LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond
-
Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond
Hallo,
Op 18-jarige leeftijd heb ik mezelf ingeschreven bij Woonnet-Rijnmond. Op mijn 20e ben ik naar Gelderland verhuisd. Hier ging ik studeren en heb niet meer jaarlijks naar de website omgekeken. Nu op 27-jarige leeftijd wil ik graag in Rotterdam of in de omgeving van Rotterdam komen wonen. Ik heb net opgebeld naar een wooningcorporatie en er werd mij verteld dat ik niet jaarlijks mijn account heb geactiveerd en daarom nu een inschrijftijd heb van nog geen maand!! Ze hanteren nu een datum van 3 mei 2012!!
Nu wordt het moeilijk voor mij om een woning hier te krijgen, aangezien particulier wonen te duur is! Dit zijn blijkbaar regels van Woonnet-Rijnmond. Ik vind dit gewoon niet tof, omdat ik nu niet in de buurt van mijn familie kan wonen en baal hier echt van
Zijn er meer mensen die ook de dupe zijn van deze vervelende regels?
Naar mijn weten heb ik ook geen e-mail gekregen, dat mijn inschrijftijd komt te vervallen, omdat ik het niet heb geactiveerd! Graag hoor ik mensen die hier dezelfde ervaring mee hebben!!
Op 18-jarige leeftijd heb ik mezelf ingeschreven bij Woonnet-Rijnmond. Op mijn 20e ben ik naar Gelderland verhuisd. Hier ging ik studeren en heb niet meer jaarlijks naar de website omgekeken. Nu op 27-jarige leeftijd wil ik graag in Rotterdam of in de omgeving van Rotterdam komen wonen. Ik heb net opgebeld naar een wooningcorporatie en er werd mij verteld dat ik niet jaarlijks mijn account heb geactiveerd en daarom nu een inschrijftijd heb van nog geen maand!! Ze hanteren nu een datum van 3 mei 2012!!
Nu wordt het moeilijk voor mij om een woning hier te krijgen, aangezien particulier wonen te duur is! Dit zijn blijkbaar regels van Woonnet-Rijnmond. Ik vind dit gewoon niet tof, omdat ik nu niet in de buurt van mijn familie kan wonen en baal hier echt van
Zijn er meer mensen die ook de dupe zijn van deze vervelende regels?
Naar mijn weten heb ik ook geen e-mail gekregen, dat mijn inschrijftijd komt te vervallen, omdat ik het niet heb geactiveerd! Graag hoor ik mensen die hier dezelfde ervaring mee hebben!!
Re: Vervallen inschrijftijd Woonnet-Rijnmond
Dus u zegt eigenlijk laat iedereen zich op 18 jarige leeftijd inschrijven voor een huis in iedere mogelijke gemeente, kijk er nooit meer naar om en als je een huis nodig hebt dan kan je zeggen dat je al zo lang staat ingeschreven en direct aan de beurt bent?
U heeft in 10 jaar tijd geen enkele interesse getoond, waarom zouden ze u dan al die tijd ingeschreven moeten hebben laten?
U heeft in 10 jaar tijd geen enkele interesse getoond, waarom zouden ze u dan al die tijd ingeschreven moeten hebben laten?
Volgens mij hanteert elke gemeente een regel dat je jaarlijks moet verlengen, of je moet in het begin een machtiging hebben afgegeven dat de jaarlijkse inschrijving automatisch wordt verlengd en ze het inschrijfgeld van je bankrekening mogen incasseren.
Zo ben ik een keer in het begin 2 jaar wachttijd kwijtgeraakt omdat de herinneringsmail in mijn spamfolder was beland. Toen ik bedacht dat ik maar eens moest opzoeken wanneer ik die inschrijving moest verlengen, was het al te laat. Jammer, maar eigen schuld.
De gemeentes hanteren inderdaad die regel zodat je je niet overal kunt inschrijven en dan maar zien wanneer het je uitkomt. Je moet er wel actief iets voor doen om aangemerkt te worden als woningzoekende.
Zo ben ik een keer in het begin 2 jaar wachttijd kwijtgeraakt omdat de herinneringsmail in mijn spamfolder was beland. Toen ik bedacht dat ik maar eens moest opzoeken wanneer ik die inschrijving moest verlengen, was het al te laat. Jammer, maar eigen schuld.
De gemeentes hanteren inderdaad die regel zodat je je niet overal kunt inschrijven en dan maar zien wanneer het je uitkomt. Je moet er wel actief iets voor doen om aangemerkt te worden als woningzoekende.
https://www.woonnet-rijnmond.nl/static/ ... aarden.pdf
Hier staan de inschrijfvoorwaarden duidelijk vermeld. Vanaf punt 3.1 is van belang om door te nemen.
