LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
karin1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2005 18:39

ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door karin1981 »

Hallo,

Een aantal maanden geleden schreven mijn vriend en ik ons in bij Rots-Vast omdat we een woonruimte zochten. Aangezien er lange wachttijden zijn besloten we om toch maar particulier te gaan huren. We moesten 56 euro inschrijfgeld betalen. Dit hebben we betaald en ze zouden voor ons gaan zoeken. Dat zoeken voor ons gebeurde niet, we moesten overal zelf achteraan. We hebben woningen bezocht waarna we 3 weken moesten wachten op het antwoord of we de woning mochten huren. Ondertussen moesten we zelf telkens erachteraan bellen omdat we niks hoorden. Uiteindelijk kregen we de woning niet, terwijl ons eerder was gezegd dat wij de eerste gegadigden waren. Op een gegeven moment zagen we een woning die ons leuk leek, maar deze viel onder Rots-Vast Den Bosch, ons kantoor was Eindhoven. De medewerkster van Rots-Vast Eindhoven vroeg ons of ze onze gegevens door zou sturen naar Den Bosch zodat ze daar ook voor ons konden zoeken. Wij vonden dit goed. Een paar dagen later kreeg ik een brief met de mededeling dat we weer 56 euro moesten betalen voor de inschrijving in Den Bosch! Ook stond er in de brief dat de inschrijving pas geldig was na betaling. Ik heb toen gemaild naar Rots Vast Den Bosch dat we niet nog een keer 56 euro gingen betalen en dat die inschrijving dus niet door hoefde te gaan. Ons was namelijk niet verteld dat we opnieuw zouden moeten betalen. Dit was akkoord. Nu, een paar maanden later, krijgen we een brief van een incassobureau dat we die 56 euro moeten betalen!! Ik vind dit dus echt belachelijk! We hebben naar Rots- Vast gebeld en die beweren dat wij ons hebben ingeschreven via internet, wat we dus niet hebben gedaan. We hebben nergens voor getekend. Dit kunnen ze toch niet maken?? Bij het incassobureau zeggen ze dat als we niet binnen 5 dagen betalen, dat je dan een wanbetaler bent en je problemen kunt krijgen later met het krijgen van een hypotheek!
Ook zeiden ze bij het incassobureau dat ze een hele map van Rots Vast hebben! Dus blijkbaar hebben meer mensen dit probleem!
Ik vind dit echt schandalig van Rots Vast en wil dus ook echt iedereen aanraden nooit met deze mensen in zee te gaan!!
Ik hoop dat Rots Vast dit zelf nog met ons op lost en excuses aanbiedt, maar ik verwacht het niet.
Hopelijk lezen veel mensen dit en blijft iedereen bij Rots Vast uit de buurt!

karin1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2005 18:39

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door karin1981 »

Ze hebben toegezegd ons het geld terug te betalen. Wij hadden het namelijk al overgemaakt aan het incassobureau.
Dus hopelijk houden ze zich aan de afspraak en laat Rots Vast zich toch van de goede kant zien!

amy en erik
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:53

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door amy en erik »

hoi,

mag ik vragen wanneer jij die brief van het incasso bureau binnen hebt gekregen en hoe jij bent ingeschreven bij rots-vast? via internet of iets anders?ik heb namelijk iets soortgelijks meegemaakt.ze zeggen dat ik mij een aantal jaren geleden via internet ingeschreven heb bij rots-vast.het is al zo lang geleden dat ik me dit niet echt meer kan herinneren.ze hebben al mijn gegevens(mijn adres, mijn emailadres enzovoorts). nu kreeg ik een paar dagen geleden een brief thuis van incasso bedrijf van hoek en partners dat ik binnen 5 dagen het bedrag van 57,95 over moest maken op hun rekening nr. omdat anders...een hoop gedreig!dan zouden ze overgaan tot een hele incasso procedure wat ik natuurlijk niet wil, zo stond in de brief. het gekke is dat ze mijn naam verkeerd gespeld hebben in die brief. en ik heb nooit meer een factuur thuis gekregen van rost-vast die ik moest betalen. maar ze beweerden in de brief dat ik mijn facturen niet betaald heb. maar hoe kan ik betalen als ik geen facturen binnen krijg??

