LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Urgentie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
baloe33
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2009 18:19

Urgentie

Ongelezen bericht door baloe33 »

Ik ben 1 van de gelukkige die urgentie heeft gekregen.
Ondertussen wacht ik al 3 maanden. Moet nog 3 maanden geduldig zijn.
Alleen zit ik met een paar vragen en hoop dat jullie hierbij kunnen helpen.

Het is zo dat ik niet mag reageren en een passende woning krijg aangeboden binnen 6 maanden.

Wat als hun binnen 6 maanden hier niet aan kunnen voldoen watvoor stappen kan ik dan ondernemen.

Ik mag niet weigeren want dan vervalt mijn urgentie. Ik ga er van uit dat de woning in orde is maar wat als dit niet het geval is. Hun moeten neem ik aan toch ook hun rechten als verhuurder voldoen. Waar moet ik echt op letten en wat moeten hun in orde maken.

Alvast bedankt voor het lezen

calimer
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 sep 2007 09:52

Re: Urgentie

Ongelezen bericht door calimer »

Hier kunnen mensen een voorkeur opgeven voor een bepaalde wijk, afhankelijk daarvan is het een beetje hoe snel je geholpen kan worden. Overschrijding van die zes maanden is eigenlijk alleen maar in overleg met de urgente in bijzondere gevallen, de meesten zijn met vier maanden wel geholpen. Anders bel een keer met de verhuurder hoe lang je nog moet wachten, houdt t een beetje warm zeg maar

yasmine23
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2007 22:39

Re: Urgentie

Ongelezen bericht door yasmine23 »

hoe heb je dat voor elkaar gekregen jou urgentie ik ben al zo lang bezig maar niks.
nu al bijna 4 jaar.

baloe33
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2009 18:19

Re: Urgentie

Ongelezen bericht door baloe33 »

Zelf heb ik al 2 x gereageerd na de woningbouw om te vragen of ze mij konden vertellen hoe lang het ongeveer ging duren. Helaas kunnen ze hier geen uitspraken over doen. Weet ook niet of er nog wachtende voor mij zijn.

Ik zit een beetje met dat ik echt niet mag weigeren wat ze ook aanbieden.

linda69
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 15:21

Re: Urgentie

Ongelezen bericht door linda69 »

Een woning weigenren is ook een beetje vreems als je urgent bent,..dan heb de dus nog niet zo hard een woning nodig?!

Het verschilt dan per gemeente want in Haarlem mag je gewoon reageren in de woonkrant, lukt het jezelf binnen 3 mnd niet dan helpen ze je nog 3 mnd en daarna verloopt je urgentie.

Zelf heb ik tot mijn grote spijt de meest waardeloze flat in een rot buurt moeten accepteren omdat ik anders met 3 kids naar het daklozen tehuis kon gaan.

Zit hier nu al 4 jaar vast met weinig uitzicht op verandering en dat terwijl mijn situatie wel degelijk veranderd is,beter inkomen en grotere kids die toch wel een eigen kamer nodig hebben.

kortom Woning bouw SUCKS!

Gesloten