LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spoedwonen.nl

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
lvgellecum

spoedwonen.nl

Ongelezen bericht door lvgellecum »

hallo allemaal,
ik wil hierbij een waarschuwing de wereld in helpen, en gelijk vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met deze website.

ik heb mij aangemeld voor deze website nadat ik een aantal leuke huurwoningen in amsterdam had gevonden op deze website, en nog betaalbaar ook!!!

vrolijk heb ik 15 euro voor 3 maanden overgemaakt, en een aantal keer gereageerd op huizen.

van sommige huizen wist ik echter niet precies waar ze waren, en heb dus het adres gegoogled. tot mijn grote verbazing kom ik steeds weer uit bij websites die hetzelfde huis met exact dezelfde tekst en foto's te koop aanbieden. geen zuivere koffie dus. na een aantal van deze makelaarkantoors gebeld te hebben, bleken zij geen enkel vermoeden te hebben dat hun (vaak net verkochte) huizen op deze website te huur aangeboden werden. pure oplichterij dus!!

dus, punt 1: wordt noooooit lid!!, en punt 2: heb je ervaring met deze website, laat het hier weten, dan gaan we met zn allen proberen die oplichters onderuit te halen!!!

groet, Loes van Gellecum

stofzuigertje

Re: spoedwonen.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze al huizen aanbieden is het van een ander die van niets weet.

Ik heb voor andere ook mijn huis aangeboden op website en ik was daar ook binnen 1 uur doorgeplaatst.
Na verwijderen sta ik er nog steeds dus mijn huis is slechts 2 uur online geweest!
De oorspronkelijke verwijderd maar deze ongevraagde niet.
Ik kreeg wel een aanbieding voor betalen en hoger plaatsen...
Dus zowel aanbieders als zoekers mogen betalen voor huizen die meestal weg zijn.
Dus ik sta nu 1 week later nog steeds aangeboden.

Wel nieuwe toevoegen maar oude verwijderen is traag.
Gezien de extreme huurprijs die ik vroeg zal ik nooit iemand krijgen maar ik test deze slechts voor hoe ze werken.
Dus betaal nooit voor doorplaatsen.

Vivian87

Ongelezen bericht door Vivian87 »

Ik ben blij dit verhaal te lezen, of eigenlijk niet.. Ook ik ben in de praktijken van
Spoedwonen.nl getrapt!

Ongeveer half augustus heb ik me ingeschreven bij de site en ook netjes 15,00 euro overgemaakt.
De huurprijzen waren ongelooflijk, we hebben geprobeerd te bedenken of er misschien iets niet zou kloppen want dit was zo ideaal, maar nee, alles leek prima zo op het eerste gezicht.

Na op een paar huizen te hebben gereageerd, vond ik het vreemd steeds precies hetzelfde antwoord mailtje terug te krijgen.
Ik ben op internet gegaan om achter de contactgegevens van de verhuurder te komen. Zo kon ik vragen of het huis uberhaupt in de verkoop stond.

Na veel zoeken heb ik geen gegevens van de verhuurder gevonden, wel van de 'huurhuizen'.
Deze staan namelijk stuk voor stuk in de verkoop op Funda.nl!!!
Het vreemde eraan is dat alle huisnummers en cijfers verschillen op de site van Spoedwonen. Dit nummer bestaat namelijk niet, die van Funda.nl wel.

Ook ik ben opgelicht en flink teleurgesteld!

Vivian

lvgellecum

oh, nou bij de huizen die ik heb gegoogled na ze gezien te hebben op spoedwonen.nl, klopten op alles, zelfs de verdiepingsnummers enz.

ik heb inmiddels een aantal makelaars ingelicht over het feit dat hun huizen aangeboden staan op de site, en een ervan ging de bond van makelaars (of zo iets dergelijks) bellen en navraag doen over deze website.

ik hoop echt dat ze hun verdiende loon krijgen!! een huurhuis vinden is al niet makkelijk met een beperkt budget, en dan wordt er ook nog eens misbruik van gemaakt!!!

groetjes, Loes

Schiphorst

Ongelezen bericht door Schiphorst »

Hallo allemaal,
Ook ik heb vreemde ervaringen met Spoedwonen.nl. Vanochtend (5/9/09) was de site zelfs uit de lucht.
Ik heb twee keer gereageerd een keer namens mijzelf en een keer namens mijn dochter.
Ik heb toen een keer via de mail een reactie gehad dat ik meer gegevens van mijzelf moest opschrijven, omdat anderen dat ook doen. (?!)
Heb eigenlijk argwaan gekregen omdat ik nog niet ben uitgenodigd door een verhuurder. Ik krijg wel mails dat ik geweigerd ben of dat mijn reactie is doorgestuurd naar de verhuurder, maar verder niets.
Zij zijn trouwens nergens te bereiken. Er staan helemaal geen contact gegevens op hun site.
Ook ik heb het gevoel dat ik ben opgelicht. Kan je de betaling niet storneren (=terug laten boeken door de bank)?

