LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Sheil@

Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door Sheil@ »

Goedemiddag,

Deze week is er in mijn huurappartement een nieuwe vlizotrap geplaatst, het gat moest aangepast worden omdat de nieuwe trap kleiner is dan de oude, mijn zoon heeft op zolder zijn spullen staan en wil deze er vanaf halen om in zijn eigen appartement te plaatsen, doordat het trapgat verkleint is kunnen de spullen o.a een bed niet meer naar beneden. Om alles beneden te krijgen moet de trap inclusief de bak in plafond er weer uit gehaald worden :(

Nadat de trap geplaatst was is mij verteld dat het gat aangepast dus kleiner is

Ik heb contact gehad met de verhuurder en deze zegt nu dat het bedrijf welke de trap geplaatst heeft weer langs moet komen, maar dat de kosten voor mijzelf zijn, ik ben het hier niet mee eens en wil dat de verhuurder de kosten om dit op te lossen voor hun rekening neemt.

Graag uw mening/advies hierover.

Vriendelijke groet, Sheil@
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2016 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

witte angora

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk weet ik niet wat ik hier over denken moet. Eerst maar een vraag: is er, voordat de nieuwe trap geplaatst werd, gecommuniceerd dat het nieuwe trapgat kleiner zou worden?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Eigenlijk weet ik niet wat ik hier over denken moet. Eerst maar een vraag: is er, voordat de nieuwe trap geplaatst werd, gecommuniceerd dat het nieuwe trapgat kleiner zou worden?
Als aanvulling: voor en/of toen de mannen bezigwaren heb je je toch wel verdiept in wat ze exact gingen doen/aan het doen waren?

lynden

Ongelezen bericht door lynden »

Sheil@ schreef:Goedemiddag,

Deze week is er in mijn huurappartement een nieuwe vlizotrap geplaatst, het gat moest aangepast worden omdat de nieuwe trap kleiner is dan de oude, mijn zoon heeft op zolder zijn spullen staan en wil deze er vanaf halen om in zijn eigen appartement te plaatsen, doordat het trapgat verkleint is kunnen de spullen o.a een bed niet meer naar beneden. Om alles beneden te krijgen moet de trap inclusief de bak in plafond er weer uit gehaald worden :(

Ik heb contact gehad met de verhuurder en deze zegt nu dat het bedrijf welke de trap geplaatst heeft weer langs moet komen, maar dat de kosten voor mijzelf zijn, ik ben het hier niet mee eens en wil dat de verhuurder de kosten om dit op te lossen voor hun rekening neemt.

Graag uw mening/advies hierover.

Vriendelijke groet, Sheil@

Wie is de opdrachtgever, om een nieuwe vliezotrap te plaatsen?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je goederen naar boven brengt en wegens niet meer leverbare een kleine gat maakt hadden ze vooraf moeten waarschuwen.

Mijn bed, paste ook niet, zelfs na verwijderen leuning niet over de trap.
Wel via het raam want dat ging prima.
Maar nu ik nieuwe ramen kreeg, wel voor de zekerheid in plaats van 1 naar 2 draaibare Stolp raam gegaan dus zonder midden spijl.
Anders kom ik ook in de problemen.

Is het mogelijk een dakraam te plaatsen of vergroten en wat is de waarde bed?
Een Trap valt mee maar montage is vaak duurder en schade vergoeding voor in stukken zagen is dan rendabel.
Met dat geld voor in stukken zagen en op marktplaats gelijkwaardige zoeken zit je sneller en voor beide voordeliger.

Ze hadden voor de montage naar grote stukken op zolder moeten zoeken en waarschuwen dus vergoeding kan maar reken niet op
nieuwwaarde maar marktplaats waarde.
Want het demonteren en nogmaals plaatsen kost zoveel dat ik vermoed dat de Marktplaats waarde redelijk is voor oude gebruikte goederen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Een groot dakraam plaatsen in een zolderdak om een bed van zolder te krijgen, (en het bed met een enorme bouwkraan uit de zolder tillen :shock: ) zo onrealistisch heb ik het nog nooit gelezen.

Voor de TS: Kijk wat de waarde is van bed, of verwijderen trap en ombouw en maak een keuze.
Misschien, mits de werkzaamheden zijn uitgevoerd door de verhuurder, kunt u de kosten nog delen.

Sheil@

Alvast bedankt voor de reactie's :)

Sja de opdrachtgever? Mijn oude trap was in een hele slechte staat de bak hadden we al vast gezet met schroeven en dicht kon niet meer, mijn dak moest gerepareerd worden na lekkage en deze man zou een nieuwe bestellen die dus geplaatst is.

@julie4444: nou eigenlijk niet :( wat kan er fout gaan met een vlizotrap.........de trap zelf is totaal anders, de oude was van ijzer de nieuwe is een houten........en eigenlijk meer een ladder.........
@witte angora, ik heb hier over nagedacht maar bij mijn weten is het gezegd na plaatsing van de trap

De spullen die op zolder staan zijn tig keer meer waard dan de nieuwe trap.

De woningbouw besteed de klussen uit aan een ander bedrijf , voorheen kreeg je bij het betrekken van je woning een nieuwe wc bril, nu kan dat ook alleen je mag hetzelf betalen volgens 1 van de mannen kost dat 50€ :shock: .......wil dus niet weten wat dit gaat kosten,

Denk dat er niks anders op zit dan de trap plus bak zelf te verwijderen en weer opnieuw in te bouwen.