amy

karin1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2005 18:39

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door karin1981 »

Hoi Amy,

Wij hebben ondertussen ook nooit herinneringen gekregen om te betalen. Het bedrag wat wij moesten betalen is inderdaad ook 57.95. Ons werd ook verteld dat we ons via internet hadden aangemeld, wat we dus helemaal niet gedaan hadden.
De brief van het incassobureau hebben we een paar dagen geleden ontvangen, ik denk afgelopen zaterdag. We hebben ook naar het incassobureau gebeld en die zeggen dat een internetaanmelding geldig is en dat je daar dus voor meot betalen. Wij zeiden toen: Dan kan iedereen je dus daarvoor aanmelden? Dan kan ik bijvoorbeeld iemand aanmelding die ik een streek wil leveren? Ja, zeiden ze, maar dat komt niet vaak voor......!!!! Dat is toch raar, dat iemand anders je aan zou kunnen melden, en dat jij dan moet betalen.
Om welke vestiging gaat het bij jullie?

amy en erik
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:53

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door amy en erik »

he karin,

het gaat bij mij om de vestiging den bosch in de vughterstraat 150.maar wij hebben die brief ook afgelopen zaterdag binnen gekregen.toevallig dat het dan bij jullie precies hetzelfde is gegaan als bij ons!maar iedereen kan je dan aanmelden via internet ja en je moet dan gewoon betalen.ook al heb je nooit een handtekening gezet!dat is echt achterlijk!maar bij jullie hebben ze dan wel gezegd dat het een foutje was en jullie niet hoefden te betalen?

groetjes amy

moara
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:11

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door moara »

Hallo,

Als je je aanmeldt via internet krijg je altijd een mailbericht naar het door jouw ingevuld e-mailadres. Met daarin een link voor bevestiging!!!

Dus als iemand jou een streek wil leveren zou hij of zij dat op jouw pc moeten doen.

Trouwens als het bedrijf beweerd dat je je hebt ingeschreven via internet, laten ze dan maar met bewijzen komen. Iedere gek kan wel zeggen dat je iets hebt besteld of je hebt ingeschreven.

Leuke handel voor kwaadwillende, gewoon rekeningen via het incassobedrijf sturen. Het geld stroomt binnen.

Dus laat je niet gek maken en vraag om bewijzen!!!

Groetjes,
Moara

appeltjuhh
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:15

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Nu een paar maanden later, krijgen we een brief van een incassobureau dat we die 56 euro moeten betalen!! Ik vind dit dus echt belachelijk! We hebben naar Rots- Vast gebeld en die beweren dat wij ons hebben ingeschreven via internet, wat we dus niet hebben gedaan. We hebben nergens voor getekend. Dit kunnen ze toch niet maken?? Bij het incassobureau zeggen ze dat als we niet binnen 5 dagen betalen, dat je dan een wanbetaler bent en je problemen kunt krijgen later met het krijgen van een hypotheek!
Problemen krijgen later met je hypotheek als je die 60 euro niet betaalt: kom op zeg!!!

[/quote]

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door dada »

dat is lullig maar waar!!!!
er staat alleen in het register dat je een wanbetaler bent, de hoogte staat er niet bij!

Banken die hypotheken verstrekken hebben inzage in het register en kunnen zo zien hoeveel leningen je hebt lopen, of je wanbetaler bent etc. De hoogte van schulden/leningen kunnen ze niet zien wel de gegevens bij wie je ze hebt. Vandaar dat ze je de overeenkomsten vragen bij het indienen van een hypotheek en als die niet kloppen kun je het schudden.

carmela27
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2006 00:02

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door carmela27 »

Hallo

Ik las jullie berichtjes over Rots-vast!
Wij zijn ook flink genaaid dit bemiddelingskantoor

Wij hadden een mailtje op marktplaats gezet dat wij opzoek waren naar een leuk huur huisje voor weinig geld omdat we nu in een huur huis zitten met een huur van 750,00 per maand excl. eneco.

wij kregen op zaterdag 18-02-2006 een telefoontje van het rots-vast buro hier in dordrecht.
Hij had ons mailtje op marktplaats zien staan en vroeg of wij nog op zoek waren.

wij waren op dat moment nog op zoek dus zei hij een heel leuk huisje voor ons te hebben voor 450,00 in de maand.
Had een heel verhaal dat wij zijn laatste optie waren omdat als die die dag geen huurders had de verhuurder zich terug zou treken.

