LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schade in achterom pad door brand

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
slinger
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2006 16:07

schade in achterom pad door brand

Ongelezen bericht door slinger »

hallo ,
kan iemand mij vertellen wie de schade moet vervangen in een achterompad nadat er brand is geweest . de woningstichting stuurt ons naar de gemeente .maar een achterom hoort toch bij het huurhuis?of is degene waar het pand van is dat afgebrand is verantwoordelijk ?
wij zijn gedupeerd want dit is de enigste manier om echterom te gaan.er zijn meerdere woningen aangesloten op dit pad dus vind ik dat de woningstichting zijn best moet doen om dit op te lossen .kan ik misschien huurverlaging krijgen tot dit voorbij is ? heeft iemand hier ervaring mee,dan laat even wat weten.

bvd slinger

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: schade in achterom pad door brand

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je zal specifieker moeten aangeven wat de schade is. Achterom hoort volgens mij gewoon bij de taak van de verhuurder. Maar afschuifgedrag is heel normaal bij woningcorporaties. Kwestie van doorbijten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: schade in achterom pad door brand

Ongelezen bericht door puma73 »

Is het een koopnuis? in dat geval ligt de verantwoordelijkheid voor dat stukje achterom meestal bij de eigenaar van de woning. In alle andere gevallen ligt de verantwoordelijkheid bij de verhuurder.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: schade in achterom pad door brand

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het is idd niet mogelijk om goed antwoord te geven als er niks specifiek wordt vermeld.

Wat is de schade aan een pad?

* zijn de tegels verbrand ?
* ligt er uitgebrande troep op het pad?
* zijn de schuttingen vernield ?

Afhankelijk hiervan wordt het antwoord anders

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: schade in achterom pad door brand

Ongelezen bericht door Anastasia »

De eigenaar van de verbrande woning is verantwoordelijk voor schade, dus moet het pad herstellen, zodat U een normale vrije en schone doorgang heeft, of het een koop of huur huis is bepaald wie betalen moet, dus de eigenaar en niet de bewoner, als het een drugsplantage was, kan de eigenaar de huurder aanspakelijk stellen, maar de eigenaar, of het nu een prive of woningbouw is maakt niets uit, moet tijdig het stuk herstellen!

De veroorzaker betaald, en niet de eigenaar van het pad.

Het kan zowel bij het huis als gemeente horen, dus eigendom pad is niet van belang, maar de persoon die schade veroorzaakt dient dit te herstellen!

Als de woningbouw het afwijst, als eigenaar komt U dus bij de Gemeente!

De rekening gaat dus altijd later naar de veroorzaker!
Het dient binnen een redelijke termijn te gebeuren, en gezien de brand is dat meestal 2 maanden, omdat eerst de experts de schade vast moeten stellen, en een nader onderzoek soms noodzakelijk is.

Gesloten