LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesteda garandeert GEEN Woongenot

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske

Re: Vesteda garandeert GEEN Woongenot

Ongelezen bericht door ciske »

Stuur je een gewone brief, schrijf je daar in , dat je het op prijs zou stellen om tot een gesprek te komen.

Persoonlijk afleveren, dan weet je dat die binnen is.

arnold_dirkie

Ongelezen bericht door arnold_dirkie »

ciske schreef:Stuur je een gewone brief, schrijf je daar in , dat je het op prijs zou stellen om tot een gesprek te komen.

Persoonlijk afleveren, dan weet je dat die binnen is.
Ciske,
Ten eerste gaan ze geen gesprek meer aan omdat ze het dossier hebben gesloten.
Ten tweede een gesprek met hen heeft totaal geen zin meer omdat bij ons de emoties te hoog op zullen lopen na wat ze ons tot nu toe aangedaan hebben.
Wij willen alleen een gesprek als ze met een goede oplossing komen en een compensatie voor alle schade en leed die wij hebben ondervonden, want een gesprek over hoe wij er mee moeten omgaan weten wij nu onderhand wel.

De echte publiciteit is o.i. de enige manier om hun te laten zien wat ze ons aandoen. Wij zijn aan het eind van onze latijn. Mijn vrouw slaapt noodgedwongen bij haar ouders en onze relatie lijdt er ook enorm onder.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze spelen een machtsspelletje. De Alliantie doet dat ook. Zit zelf met een overlastdossier van 100 A4'tjes. Maar de Alliantie herkent de drugsoverlast niet.

Zo lang je blijft smeken om een oplossing, hebben ze je aan een touwtjes. Zo willen ze het namelijk graag hebben. Dan hoeven ze niks te doen. "Bouwt u maar dossier op. Na uw overlijden stappen wij dan nog wel eens een keertje naar de rechter om het huurcontract van uw kwelgeest te laten ontbinden."

Jammer dat je buren je niet kunnen helpen. In Nederland heerst een NMB*-mentaliteit bij buurtbewoners als het om dit soort kwesties gaat. Als je nog niet cynisch van aard was, dan word je dat vanzelf alsnog.

*) Niet Mee Bemoeien

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Wij willen alleen een gesprek als ze met een goede oplossing komen en een compensatie voor alle schade en leed die wij hebben ondervonden, want een gesprek over hoe wij er mee moeten omgaan weten wij nu onderhand wel.
Compensatie zal je niet krijgen of je moet een advocaat inschakelen , maar dan nog is het moeilijk.
Misschien een optie ( moet je wel tijd voor hebben) , gewoon elke dag bij die wbv in dat gebouw te gaan zitten , en niet eerder weg te gaan tot je een gesprek krijgt.

@Bob , hebben ze jou nooit andere woonruimte aangeboden?

arnold_dirkie

Inderdaad mensen, een machtsspelletje is wat ze spelen en ook de trieste woorden van jou Bob zijn zo waar. Ik hoop echt van harte dat Vesteda en ook jullie wooncorporatie, nou ja "woon", eens goed gepakt worden. Ze maken ons eigenlijk nog MEER kapot dan die aso's naast ons. :( :(
Zo zal het bij jullie ook wel zijn, denken wij zo.
Totaal geen respect, menselijkheid bij die wooncorporaties, alleen de EURO die telt.
Even een vraag over de Woonbond. Zouden die wel wat kunnen betekenen???? Moet je weer eerst 32 euro neer tellen en dan zeker WEER geen woongenot krijgen, omdat de wooncorporaties zogenaamd in hun recht staan. Wij hebben wel de SP een mail gestuurd over dit hele grote probleem.
Ik adviseer dit allemaal te doen! Er moet simpelweg toch echt wat gebeuren??
Het idee om bij Vesteda in Amsterdam op de stoep te gaan staan, lijkt ons ook goed. Alleen maken wij dan zoveel stennis dat de politie moet komen. Je asociaal gedragen en veel herrie produceren maakt alleen dan indruk bij Vesteda. Misschien dat ze ons dan eindelijk wel een keer te woord willen staan en belangrijker, naar ons luisteren. We nemen dan ook het hele dossier mee.
Een ieder die zich hierbij aan wil sluiten is welkom. We houden jullie op de hoogte.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Misschien dat u beter gehoord wordt als u niet van die vreemde uitlatingen doet. U zegt bijvoorbeeld dat uw vrouw haar behandeling bij de GGD niet af kon maken vanwege de overlast?? Ik weet niet hoe dat dan komt, maar kan me geen logisch verband indenken??