We moesten wel voor 13:00 langs het kantoor komen om ons in te laten schrijven anders konden we niet gaan kijken (wij hebben geen inschrijfgeld hoeven betalen) wij zagen daar verder geen probleem in en zijn ons gaan inschrijven bij het kantoor.

toen we daar aan kwamen een heel verhaal dat er een vrouw was die zou het huis gaan huren maar had die zelfde ochtend af gebeld dus hij baalde er erg van en was dringend op zoek naar nieuwe huurders,

lang verhaal kort te maken hebben onze gegevens ingevuld en hadden om 14:00 een afspraak bij de verhuurder.

om 14:00 uur zijn we wezen kijken waren meteen verkocht van het huis dus de huur ging door.
We moesten 450,00 sleutel geld aan de verhuurder betalen + 1 maand huur en aan rots- vast 1 maand huur + 19% btw.

wij zochten daar niks achter want wij waren dat ook gewend van directwonen.
zijn toen weer mee terug gegeaan naar kantoor en hebben daar een intensverklaring getekend waar alle bedragen opstaan.

We zouden de rekening toe gestuurd krijgen.
Omdat wij op dat momend geen 450,00 euro hadden hebben wij gevraagt of mijn schoonouders dat even voor willen schieten.
toen zij de rekening binnen kregen zeiden zij zo das veel geld het bedrag kwam met de btw op 535,50.
Mijn schoonmoeder heeft toen rots- vast op gebeld en gevraagt waar voor wij moesten betalen wat hun onder bemiddeling verstonden omdat we maar een uurtje bezig zijn geweest met alles.

antwoord daar op was dat de kosten achter de schermen ook betaald moesten worden vandaar dat het bedrag zo hoog was.
Toen gingen wij ons afvragen wat de verhuurder dan eigelijk betaalde als wij de rekening krijgen voor achter de schermen.

wij hebben toen de verhuurder gesproken hier over en toen kwam de aap uit de mouw.
De verhuurder stond helemaal niet ingeschreven bij Rots-vast, Rots-vast had contact met de verhuurder genomen. de verhuurder had zelf een advertentie op het internet gezet. en rots-vast had die advertentie zien staan en aangebodden om te bemiddelen voor hem.
verhuurder had gezegt dat dat goed was maar wou verder niks met het bedrijf te maken hebben hij heeft zich ook nooit ingeschreven bij rots-vast. dus eigelijk hadden wij dit huisje zelf kunnen huren zonder rots-vast. hij had tegen de verhuurder gezegt dat hij die middag met een vrouwtje zou komen kijken die ingeschreven stond dus stond ook erg raar te kijken toen wij langs kwamen.

het verhaal dat iemand het huisje al eerder zou huren was ook niet waar
puntje bij paaltje zijn wij er mooi ingeluist en hadden wij eigelijk nooit die 535,00 hoeven betalen.

We zijn nu bezig om te kijken of wij er onder uit kunnen komen zijn al naar een rechtswinkel geweest zij zeggen ook dat het oplichterij is maar omdat we getekend hebben is het erg moeilijk om er onder uit te komen tenzij er meer mensen zijn die dit ook mee gemaakt hebben met dit kantoor.

Wij hebben tot nu toe nog niks betaald aan rots-vast willen dit goed gaan uitzoeken.
huisje gaat wel gewoon door omdat de verhuurder zelf een contract heeft en rots-vast daar verder buiten staat.

ik wil dan ook een oproepje doen dat als er mensen zijn die dit ook meegemaakt hebben of zij dan willen reageren samen staan we streker en kunnen we misschien wat doen aan deze oplichterij.

groetjes carmela

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door 0059099 »

Sleutelgeld betalen mag sowieso niet. Maar bemiddelgeld mag weer wel. Gelukkig hebben een aantal gemeenten een maximale hoogte van het bemiddelings geld vast gelegd. Dit is moeilijk te vinden, en wordt vaak door direct wonen (ook nooit mee in zee gaan) gewoon genegeerd. Is je huis heel toevallig in Utrecht? Dan is je maximale bemiddelingskosten een halve netto maandhuur incl btw. :D

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door SJZ »

Misschien bedoelt Carmela dat ze een borg moest betalen? Dat lijkt me logischer.

