden.
En ook bij nieuwe muren het behang of schilder werk dus word de huur straks als het klaar is wel of niet verhoogd en hoeveel?
Dat is meestal voldoende om een klacht bij de huurcommissie neer te leggen.
Nog beter is het met meerdere buren te doen, U goede buren omdat ze geld kregen en U een prettige woning en buurt.
En met meerdere sta je sterker en krijg je meestal meer.
Dus maak een groep van alle bewoners die ook gerenoveerd/onderhoud kregen.
Meestal wil 99% meedoen als er iets te halen valt of het zo lijkt.
ne
Voor 360 kan je aardig eten ja klopt ,maar me honden moet ik onder brengen kost ook geld
En straks nieuwe gordijnen op de slaapkamers en woon kamer ook dat kost geld
Dan kom je niet ver hoor met 360 euro
En straks nieuwe gordijnen op de slaapkamers en woon kamer ook dat kost geld
Dan kom je niet ver hoor met 360 euro
Tja dan weiger je, wees blij dat in deze tijd er nog onderhoud gedaan wordt.
Als het de noemer renovatie krijgt, ....krijg je huursverhoging, ben benieuwd of je daar blij mee bent.
Als het de noemer renovatie krijgt, ....krijg je huursverhoging, ben benieuwd of je daar blij mee bent.
-
stofzuigertje
De leeftijd van keuken, badkamer bepalen of het onderhoud of renovatie en verbetering is.
Dus gaat de huur omhoog?
Voor de extra isolatie van oude kozijnen naar nieuwe tocht dichte met HR++ glas mag iets verhoging wel maar niet teveel.
Dus gaat de huur omhoog?
Voor de extra isolatie van oude kozijnen naar nieuwe tocht dichte met HR++ glas mag iets verhoging wel maar niet teveel.
stofzuigertje schreef:De leeftijd van keuken, badkamer bepalen of het onderhoud of renovatie en verbetering is.
Dus gaat de huur omhoog?
Dat weet ik nog niet of de huur omhoog gaat dat zal ik maandag eens vragen aan die mevr die hier over gaat
Zei beweert dat het groot onderhoud is ,mijn keuken en badkamer zijn beide 5 jaar oud toen ik hier in kwam wonen zat het er net een half jaartje in
Toilet is wel uit de jaren 60 bruine tegels ,maar douche en keuken zijn in mijn ogen oke ,niks mis mee
-
stofzuigertje
Als ze niets vooraf bekend maakten is het dus dezelfde huurprijs.
Als ze verhogen had je vooraf kunnen protesteren en weigeren dus zou de huur gelijk of vrijwel gelijk moeten zijn.
Alleen de extra isolatie door aan niet het oorspronkelijke maar huidige bouwbesluit te voldoen mogen ze iets verhogen.
Dat ze niets vergoeden betekende dus beter huis voor dezelfde prijs.
Alleen als U weg gaat en ik daar zou komen verwacht ik wel een flinke prijs stijging die niet leuk is!
Als ze verhogen had je vooraf kunnen protesteren en weigeren dus zou de huur gelijk of vrijwel gelijk moeten zijn.
Alleen de extra isolatie door aan niet het oorspronkelijke maar huidige bouwbesluit te voldoen mogen ze iets verhogen.
Dat ze niets vergoeden betekende dus beter huis voor dezelfde prijs.
Alleen als U weg gaat en ik daar zou komen verwacht ik wel een flinke prijs stijging die niet leuk is!
Dan is het inderdaad groot onderhoud. Kan wel voorstellen dat je de troep niet fijn vindt, maar je krijgt er wel iets mooi's voor terug.,mijn keuken en badkamer zijn beide 5 jaar oud toen ik hier in kwam wonen zat het er net een half jaartje in