Daarnaas is uw eerste irritatiepunt geweest dat u het erg vond dat ze u niet hebben ingelicht over het plaatsen van een nieuwe keuken. Sorry hoor, maar hoe komt u er in vredesnaam bij dat dat zou moeten? Belt u ook bij uw buren aan voordat u een schilderijtje ophangt? Dat is toch van de zotte!

Ongetwijfeld hebt u veel 'last' van uw buren, maar een beetje nuance kan misschien geen kwaad? Niet in de laatste plaats om uw gezondheid!!

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Annikaatje schreef: Daarnaas is uw eerste irritatiepunt geweest dat u het erg vond dat ze u niet hebben ingelicht over het plaatsen van een nieuwe keuken. Sorry hoor, maar hoe komt u er in vredesnaam bij dat dat zou moeten? Belt u ook bij uw buren aan voordat u een schilderijtje ophangt? Dat is toch van de zotte!
Uit alles blijkt toch wel dat zijn manier de enige juiste is en dat het zo moet.
arnold_dirkie schreef: Toen ze hier kwamen wonen, hadden wij al gauw in de gaten dat ze veel meer geluid produceren dan onze oude buurtjes, maar ok, we hebben ze ongeveer paar maanden gegeven om hier te wennen en hun huis in te richten, al staat er ook nog eens bijna niets in.
Dat is toch wel heel grootmoedig.

En denigrerend.
arnold_dirkie schreef:We kregen zo nu en dan eten van hun, niet lekker, veel te vet, maar goed het was aardig van hun, daar gaat het om.
Opnieuw denigrerend. Voor het hele verhaal doet het er niet toe, maar het zet de buren wel even lekker weg.

Heel leuk om alles maar even op de woningbouw en de buren te schuiven, maar ik denk niet dat je spekkoper bent als je naast deze persoon mag wonen. Die nachtdienst van zijn vrouw is hun eigen verantwoording en een woningbouw sluit echt niet zomaar een dossier en gaat dan over op het negeren van klachten. Daar moet je dus echt wel je best voor gedaan hebben.

PeterW1572

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

arnold_dirkie schreef:
PeterW1572 schreef:
arnold_dirkie schreef: Eerlijk gezegd is het simpel weg inderdaad Pools gebrabbel wat wij de hele dag horen ,ja de HELE DAG. Zelfs nu ik in de tuin zit, staat dat ****** ding aan, ook de hele dag. Prima voor hun, maar waarom moeten wij dit horen?
En wat als het Nederlands gebrabbel was en de hele dag Radio 2? Had je dan dezelfde problemen gehad? Je gebruikt wel erg vaak de Poolse achtergrond van je buren om het probleem aan te geven.

Wij luisteren geen radio over het algemeen, want wij houden van reggae muziek, En NEE wij gebruiken GEEN drugs, om deze vooroordelen ook uit de weg te gaan, dus geen Nederlands gebrabbel ook, wij hoeven zo ie zo niet de hele dag last van andermans rumoerige leefgewoontes te hebben!!.
Of het nu Polen, Turken, Afrikanen of Nederlanders zijn. Mensen hebben ook nooit last van onze leefstijl nn zullen deze ook niet krijgen! Als wij zouden willen,wat niet in onze mentaliteit zit, zouden wij bv herrie kunnen maken als de jongste van de buren op bed ligt tussen de middag. Maar wij spelen de gemene achterbakse spelletjes niet mee, al hebben wij wel de neiging. Respect heet dat!!!
Ook uit dit antwoord van jou blijkt weer dat je de inhoud van het woord "respect" niet echt kent of begrijpt. Uit alles blijkt dat jouw norm de norm moet zijn hoe de hele wereld moet leven. Dat getuigd absoluut niet van respect.

