LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stookkosten en OZB

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Jgkuiters

Stookkosten en OZB

Ongelezen bericht door Jgkuiters »

Hierbij een stukje voorgeschiedenis over mijn huidige situatie !
Na mijn scheiding en verkoop van mijn huis ben ik door de restschuld in de schuldhulp verlening gekomen het zogenoemde minnelijk Traject dit betekent dat mijn salaris en overige inkomen ondergebracht zijn bij inkomens beheer en die betalen al de vaste lasten en krijg ik weekgeld.

Een aantal weken geleden werd ik gebeld door de verhuurder met de mededeling dat er een aantal rekeningen openstonden vanaf mei dit jaar terwijl ik geen post heb ontvangen ik heb daarop aangegeven dat hij de rekeningen als nog even kon sturen via de e-mail en heb deze dan ook direct doorgestuurd naar inkomensbeheer.
Mijn eigen bewindvoerder van inkomensbeheer was op dat moment op vakantie dus werd er één rekening wel betaald de eigenaars belasting van de woning waarbij ik mezelf afvraag of ik deze wel moet betalen daar ik al gebruikersbelasting betaal maar dit ter zijde de hoge rekening een naheffing van de stookkosten te weten 1852 euro werd niet betaald terwijl ze wel waargenomen werd durfde ze niet deze rekening te betalen er is vervolgens met de verhuurder gesproken maar die was niet voor rede vatbaar niet voor ondergetekende en ook niet voor het inkomensbeheer.
Wel is er een onderzoek aangevraagd naar de hoge stookkosten daar ik al 960 euro aan voorschot betaald ,maar de verhuurder wilde dit pas opstarten na betaling en de verhuurder ziet geen reden om te twijfelen aan de juistheid van de meting terwijl dit zou betekenen dat ik dus bijna 3000 euro aan stookkosten betaal los van het water en licht.
Ik heb zelf ook nog even gebeld naar degene die de meting gedaan heeft en die gaf aan dat de radiator in de woonkamer ervoor zorgt dat de rekening zo hoog is.
Kort samengevat is de rekening niet betaald waardoor er voor zowel de eigenaarsbelasting rekening een contractuele boete en incasso kosten zijn berekend als mede de stookkosten met bijkomende kosten.
Nu is mijn bewindvoerder terug sinds gisteren en kreeg tot mijn verbazing de vraag of ze de rekening van de eigenaars belasting moesten betalen voor me inmiddels opgelopen van 462 naar 1750.
Nu is mijn bewindvoerder weer vrij een dag na haar terugkomst en kan dus niet verder overleggen en de incasso kosten blijven maar stijgen.

Nu is mijn vraag kan ik aansprakelijk gesteld worden door de nalatigheid van inkomensbeheer ??

Bedankt voor de eventuele antwoorden

stofzuigertje

Re: Stookkosten en OZB

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je verhuurder een eind afrekening te laat stuurde en het bedrag zo hoog liet oplopen zijn probleem.
Bij een te laag voorschot loop je dit risico.

Hij heeft inzage in verbruik en moet tijdig voldoende voorschot berekenen.

Bij een factuur te laat betalen kunnen er incasso kosten bij komen en daar is jou bewindvoerder verantwoordelijk voor.
Die moet op tijd betaald hebben en controleren.

Vaak zijn er diverse bedragen en daarom kan ik geen uitspraak doen.
De bewindvoerder moet alles op orde hebben en als je tijdig een factuur die jij kreeg doorstuurde moet hij het uitzoeken en kijken of er betaald moest worden.

Maak je geen zorgen, niet jou maar probleem voor die verantwoordelijk is.

stofzuigertje

Stookkosten eerst betalen en dan zoeken we het wel uit?
Dan mag je dit weigeren en extra incasso kosten komen daarmee te vervallen als ongeldig.

Hij moet een bewijsbaar juiste eind afrekening sturen en niet later uitzoeken.

Jgkuiters

Hij heeft de originele nota doorgestuurd en ik heb vervolgens gelijk het bedrijf gebeld die de meters uitleest en te horen gekregen dat het de radiator in de woonkamer degene is die zoveel verbruikt zelf als hij uitstaat dus boven op de 960 euro die ik al betaal komt daar nog eens 1852 euro bij en de verhuurder twijfelt niet aan de meting.
Ik heb een onderzoek aangevraagd maar moet eerst de onderzoeks kosten betalen of de rekening alvorens er een onderzoek komt

Jgkuiters

Ook net begrepen dat de verhuurder wettelijk verplicht is om eerst een schrijven per post te doen met een termijn van betalen en aangezien ik geen post heb ontvangen kan hij dit ook niet weerleggen.
Hij heeft alleen e-mails verstuurd naar een adres die ik niet meer in mijn bezit heb de overige e-mail adressen en telefoon nummer heeft wel zelfs mijn whatsapp maar helaas niets gehoord tot twee weken geleden

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik begrijp iets niet. Huurders betalen geen OZB.

Jgkuiters

Klopt daar ben ik nu ook achter na gebeld te hebben met de overheid en het juridisch loket

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zou je bewindvoerder maar eens schriftelijk laten weten dat er iets niet klopt. Hie komen ze erbij dingen te betalen die je niet hoeft te betalen?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jgkuiters schreef: Nu is mijn bewindvoerder weer vrij een dag na haar terugkomst en kan dus niet verder overleggen en de incasso kosten blijven maar stijgen.
Hoe kunnen de incasso kosten stijgen?

stofzuigertje

Was je ooit eigenaar?
Als niet heeft hij gewoon een factuur van OZB of Riool voor eigenaren bij verkeerde persoon geboekt.

Andere bewindvoerder vragen als hij niet corrigeerde of duidelijk aangeeft waarvoor er hoeveel betaald is.

Jgkuiters

Nee ik ben geen eigenaar geweest en nee dit is geen foutje van de verhuurder maar probeert het bewust op mij te schuiven inmiddels begrepen dat OZB niet voor mij is maar inkomensbeheer heeft dit al betaald dus nu moeten ze het terug zien te krijgen

Gesloten