Schiphorst

malissaw

Ongelezen bericht door malissaw »

Beste lezers,

Ik had mezelf ook aangemeld op spoedwonen.nl
Vond het op het begin al een beetje raar dat alles ze goedkoop was.
Dus had ik ze een mail gestuurd van waarom alles zo goedkoop was.
Toe kreeg ik een mail terug, dat het vrijesector woningen zijn.
De mails die ik kreeg waren ook erg kortaf, dat vond ik ook vreemd.
Dus ik me maar aanmelden om toch te kunnen reageren.
Ik heb nu 2 dagen kunnen kijken en nu is de site volgens mij uit de lucht gehaald.
Maar toch die 15 euro kwijt.
Ik vind dit echt niet kunnen.
Hoop dat we hiermee iets kunnen bereiken!

Malissa

lvgellecum

het geld wat ik heb overgemaakt was ten namen van een bepaald bedrijf in ringtones... kan nu even niet op de naam komen, maar ik heb wel op hun website gekeken een paar dagen geleden. er staat een telefoonnummer bij, ik denk dat ik dat maandag maar eens ga bellen!

als anderen hetzelfde doen, is er misschien beweging in te krijgen!

Xanthe

Ongelezen bericht door Xanthe »

hmmmm ook ik ben er een week geleden ingetrapt! Kan niet geloven dat ik nu die 15 euro betaald heb aan een stelletje oplichters, dat kan toch zomaar niet?

bij mij staat er bij mijn betaling alleen targetmedia vermeld, dit is een bedrijf dat betalingen via internet regelt. Dus ik denk dat die ringtones er niet veel mee te maken hebben.

Maar ik vind dat hier iets aan gedaan moet worden, dus ook ik ga maar eens opzoek naar nummers dan wel emailadressen.

Iemand nog iets opgeschoten?

MVG Xanthe

ellentiktak

Ongelezen bericht door ellentiktak »

Tnx mensen! Ik werd vorige week door iemand gewezen op deze site. Ik had dan binnen no time een woning. De site van spoedwonen lag er inmiddels uit dus ik ben maar eens gaan googelen en kwam zo op jullie berichten terecht! Ik ga me bij deze hier dus niet in laten schrijven!tnx!

gr, ellen

ennovy8

Ongelezen bericht door ennovy8 »

Hoi,

ik ben er ook ingetrapt, een paar maanden geleden al. Maar ik vond een tijdje geleden pas deze pagina, en ik vond dat ik mijn verhaal hier ook even toe moest voegen, want hoe meer mensen er iets van zeggen hoe groter de kans dat er iets aan gedaan kan worden, denk ik. Ik was dus al lange tijd op zoek naar een woning in den haag toen ik in een advertentie op marktplaats de site van spoedwonen.nl vond. Het stomme is, dat ik toen ik naar de site ging, ik er een heel slecht gevoel bij had, en het in eerste instantie allemaal helemaal niet vertrouwde. Ik schreef me daarom eerst ook niet in. Pas een paar weken/maanden later, toen ik nog steeds geen appartemetje gevonden had en gefrustreerd raakte, dacht ik: laat ik het maar gewoon proberen, het is toch maar een 12 euro (ik heb al een aantal keer gelezen dat anderen 15 euro hebben betaald, maar ik dus 12). Na de betaling heb ik nooit meer iets gehoord van ze. Ik was echt boos natuurlijk, en na wat googlen vond ik deze site waar ik nu zie dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt. Ik vind het echt schandalig en hoop echt dat er wat aan gedaan wordt, en ik hoop dat niemand er meer intrapt!

Maar nu ik dit allemaal gezegd heb, ik ben net even weer naar de site van spoedwonen gegaan, en er staat nu: 'Wegens omstandigheden en een aantal fouten in ons systeem zijn we tijdelijk offline.'

Zouden ze dan toch betrapt zijn? :)

Reus0Imie

Ongelezen bericht door Reus0Imie »

oo mijn god, ik ben jullie dankbaar voor de waarschuwingen.
Ik was vandaag van plan het inschrijfgeld te betalen, omdat ik met spoed op zoek ben naar woonruimte. Ik vertrouwde de site al niet, vanwege de lage huurprijzen, en dat ik verder geen contact gegevens kan vinden, zoals bv. een telefoonnummer. Wat mij ook opviel, is dat toen ik de betaling wou verrichten opeens zag staan, hiermee machtig je www.spoedwonen.nl het bedrag.... af te schrijven. Terwijl ik op de site www.woningvoorjou.nl zat. Dus ze hebben blijkbaar een nieuwe site. Dus mensen kijk ook uit voor www.woningvoorjou.nl, want die is van dezelfde persoon!!

Gesloten