Waarom je geen radio kunt luisteren omdat je van reggae muziek houdt ontgaat mij overigens. Er zijn zat radiozenders te vinden die de hele dag reggae draaien. En waarom begin je over drugs?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Arnold: Ik ken Sassenheim wel enigszins. Het is, voor mijn gevoel, een dorp waar mensen al eeuwenlang samen opgroeien, en daardoor is het een redelijk hechte gemeenschap, met een x-aantal ongeschreven regels hoe je met elkaar om gaat, kan dat kloppen?

Geen idee hoe het met jullie en jullie oude buren zit natuurlijk, of jullie echte Sassenheimers zijn, of op zijn minst uit de omgeving komen. Hoef je ook niet te vertellen.

Sja, en dan komt er een Pools gezin dat al die mores niet kent. Die hun eigen manier van leven hebben. En dat botst.

Nederland is al vele eeuwen een immigratieland. En in al die eeuwen hebben mensen, met name in de grote steden, geleerd andere culturen te accepteren en te respecteren. Ik zie het aan mijn eigen voorfamilie: Een aantal van mijn voorouders kwam uit half Europa, en anderen kwamen van elders uit het land, en die zijn allemaal in de 19e eeuw in Amsterdam neergestreken.

Tot voor kort bleven de dorpen een beetje buiten schot. Maar ook in de dorpen zie je steeds meer aanwas van mensen uit andere culturen. Dat levert kennelijk een cultuurshock op, omdat 'men' het niet zo gewend is. Dat zie ik aan je opmerkingen over 'Pools gebrabbel'.

Wen er maar aan; ook bij jullie zal waarschijnlijk op een dag een moskee gebouwd worden, en die wordt nog gebruikt ook, en toch echt niet, of nauwelijks, door oorspronkelijke Sassenheimers. Wat je buren betreft: Ik denk inderdaad dat er niet veel aan te doen is. De enige drie opties die je hebt, heb ik al in een eerder bericht neergezet.

arnold_dirkie

PeterW1572 schreef: Ook uit dit antwoord van jou blijkt weer dat je de inhoud van het woord "respect" niet echt kent of begrijpt. Uit alles blijkt dat jouw norm de norm moet zijn hoe de hele wereld moet leven. Dat getuigd absoluut niet van respect.

Waarom je geen radio kunt luisteren omdat je van reggae muziek houdt ontgaat mij overigens. Er zijn zat radiozenders te vinden die de hele dag reggae draaien. En waarom begin je over drugs?
Je gaat mij toch niet vertellen dat je alles maar moet tolereren en dan pas weet wat respect is. Respect is volgens ons elkaars normen en waarden accepteren het moet dus niet van onze kant alleen komen!!!!
Over onze normen en waarden wil ik ook even kwijt dat jouw conclusie wel heel kort door de bocht is. Al onze kennissen en vrienden denken er net zo over als wij.
Wat de muziek betreft bedoelen wij ermee dat wij met onze muziek een ander niet tot overlast willen zijn en wij het van anderen ook niet verwachten.

arnold_dirkie

Barman schreef:
Annikaatje schreef: Daarnaas is uw eerste irritatiepunt geweest dat u het erg vond dat ze u niet hebben ingelicht over het plaatsen van een nieuwe keuken. Sorry hoor, maar hoe komt u er in vredesnaam bij dat dat zou moeten? Belt u ook bij uw buren aan voordat u een schilderijtje ophangt? Dat is toch van de zotte!
Uit alles blijkt toch wel dat zijn manier de enige juiste is en dat het zo moet.
arnold_dirkie schreef: Toen ze hier kwamen wonen, hadden wij al gauw in de gaten dat ze veel meer geluid produceren dan onze oude buurtjes, maar ok, we hebben ze ongeveer paar maanden gegeven om hier te wennen en hun huis in te richten, al staat er ook nog eens bijna niets in.

En denigrerend.
arnold_dirkie schreef:We kregen zo nu en dan eten van hun, niet lekker, veel te vet, maar goed het was aardig van hun, daar gaat het om.
Opnieuw denigrerend. Voor het hele verhaal doet het er niet toe, maar het zet de buren wel even lekker weg.

Heel leuk om alles maar even op de woningbouw en de buren te schuiven, maar ik denk niet dat je spekkoper bent als je naast deze persoon mag wonen. Die nachtdienst van zijn vrouw is hun eigen verantwoording en een woningbouw sluit echt niet zomaar een dossier en gaat dan over op het negeren van klachten. Daar moet je dus echt wel je best voor gedaan hebben.

