LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sociale huurwoning
Sociale huurwoning
Wij zitten met een probleem. Ons gezin woont in een flat waar veel overlast is. Wij willen graag verhuizen we staan inmiddels 2,5 jaar ingeschreven. Nu is ons inkomen van 2011 boven de inkomensgrens en komen we dus niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. Wij kunnen echter geen huis kopen of een reguliere woning huren. Mijn partner heeft geen vast inkomen werkt via een detacheringsburo zo kan hij weken achter elkaar werken en daarna weer in de ww zitten. Gelukkig was dit in 2011 niet het geval maar het is allemaal heel onzeker. Ook heeft mijn partner een hoge schuld doordat hij borg heeft gestaan voor een zogenaamde vriend die nu ineens spoorloos is. We betalen elke maand dus een bedrag af en dit zal nog jaren zo zijn. Dit hebben we bij de woningbouw aangegeven maar tot nu toe komen we dus niet in aanmerking de overige 10% die boven de inkomengrens verhuurd mag worden bewaren ze voor urgentie. Wat kunnen wij nog doen hieraan?
Re: Sociale huurwoning
Als je aan het eind van het jaar iets minder ging werken kom je onder de grens en kun je in 2013 weer kans maken op een woning.
Dus tijdelijk iets minder werken en hopen dat het financieel lukt.
Dat is de manier om nog in aanmerking te komen.
Ik weet van mensen die 7 weken vakantie namen eind 2011 om in 2012 een kans op een woning te maken die betaalbaar is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt want andere mogelijkheden zie ik voor jullie helaas niet wegens dit foute kabinet wat er nog steeds zit.
Dus tijdelijk iets minder werken en hopen dat het financieel lukt.
Dat is de manier om nog in aanmerking te komen.
Ik weet van mensen die 7 weken vakantie namen eind 2011 om in 2012 een kans op een woning te maken die betaalbaar is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt want andere mogelijkheden zie ik voor jullie helaas niet wegens dit foute kabinet wat er nog steeds zit.
-
Welk jaar wordt als toetsjaar voor het inkomen gebruikt? Daar moet je precies naar kijken.
Dat is mij ook wat onduidelijk welk jaar ze nu kijken. De ene keer vragen ze naar inkomen van 2011 en de andere keer kijken ze naar het inkomen van het jaar dat je de woning zou huren. In 2011 zaten wij boven de inkomengrens 2012 is nog onzeker dus dat schiet niet echt op.
-
Er zijn regels die ze zwart op wit hebben. Vraag dus eerst of ze die willen opsturen. Dit soort zaken moet je niet telefonisch regelen.
Lekker kabinet.
Je moet dus een huis huren boven de 650 euro en dat zijn dan huizen van 1000 euro in de maand.
Dat huren doe je omdat je geen huis kunt kopen met een maandlast van 600 euro want daar verdien je volgens de banken dan weer te weinig voor.
Mijn vertrouwen in de politiek is totaal weg, ik ga nooit meer stemmen.
Je moet dus een huis huren boven de 650 euro en dat zijn dan huizen van 1000 euro in de maand.
Dat huren doe je omdat je geen huis kunt kopen met een maandlast van 600 euro want daar verdien je volgens de banken dan weer te weinig voor.
Als je geen SP stemde krijg je dit.
Dus juist wel gaan want dan moet je ervoor zorgen dat die ooit voor deze onzin regel waren volgende keer niet meer kunnen regeren.
Juist de thuisblijvers zorgen ervoor dat andere voor jou foute dingen kunnen bepalen.
Dus juist wel gaan want dan moet je ervoor zorgen dat die ooit voor deze onzin regel waren volgende keer niet meer kunnen regeren.
Juist de thuisblijvers zorgen ervoor dat andere voor jou foute dingen kunnen bepalen.
Deze "onzin" regel komt voort uit het feit dat er dus heel veel mensen met een redelijk inkomen in sociale huurwoningen blijven zitten. voor mensen met een laag inkomen zijn er dus geen woningen die zijn allemaal verhuurd.
Wat ben ik toch blij dat mijn carriere en promitie redelijk mislukt zijn. Gewoon een laagbetaald baantje EN een leuke huurwoning. Elk nadeel heeft zijn (grote) voordelen
Door niet te stemmen denk je dat het probleem wordt opgelost?DJM schreef:Lekker kabinet.
Omdat jij SP stemt zou iedereen dit moeten doen?stofzuigertje schreef:Als je geen SP stemde krijg je dit.
Wat een onzin oplossingen allemaal hier zeg!
De mentaliteit van mensen tegenwoordig lijkt echt helemaal nergens op.
Minder gaan werken omdat je dan in aanmerking komt voor subsidies of sociale huurwoningen, echt triest...
Mensen zouden eens gewoon naar hun capaciteiten moeten gaan werken!
Mensen in de bijstand zouden ook gewoon verplicht iets moeten terug doen voor hun uitkering. Het moet eens afgelopen zijn met dat achterovergehang en de instelling van mensen die denken: "waarom zou ik werken als ik maar iets meer verdien dan in de bijstand?" "Dan werk ik maar niet en heb ik lekker veel tijd om op internet te zitten (op kosten van de werkenden)".
De mentaliteit van mensen tegenwoordig lijkt echt helemaal nergens op.
Minder gaan werken omdat je dan in aanmerking komt voor subsidies of sociale huurwoningen, echt triest...
Mensen zouden eens gewoon naar hun capaciteiten moeten gaan werken!
Mensen in de bijstand zouden ook gewoon verplicht iets moeten terug doen voor hun uitkering. Het moet eens afgelopen zijn met dat achterovergehang en de instelling van mensen die denken: "waarom zou ik werken als ik maar iets meer verdien dan in de bijstand?" "Dan werk ik maar niet en heb ik lekker veel tijd om op internet te zitten (op kosten van de werkenden)".