Helaas, maar de verantwoording ligt puur bij degene die zich heeft ingeschreven.
Hier staan de inschrijfvoorwaarden duidelijk vermeld. Vanaf punt 3.1 is van belang om door te nemen.
Helaas, maar de verantwoording ligt puur bij degene die zich heeft ingeschreven.
-
agnesm schreef:Dus u zegt eigenlijk laat iedereen zich op 18 jarige leeftijd inschrijven voor een huis in iedere mogelijke gemeente, kijk er nooit meer naar om en als je een huis nodig hebt dan kan je zeggen dat je al zo lang staat ingeschreven en direct aan de beurt bent?
Als ik eerlijk ben, vind ik dit al een vreemde vraag. Misschien omdat ik in mijn studententijd naar Gelderland ben verhuisd en beslis om weer terug te komen in de randstad
-
Ik kom uit Rotterdam, ging studeren in Gelderland en was dus bezig met mijn studie en niet met het zoeken van woonruimte in Rotterdam! Waarom zou je iets actiefs moeten doen, als je inschrijft voor de toekomst? Ik ben eerst nog een lange tijd op kamers gewoond. Ben het niet met je eens....just*me schreef:Volgens mij hanteert elke gemeente een regel dat je jaarlijks moet verlengen, of je moet in het begin een machtiging hebben afgegeven dat de jaarlijkse inschrijving automatisch wordt verlengd en ze het inschrijfgeld van je bankrekening mogen incasseren. Woonnet-Rijnmond en Entree zijn kostenloos. Bij entree hoef je niet jaarlijks te activeren.
Zo ben ik een keer in het begin 2 jaar wachttijd kwijtgeraakt omdat de herinneringsmail in mijn spamfolder was beland. Toen ik bedacht dat ik maar eens moest opzoeken wanneer ik die inschrijving moest verlengen, was het al te laat. Jammer, maar eigen schuld. Naar mijn weten heb ik geen herinneringsmail gekregen, dus dit begrijp ik ook niet helemaal. Is inderdaad zonde van de twee jaar.
-
Deze regel is pas later ingesteld.Toen ik mij 9 jaar geleden inschreef, hanteerde zij deze regel nog niet. (als ik het goed heb) Hoe moest ik weten dat deze regel er opeens was ingevoerd? Ook hier ben ik het niet met je eens!Faye1971 schreef:https://www.woonnet-rijnmond.nl/static/ ... aarden.pdf
Zo denkt de gemeente Rotterdam er dus ook over. Waarom moeten zij iets actiefs doen omdat jij misschien in de toekomst wenst terug te komen?Danielle27 schreef:Ik kom uit Rotterdam, ging studeren in Gelderland en was dus bezig met mijn studie en niet met het zoeken van woonruimte in Rotterdam! Waarom zou je iets actiefs moeten doen, als je inschrijft voor de toekomst? Ik ben eerst nog een lange tijd op kamers gewoond. Ben het niet met je eens....
Bekijk het van de positieve kant. Je kan je familie naar Gelderland laten verhuizen. Daar zijn de wachttijden een stuk korter.
-
Ik geef toch duidelijk aan dat ik in Rotterdam wil wonen en niet in Gelderland?Linoge schreef:Zo denkt de gemeente Rotterdam er dus ook over. Waarom moeten zij iets actiefs doen omdat jij misschien in de toekomst wenst terug te komen?Danielle27 schreef:Ik kom uit Rotterdam, ging studeren in Gelderland en was dus bezig met mijn studie en niet met het zoeken van woonruimte in Rotterdam! Waarom zou je iets actiefs moeten doen, als je inschrijft voor de toekomst? Ik ben eerst nog een lange tijd op kamers gewoond. Ben het niet met je eens....
Kan niks met deze opmerking
Bekijk het van de positieve kant. Je kan je familie naar Gelderland laten verhuizen. Daar zijn de wachttijden een stuk korter.
Danielle27 schreef:Deze regel is pas later ingesteld.Toen ik mij 9 jaar geleden inschreef, hanteerde zij deze regel nog niet. (als ik het goed heb) Hoe moest ik weten dat deze regel er opeens was ingevoerd? Ook hier ben ik het niet met je eens!Faye1971 schreef:https://www.woonnet-rijnmond.nl/static/ ... aarden.pdf
Indien deze regel inderdaad nog niet bestond toen je je hebt ingeschreven, kun je misschien bewijs vragen dat ze je op de hoogte hebben gesteld van de regelwijziging. Kunnen ze dat niet, kun je misschien eisen dat je inschrijftijd alsnog wordt erkend. Maar voor de zekerheid zou ik dat even bij het juridisch loket navragen.