Probleem met Rotsvast is dat ze een goeie positie hebben. Met weinig inspanning scoren ze een forse omzet.

Zelf ben ik verhuurder, heb de eerste keer dat ik ooit ging verhuren het via Rotsvast gedaan. Was erg prettig: als verhuurder betaal je niks, maar Rotsvast doet ook niks voor je. (ze beloven huurders te screenen, inkomens te checken, enz).
Voor de huurders vind ik het gewoon oplichterij wat ze aan inschrijvings- en bemiddelingskosten betalen.

Daarom wil ik met Rotsvast, Direktwonen (nog erger) en zo niks meer te maken hebben.

Maar weet je wat zo lastig is? Hoe kom ik dan aan huurders? Zelf een advertentie op marktplaats zetten is heel vervelend. Niet alleen krijg je vervelende telefoontjes, word je benaderd door allerlei vage en onbetrouwbare tussenpersonen. Nee, ook HUURDERS hebben meer vertrouwen in verhuurders die via Rotsvast werken dan in verhuurders die zelf opbellen naar aanleiding van berichtjes die je gelezen hebt. Gelukkig heb ik via via altijd nog aan huurders kunnen komen (zelfs via het prikbord in de supermarkt!) maar lastig is het wel. Rotsvast regelt in een week tijd tien huurders voor je waarvan er dan 2 of 3 ja zeggen, en daar kun je dan uit kiezen.

Dus huurders, loop massaal weg bij deze oplichters en ga advertenties plaatsen in de krant, op het prikbord en op Internet, dan is zo'n club als Rotsvast binnenkort gelukkig overbodig.

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door 0059099 »

Als huurder 1x zaken gedaan met Direct-Wonen, gezien de wijze waarop die criminelen (=personen die de wet overtreden) te werk gaan, wantrouw ik ook alle verhuurder die met hun werken. (In het kort, IMHO wekt het dus geen vertouwen)

DanMar
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:06

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door DanMar »

2 jaar geleden had ik een kamer gehuurd in Amersfoort. bij een woonstichting PYLADES. Daarbij had ik ook bemiddelingskosten een maand huure extra. ik had dat een gedeelte betaald en toen kreeg ik een brief thuis. dat PYLADES werdt overgenomen door Rots Vast groep te Amersfoort. Dat ik daar voortaan mn huur moest betalen. na de laatste keer dat mijn stiefvader mn huur betaalde bij PYLADES kwamen ze met een kladje waarop ik mn bemiddelingskosten verschuldigt was of ik die wilde betalen. dus ik de dag erop er naar toe om tebetalen waren ze al WEG!!!!!!!!! en hun telefoonnummer van PYLADES was ook niet meer ingebruik. dus ik kon ze totaal niet meer bereiken. nu 2 jaar later krijg ik een brief thuis van een incassobedrijf dat ik even ruim €420 ( eigenlijk dat ik maar nog €200 moest betalen ) moet betalen voor de bemiddelings kosten binnen 5 dagen anders moet ik voor het gerecht komen.en mijn stiefvader betaald met mijn pas altijd de huur omdat ik zelf geen tijd voor heb vanwege mijn werk. eigenlijk ook krom. En tegen mij stiefvader hadden ze ook niks gezegd daarover die bleef gewoon netjes mijn huur betalen. Dus ik gelijk Rots vast groep gebeld en ze zeiden in het kort van ja dat is jou schuld had je maar bij ons moeten komen. Ik dacht hoe is even dit is toch mijn schuld toch niet? ze moeten toch naar mij toekomen? want rots vastgroep had ALLES van PYLADES overgenomen. ik heb 2 JAAR geen bericht erover gehad en nu dit. Wat kan ik doen?

DanMar

Fay
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:59

Re: ROTS-VAST GROEP! Ga hier niet mee in zee!

Ongelezen bericht door Fay »

Hoi, ik wil jullie even bedanken voor het plaatsen van deze topic.
Ik was namelijk wel aan het overwegen me in te schrijven bij rots-vast.
Nu natuurlijk niet meer! En direct-wonen is door deze site ook geen optie!
Groetjes Mariska

Gesloten