LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermissing spullen na huisuitzetting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Dancis
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:03

Vermissing spullen na huisuitzetting

Ongelezen bericht door Dancis »

11 augustus zijn wij onze woning uitgezet ivm huur achterstand. Op die dag hebben we de belangrijkste dingen nog in zakken kunnen doen en kunnen opslaan.

Maar nu is het zo dat we toch een aantal dingen missen waarvan was afgesproken dat die in zakken gedaan zouden worden door de ontruimers.

Ik mis namelijk een router , een accu schroef/boormachine , een afstandsbediening voor een versterker en het frontje van een autoradio.

De versterker en autoradio zijn nu dus inprincipe nutteloos en ik neem aan dat de ontruimers nog wel zo slim zijn om geen frontje en afstandsbediening weg te gooien.
Want de afspraak was dus dat alle apparatuur in zakken gedaan zouden worden en buiten op het gras zouden worden neergezet zodat deze in de aanhanger geladen konden worden.
De rest van meubels en dergelijke werd vernietigd.

Maar mijn vraag is bij wie ik de schade van deze 4 apparaten kan verhalen?

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Vermissing spullen na huisuitzetting

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Dat zie ik steed weer. Het komt omdat er onvoldoende teozicht op de ontruiming is en niet vooraf een boedelregister wordt aangelegd.
Dat is het grijze gebied waarin elke betrokkene kan doen en laten wat deze wil, zelfs verduidsteren of achterover drukken als u het zo wilt noemen.
Een systeem waaraan nader zorg moet worden besteed.
U kunt er niets tegen inbrengen, helemaal niets daar de politei welliswaar een aangifte opneemnt maar daarmee verer niets zal doen neem ik aan op basis van ervaringen.

witte angora
Berichten: 31027
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vermissing spullen na huisuitzetting

Ongelezen bericht door witte angora »

Vervelend. Maar je weet toch een aantal dagen van tevoren dat de woning ontruimd gaat worden? Had je geen mogelijkheid om in ieder geval de kostbare spullen elders onder te brengen? Ik ben bang dat, waar je ook aanklopt, het daar op gegooid zal worden.

Gesloten