Nou, gewoon even je inschrijving in de gaten houden dan dit keer. Als je er net zo veel aandacht aan besteed als het fabriceren van leuke kleurtjes komt het zeker goed en zal je zo rond 2020 wel in Rotterdam wonen.Danielle27 schreef: Ik geef toch duidelijk aan dat ik in Rotterdam wil wonen en niet in Gelderland?
Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn. Je zegt zelf;'als ik het goed heb'... dus je weet het zelf niet eens zeker!Danielle27 schreef:Deze regel is pas later ingesteld.Toen ik mij 9 jaar geleden inschreef, hanteerde zij deze regel nog niet. (als ik het goed heb) Hoe moest ik weten dat deze regel er opeens was ingevoerd? Ook hier ben ik het niet met je eens!Faye1971 schreef:https://www.woonnet-rijnmond.nl/static/ ... aarden.pdf
Succes verder met het uitzoeken!
Vanaf nu dus wel je inschrijftijd in de gaten houden en actief ermee bezig zijn.
Linoge schreef:Nou, gewoon even je inschrijving in de gaten houden dan dit keer. Als je er net zo veel aandacht aan besteed als het fabriceren van leuke kleurtjes komt het zeker goed en zal je zo rond 2020 wel in Rotterdam wonen.Danielle27 schreef: Ik geef toch duidelijk aan dat ik in Rotterdam wil wonen en niet in Gelderland?
Misschien is daarover een brief gestuurd, naar het adres dat bij inschrijving opgegeven is; maar woonde je toen daar niet?Danielle27 schreef:Deze regel is pas later ingesteld.Toen ik mij 9 jaar geleden inschreef, hanteerde zij deze regel nog niet. (als ik het goed heb) Hoe moest ik weten dat deze regel er opeens was ingevoerd? Ook hier ben ik het niet met je eens!Faye1971 schreef:https://www.woonnet-rijnmond.nl/static/ ... aarden.pdf
-
Met die roze en paarse kleurtjes is dit echt een Libelle-achtig topic.Linoge schreef:Nou, gewoon even je inschrijving in de gaten houden dan dit keer. Als je er net zo veel aandacht aan besteed als het fabriceren van leuke kleurtjes komt het zeker goed en zal je zo rond 2020 wel in Rotterdam wonen.Danielle27 schreef: Ik geef toch duidelijk aan dat ik in Rotterdam wil wonen en niet in Gelderland?
Maar het is wel waar: tot een paar jaar geleden kon je je gewoon inschrijven, en je bleef zonder probleem ingeschreven, tot je ooit eens een keer ging reageren. Ieder jaar verlengen was (bijna) nergens nodig.
Is ook pure onzin eigenlijk, een inschrijving eet geen brood. Aan de andere kant, mensen konden zich overal inschrijven, en tegen dat ze besloten ergens anders te willen wonen, hadden ze vrij snel een woning, juist vanwege die lange inschrijfduur. De wachtlijsten werden daardoor langer, ten koste van degenen die zich niet eerder konden inschrijven.
Vermoedelijk om dat tegen te gaan wordt er nu steeds meer gevraagd de inschrijving ieder jaar te verlengen, en gaat dat op steeds meer plaatsen ook nog eens geld kosten.
Klopt dat daardoor mensen elk jaar moeten betalen en de inschrijving moeten bevestigen.De wachtlijsten werden daardoor langer, ten koste van degenen die zich niet eerder konden inschrijven
Dat TS in Rotterdam wil wonen , moet ze zelf weten, ze komt daar ook vandaan .
Dus onzin om te gaan zeggen, dat de familie maar naar Gelderland moet komen.
@TS, beter geen kleuren gebruiken.
Kan me voorstellen dat woningverhuurders enig idee willen hebben, op welke termijn mensen een woning nodig hebben.
-
Ik blijf er bij dat ik het raar vind.
Toen ik mijzelf had ingeschreven, dacht ik aan de toekomst. Toen Woonnet-Rijnmond de nieuwe regel ging invoeren, dat er ieder jaar geactiveert moest worden, heb ik daar geen bericht over gehad. En aangezien ik op kamers woonde en met mijn studie bezig was, heb ik mezelf daar niet mee bezig gehouden. Ze zijn het voor mij aan het nakijken.
Toen ik mijzelf had ingeschreven, dacht ik aan de toekomst. Toen Woonnet-Rijnmond de nieuwe regel ging invoeren, dat er ieder jaar geactiveert moest worden, heb ik daar geen bericht over gehad. En aangezien ik op kamers woonde en met mijn studie bezig was, heb ik mezelf daar niet mee bezig gehouden. Ze zijn het voor mij aan het nakijken.
Nou succes, hopelijk komt er goed nieuws voor je uit.
-
ciske schreef:Nou succes, hopelijk komt er goed nieuws voor je uit.
Dankjewel