LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdelijk op vakantiepark, inschijven gemeente?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
djpaul
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2013 13:48

Tijdelijk op vakantiepark, inschijven gemeente?

Ongelezen bericht door djpaul »

Hallo.

Ik heb een vraag waar ik niet direct uitkom.

Wij gaan tijdelijk wonen op een recreatiepark. Voor 3 maanden.
wij hebben altijd in het buitenland gewoond, en in ons gekochte huis kunnen we pas over 3 maanden in.

Dus we schrijven ons uit in onze gemeente, en dan... moeten we ons inschrijven in de gemeente waar het vakantiepark staat? Of wat zouden de gevolgen zijn als we ons niet inschrijven, maar pas over 3 maanden in de gemeente waar we écht' gaan wonen? Ons huis is verkocht, dus we moeten er uit. En we moeten ons uitschrijven.

En heeft iemand ervaring als ik een auto wil kopen in Nederland als ik me niet in de gemeente heb ingeschreven? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

alvast bedankt voor jullie hulp!!!!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tijdelijk op vakantiepark, inschijven gemeente?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

misschien even bellen naar de gemeente waar het vakantiehuisje staat?wat de bedoeling is??

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: Tijdelijk op vakantiepark, inschijven gemeente?

Ongelezen bericht door dirkib »

Gewoon inschrijven bij de gemeente waar die recreatiewoning in staat, en na drie maanden op het adres van je nieuwe huis. Nu al op je nieuwe huisadres inschrijven, dat vinden de huidige bewoners waarschijnlijk niet leuk en daar komt dan ook alle officiële post aan. Er is geen check of je er mag wonen vanuit de GBA, het moet wel om een bestaand adres gaan. De gemeente bepaalt straatnamen en huisnummers, dat zijn bestaande adressen.

Andere optie is "briefadres" bij een goede vriend of kennis, maar dat mag eigenlijk alleen als je niet langer dan 4 weken op hetzelfde adres verblijft (of op straat leeft).

Als je even "spoorloos" bent (uitschrijven in het buitenland, en nog niet inschrijven), ik weet niet wat voor consequenties dat heeft voor auto, ziektekostenverzekering etc. maar ik denk dat dat niet gemakkelijk gaat, zonder een officiëel adres.

Gesloten