LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renovatie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Claudia1965

Renovatie

Ongelezen bericht door Claudia1965 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag omtrent het volgende: Mijn verhuurder is van plan om het huis waarin ik woon te verkopen zodra ik hier wegga. Daarom wil de verhuurder bepaalde dingen niet meer uitvoeren zoals bijvoorbeeld het renoveren van de zeer verouderde badkamer (behalve indien we het zelf betalen), het repareren of plaatsen van een nieuwe deur (waar een gat in zit).
Mag dit zomaar?
Want hoe zit het op het moment dat ik hier tot mijn dood wil blijven wonen (dat duurt hoop ik nog even)
De woning is zwaar veroudert en hoog toe aan renovatie.

Alvast mijn dank,
Groetjes, Claudia

Auti-Mama

Re: Renovatie

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Volgens mij kan je bij (zwaar) achterstallig onderhoud eisen dat ze het renoveren en zoniet, dan mag je minder huur gaan betalen. Ben niet helemaal zeker, maar google eens. Er zijn regels voor, dat weet ik zeker!!

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Is uw huur hoger dan de maximale huurprijs? Of is er ernstig achterstallig onderhoud in uw woning? Dan heeft u waarschijnlijk recht op huurverlaging. U kunt huurverlaging aanvragen bij uw verhuurder. Gaat deze niet akkoord, dan kunt u de Huurcommissie inschakelen.

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rverlaging

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Auti-Mama schreef:Volgens mij kan je bij (zwaar) achterstallig onderhoud eisen dat ze het renoveren en zoniet, dan mag je minder huur gaan betalen. Ben niet helemaal zeker, maar google eens. Er zijn regels voor, dat weet ik zeker!!

Klopt stel ze in gebreke en doe anders deze link van Bob even lezen.

http://www.huurcommissie.nl/

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Is er aan de badkamer iets functioneels mis?
Of is het oud en niet uw smaak?
Want situatie 1 moet opgelost worden, situatie 2 mag u inderdaad zelf betalen.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Jasses, dat ken ik! Wij woonden ook zo. Bij ons waren tegels kapot in de badkamer, en alle metalen onderdelen doorgeroest. Maar vervangen, ho maar.
Ook werd het huis niet meer geschilderd aan de buitenkant, iets dat toch echt door de verhuurder gedaan hoort te worden.
Het is gewoon een manier om jou uit je huis te krijgen. Of je moet het kopen voor een belachelijk bedrag.
Ik hoop dat je er met de link die Ciske gaf uit komt!

ciske

Het is gewoon een manier om jou uit je huis te krijgen
Precies wat Miepje1 hier al zegt, laat je niet op de kast jagen en probeer het via de huurcommissie , achterstallig onderhoudt heeft een verhuurder te verbeteren.

@VP, verouderde troep mankeert meestal wel het een en ander aan.

Claudia1965

Ongelezen bericht door Claudia1965 »

VioletPrue schreef:Is er aan de badkamer iets functioneels mis?
Of is het oud en niet uw smaak?
Want situatie 1 moet opgelost worden, situatie 2 mag u inderdaad zelf betalen.
Tegels zijn schots en scheef, evenals de badkamer vloer, schimmel op de muren en plafond, roestige radiator, afijn allemaal van dat soort dingen.

ciske

Claudia1965 schreef: Tegels zijn schots en scheef, evenals de badkamer vloer, schimmel op de muren en plafond, roestige radiator, afijn allemaal van dat soort dingen.

Zo snel mogelijk de huurcommissie inschakelen, alleen moet je wel een lange adem hebben, zijn er velen en er komt dan iemand bij je thuis..
Maak er foto's van en bewaar die.
succes.

Gesloten