LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechts de helft van de borg terug

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
JAJV

Slechts de helft van de borg terug

Ongelezen bericht door JAJV »

Per 1-12-12 heb ik de huur opgezegd van mijn appartement. Bij de inspectie leek alles in orde tot de verhuurder een paar dagen later alsnog met aanvullende eis kwam dat de badkamer grondig schoongemaakt werd. Na dit gedaan te hebben was de verhuurder nog steeds niet tevreden met het resultaat. Daarna ben ik niet meer in staat gesteld om het nog een keer aan te pakken. Vervolgens te horen gekregen dat een schoonmaakbedrijf de badkamer zou aanpakken. Na herhaaldelijk contact gezocht te hebben met de verhuurder kreeg ik na een maand te horen dat de factuur van het schoonmaakbedrijf €78 bedroeg. Nu wilt de verhuurder mij echter €280 in rekening brengen. Zij geven aan dat ze zelf ook twee middagen in het huis gewerkt hebben en daardoor de helft van de totale borg (incl schoonmaakkosten badkamer) in rekening willen brengen. Kan dit zomaar of kunnen zij enkel de gemaakte kosten in rekening brengen?

weetnietveel

Re: Slechts de helft van de borg terug

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ze moeten enkel de gemaakte kosten in rekening brengen natuurlijk. Als ze 2x de schoonmaakkosten van de badkamer in rekening brengen, is dat 1x te veel. Lijkt me simpel.

Gesloten