LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Servicekosten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Jen

Servicekosten

Ongelezen bericht door Jen »

Weet iemand wie verantwoordelijk is? Het gaat om het volgende, in ongeveer juni 2006 word het pand waar ik een appartement huur verkocht. Ik heb geen afrekening mogen ontvangen van mijn servicekosten over 2005. Volgens de nieuwe verhuurder moet ik bij mijn oude verhuurder zijn, is dat wel zo?

kanovaarder

Re: Servicekosten

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Servicekosten.

In principe neemt een nieuwe eigenaar van een huis/huizen/apartementen/flats niet alleen de lusten maar ook de lasten over van een vorige eigenaar.

In principe zou daar ook de gehele administratie in moeten zitten over een minimale periode van (pak weg) 5 jaar, ook al omdat dit in zijn eigen belang zou kunnen zijn (afschrijvingen belastingen enzovoort).

Het lijkt mij dan ook dan deze nieuwe eigenaar gewoon een beetje onwillig is om dat van u na te zoeken.

Ook de vroegere eigenaar zou zijn administratie nog steeds moeten hebben en dit ook al ivm belastingen e.d.

U heeft kennelijk dus de servicekosten over 2005 nog niet hoeven te betalen?
Wel over 2004 betaald?
Wat was daar dan ingevuld ter specificering van de kosten? Want dat kunt u als uitgangspunt nemen voor het jaar 2005.

Trouwens wel al een servicekostennota 2006 gehad? Dan moet daarop wel de bedragen gespecificeerd zijn vermeld.

Wanneer daar erg grote onverklaarbare verschillen zitten dan kunt u dit altijd overleggen aan een huurcommissie of een woonbond.

Wanneer u nog niet gemaand is tot het betalen van de servicekosten over 2005 en daar ziet het er nu naar uit (geen specifikatie) dan zou ik het te verwachten bedrag wel reserveren (op een andere rekening zetten).

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 30 mar 2007 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Jen

Ongelezen bericht door Jen »

alvast dank voor wat verheldering, ik wist het niet zeker allemaal. Ik woon er sinsds april 2005, ik heb voor het jaar 2005 geen afrekening gehad. In juni 2006 is het pand overgegaan naar een andere eigenaar. Wettelijk is het zo dat de eigenaar 6 maanden de tijd heeft om een afrekening te presenteren. Dat is dus niet gebeurd. Wat zijn dan de conseqenties als ik geen afrekening krijg? Ik betaal mijn servicekosten als voorschot trouwens.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Servicekosten 2005.

Zolang uw nieuwe huisbaas u geen nota stuurt over het jaar 2005 hoeft u dit natuurlijk al niet op voorhand te betalen.
Maar omdat hij die nota ook nog voor 2010(2011?) nog aan u kan presenteren zou ik als ik u was toch maar het te verwachten bedrag opzij zetten zoals ik u eerder meldde

Uw (nieuwe) huisbaas kan en mag niet van u verlangen dat u iets gaat betalen waar hij nog niet om gevraagd heeft laaat staan u de gespecificeerde nota heeft toegezonden.

Grootvader

Gesloten