Gr. Sheil@

Sheil@

Ow ja de opdrachtgever moet haast wel de woningbouw zijn

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze hadden ook een grotere trap kunnen plaatsen.

Wat is het verschil in grootte eigenlijk?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik ben niet zo thuis in vlizotrappen, maar is de nieuwe trap smaller dan wat er normaal nieuw wordt geplaatst? Of zijn deze trappen tegenwoordig domweg smaller dan wat er destijds werd gemonteerd?

lynden

Ongelezen bericht door lynden »

Sheil@ schreef:Ow ja de opdrachtgever moet haast wel de woningbouw zijn

Een huurappartement kan ook privé zijn! :wink:

Trouwens tijdens de werkzaamheden was niemand thuis, die had kunnen reageren, waarom het gat kleiner gemaakt wordt?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sheil@ schreef:Ik heb contact gehad met de verhuurder en deze zegt nu dat het bedrijf welke de trap geplaatst heeft weer langs moet komen, maar dat de kosten voor mijzelf zijn, ik ben het hier niet mee eens en wil dat de verhuurder de kosten om dit op te lossen voor hun rekening neemt.
Ik zou het daar ook mee oneens zijn. Alternatief is dat je de spullen verkoopt aan de verhuurder.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vlizo trappen zijn in alle soorten en maten te koop ,priis 150 a 350 euro. Verhuurder hoort een gelijkwaardig trap te plaatsen of met u in overleg moeten gaan.

Brahms

....Verhuurder hoort een gelijkwaardig trap te plaatsen......
Wat is daarvoor de bron. Dat staat nooit in een huurovereenkomst......
Een oude trap vervangen voor een stevige nieuwe trap hoort een verhuurder wel te doen. Verder heeft verhuurder weinig te maken met wat er aan privé spullen op zolder is gezet.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Sheil@ schreef: Denk dat er niks anders op zit dan de trap plus bak zelf te verwijderen en weer opnieuw in te bouwen
.
Nee dat zou ik zeker niet doen! Het is bovendien een huurhuis.
En het klusbedrijf op je eigen kosten weer moeten laten komen zou ik ook niet accepteren.
Wat ik mis in dit verhaal is communicatie.....van te voren en tijdens de klus.
De WBV ( of de verhuurder in ieder geval ) kan een vlizotrap met dezelfde of nagenoeg dezelfde maat echt wel leveren en laten plaatsen lijkt mij.
Een zolder heb je nodig oa voor het opslaan van spullen , dus deze er van te voren afhalen is ook onzin, want waar moet je het dan weer laten? :(
Je hebt dit huis gehuurd met zolder, dus die moet bereikbaar zijn om bv spullen op te slaan en er vanaf te halen.

Brahms

moederslink schreef:....Je hebt dit huis gehuurd met zolder, dus die moet bereikbaar zijn om bv spullen op te slaan en er vanaf te halen.....
Ook nu is de zolder nog gewoon bereikbaar, over een nieuwe en veilige trap. Alleen de spullen welke er langs kunnen is nu iets beperkter.
.....dus deze er van te voren afhalen is ook onzin, want waar moet je het dan weer laten?......
Altijd nog beter dan dat de spullen niet meer van zolder kunnen, het onderwerp van de TS. Waar hij de spullen daarna laat, lijkt me niet echt interresant voor dit consumentenforum.
Laatst gewijzigd door Brahms op 21 apr 2016 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@Brahms :P
Deze zolder is , uiteraard , bereikbaar, alleen de spullen vd zoon kunnen er nu niet meer van af. En ik begreep uit het verhaal dat het trapgat nu ook kleiner/ smaller is dus het is en blijft nu een probleem.... :(
Zo bedoelde ik het ....eigenlijk............ :wink:
En idd waar de zooi dan moet blijven is niet relevant....

witte angora

De zooi moet naar de zoon, dus inderdaad niet relevant. Maar ondertussen is de vraag wel: hoe moet dit nu opgelost worden. Er is duidelijk een gebrek aan communicatie, aan de andere kant: was de wbv zelf wel op de hoogte dat het trapgat kleiner zou worden? Of hebben ze gewoon een aantal offertes opgevraagd en de goedkoopste uitgekozen zonder verder te kijken wat de technische consequenties waren?

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dat de spullen van zijn zoon zijn is totaal niet relevant.

De trap moet gewoon aan de zelfde maten voldoen. Er kan ook een wasmachine staan of een oude cv ketel van een flinke afmeting.
Stel het kozijn van 2,00 X 2,00 meter is verrot , moet dus een heel nieuw kozijn in ,verhuurder zegt ik heb een kozijn van 1,50 X 200 besteld die zet ik er in ,zou u dat accepteren. Of er moet een nieuwe keuken in , de oude is 3,00 mt breed , verhuurder plaatst een gamma keukenblok van 1,50 breed . Vraag mij af wat u zou zeggen .

witte angora

Ik zou niet weten hoe je een wasmachine via een gammele vlizotrap naar zolder zou moeten sjouwen. Die staat er dus sowieso niet. CV-ketel kan, maar dat is dan het probleem van de verhuurder als die vervangen moet worden. En verder MOET de wbv niks.

Gesloten