Verhuurder verhoogt het huurcontract vaker dan eens per 12 maanden

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
RV90

Verhuurder verhoogt het huurcontract vaker dan eens per 12 maanden

Ongelezen bericht door RV90 »

Beste Lezer,

Mijn verhuurster verhoogt vaker dan 1 keer per jaar het huurcontract, hier heb ik haar op aangesproken en het oude bedrag vervolgens alsnog betaald. Helaas heeft ze over het niet bestaande "restantbedrag" nu nieuwe factuurtjes gestuurd met daar uiteraard incassokosten erover.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heeft iemand ervaring met dit soort situaties? Ik heb herhaaldelijk aangegeven wat de Nederlandse wet hier over zegt, maar dit word compleet genegeerd.

Groetjes

Moneyman

Re: Verhuurder verhoogt het huurcontract vaker dan eens per 12 maanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat zegt de wet er volgens jou over? Als jij eerst vertelt wat jij denkt en wat je al gedaan hebt, hoeven wij dat niet nog een keer te doen.

witte angora

Re: Verhuurder verhoogt het huurcontract vaker dan eens per 12 maanden

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn 3 uitzonderingen waarin de verhuurder uw huur vaker mag verhogen.

U zit in het eerste jaar van uw huur
Bijvoorbeeld: uw huur gaat op 1 december in. Dan mag uw verhuurder de huur op 1 juli verhogen. Daarna geldt de periode van 12 maanden weer.

Er zat meer dan 12 maanden tussen de vorige huurverhogingen
Kondigt uw verhuurder de huurverhoging te laat aan? Dus niet voor 1 juli? Dan moet deze de huurverhoging uitstellen tot 1 september.
Hierna mag de huur weer omhoog op 1 juli. Tussen de 2 vorige huurverhogingen zaten namelijk meer dan 12 maanden.

Uw verhuurder heeft uw woning verbeterd
Heeft uw verhuurder gezorgd voor verbeteringen aan uw woning? Dan mag die uw huur na de verbetering verhogen. Dit staat dus los van de jaarlijkse huurverhoging.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 20verhogen.

Plaats reactie