LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ter overname na tekenen van het huurcontract

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
stbroers

ter overname na tekenen van het huurcontract

Ongelezen bericht door stbroers »

ik heb een vraagje.

nou heb ik vorige week mijn huur contract getekend en toen is er niet gesproken over iets ter overname.

nou is vandaag de opzichter van de woningbouw geweest en die zegt dat de kachel en het laminaat ter overname is .

wat zijn mijn rechten en ik kan toch gewoon niet betalen want ik heb het contract al getekend.
Laatst gewijzigd door stbroers op 23 nov 2009 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

jor

Re: ter overname na tekenen van het huurcontract

Ongelezen bericht door jor »

Je hoeft inderdaad niets te betalen maar dan zal wel de kachel en het laminaat weggehaald worden. Vind je het de moeite waard ga dan in overleg en anders zeg je gewoon haal maar weg.Ik ga er daarbij vanuit dat de spullen niet in het huurcontract vermeld staan.

blijdorp

Ongelezen bericht door blijdorp »

Overnamekosten voor een huurwoning zijn niet verplicht. U hoeft niet te betalen voor iets dat u niet wilt of dat al aan vervanging toe is. Soms vraagt de vorige huurder overnamekosten voor aangebrachte voorzieningen zoals een douche of centrale verwarming. Maar dit zijn voorzieningen die bij de woning horen. De verhuurder berekent deze door in de huur, dus u hoeft daar niet extra voor te betalen. Als u wat overneemt, let er dan op dat het 'meeneembare' zaken zijn. Gordijnen bijvoorbeeld, of vloerbedekking.

stbroers

ik zal het even beter uitleggen.

het huis waar het om gaat staat al vanaf begin augustus leeg dus dan had de vorige eigenaar het allang verkocht via marktplaats of iets dergelijk. en er is nooit sprake geweest voor iets ter overname en nu ineens krijgen wij te horen dat we dat over moeten nemen terwijl het laminaat versleten is en er verf op zit.dus dan gaat de woningbouw zelf dat geld cashen en ter overname betaal je aan de vorige bewoner.
en ten 2e we hebben het contract al getekend en de huur betaald dus feitelijk zijn wij de nieuwe huurders en voor het zelfde geld woonde wij er al in en dan kregen we het te horen van dat overname en stel we zeiden dat we het niet wouden wat moeten we dan weer alles eruit halen .

kort om als ik niet betaal en ik verschaf ze geen toegang tot onze woning om het weg te halen . kunnen ze ons dan wat maken want dit soort dingen horen bekend te zijn voor het tekenen van het huur contract.

stbroers

vogels schreef:
Zoals al gezegd, je hoeft niet te betalen, maar dan mag de vorige huurder wel het laminaat en de kachel weg halen.

ja maar er was niks bekend bij ons dat er iets ter overname was en ik ga niet mensen in mijn huis laten slopen terwijl ik eral in zit / het contract heb getekend

stbroers

het gaat over welkom in friesland (grou)

maar wij hebben het huurcontract al getekend datr is het hem nou juist , dan hadden ze het toch moeten melden voordat wij het huurcontract tekende...

"want bij mijn vorige woning kreeg ik een checklist en daar stond ook op wat ter overname was en dat ik contact met de vorige bewoner moest opnemen om dat te regelen" en dat hele formulier zat er niet bij en het woord overname is nooit genoemd.

stbroers

jah dat snap ik maar er is helemaal geen Overnamerapport en de voorcontrole is geweest toen de vorige bewoners er nog inwoonde en niet toen de woning leeg was.

en de woningbouw beweert dat wij voor de kachel en de laminaat vloer moeten betalen maar ze kunnen niks aan formulieren aan ons overleggen.

en een overnamerapport krijg je altijd voordat je het huurcontract tekend
en dat hebben wij niet gekregen maar wel het huurcontract getekend.

dus ik bedoel kunnen ze dat nog doorzetten als we al getekend hebben en de sleutels al hebben voor de woning.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
kunnen ze dat nog doorzetten als we al getekend hebben en de sleutels al hebben voor de woning.
Kort en bondig: NEE, er staat niets zwart op wit, geen overnamerapport.
Inderdaad er is geen overnamerapport, dus moet het eruit.
Meneer wil én niet betalen voor de spullen én ze er niet uit laten halen.
Da's een beetje dubbel he?
En die laminaatvloer wilde je toch al niet, die is versleten en er zit verf op.
Gewoon eruit laten halen, dan hoef je dat zelf niet te doen.
Scheelt jou weer werk.
Mooi toch?

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Voor de duidelijkheid: je hebt het contract al getekend, maar is de huur al ingegaan? Of heb je gehuurd per 1 december a.s.?

Gesloten