Annikaatje

arnold_dirkie schreef:
Barman schreef:

En denigrerend.

Wil je hier nog wat mee zeggen, arnold_dirkie?

arnold_dirkie

Hallo Annikaatje,
Ik ben de vrouw van arnold_dirkie,wil even wat kwijt aan jou.
Allereerst is er toch wel een heel groot verschil,tussen een schilderij ophangen en, drie dagen lang, een totale nieuwe keuken plaatsen met tegels van de muur verwijderen, met boren timmeren en de rest van het lawaai. Dat betekend drie dagen niet kunnen slapen.
Ook hebben wij geleerd om dit altijd mede te delen als wij iets doen in huis wat langdurige herrie maakt,want wie weet ligt er wel een kindje in bed van de buren.Ja dit wordt altijd zeer op prijs gesteld door onze omgeving. Vorige week had de buurman van 3 huizen verder een briefje in de bus gedaan omdat ze een feest hadden en dit voor overlast kon zorgen.Fijn toch,dan weet je waar je aan toe bent.
Ook neem ik aan dat jij geen verantwoording hebt over 31 zieke mensen in je eentje .Mijn probleem dat ik in nachtdiensten werk??? Zeg jij dit ook nog als 1 van jou dierbaren in een verpleeghuis komt en niet de goede zorg krijgt,omdat de verpleegster oververmoeid is en zij bv de verkeerde medicijnen toedient en jouw dierbare hier heel erg onder te leiden heeft,of erger hierdoor komt te overlijden!!!
Ik kan over jouw mentaliteit zeggen,dat jij maar beter naast de buren van ons kan gaan wonen,jij weet totaal niet waar jij over praat.Of ga bij Vesteda werken, want die hebben dezelfde mentaliteit.
Weet jij wel hoeveel mensen, o.a. de huisarts, GGZ, er voor ons op zijn gekomen en nul krijgen bij Vesteda.Waarom GGZ voor mij,nou omdat ik een herseninfarct heb gehad,en de nazorg MOET krijgen om weer te worden zoals ik was,maar dit krijg ik niet,want heb totaal geen rust in mijn huis en tuin.Wat zou jij er van vinden als je ook nooit rust hebt in jouw huis?? Inderdaad NOOIT rust, AL 3 jaar lang niet. Ik moet slapen bij familie en vrienden omdat het allemaal te veel is geworden.Verplaats jezelf eens in onze situatie.
Ook nog maar te spreken over de gezondheid van mijn man. Hij is in een paar maanden tijd meer dan 10 kilo afgevallen en moet voor onderzoeken bijna elke week naar het ziekenhuis. Tot nu toe is er nog niets gevonden en worden de klachten toegewezen aan stress.
Vesteda heeft totaal geen onderzoek verricht,behalve praten met de buren.

Ook moet je misschien het hele verhaal vanaf het begin eens lezen,voordat jij zulk commentaar levert en de boel uit z'n verband haalt door er enkele citaten uit te halen!!!

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

je buren conflict kan ik niet voor je oplossen, maar misschien heeft het zin om niet op alle slakken zout te leggen.

Wat ik je wel aan kan raden, en dat kan ik omdat ik zelf ook nachtdiensten werk en woon in een kindvriendelijke buurt met een speeltuin grenzend aan mijn achtertuin is het volgende: oordoppen! Kinderen maken geluid en dat mag. Het heeft dan zin om die te laten aanmeten, en niet van die ondingen uit de winkel te kopen want die zitten niet lekker.
Ook neem ik aan dat jij geen verantwoording hebt over 31 zieke mensen in je eentje .Mijn probleem dat ik in nachtdiensten werk??? Zeg jij dit ook nog als 1 van jou dierbaren in een verpleeghuis komt en niet de goede zorg krijgt,omdat de verpleegster oververmoeid is en zij bv de verkeerde medicijnen toedient en jouw dierbare hier heel erg onder te leiden heeft,of erger hierdoor komt te overlijden!!!
Dit vind ik niet netjes, ik werk ook in de zorg en het is mijn verantwoordelijkheid dat ik zorg dat de mensen waar ik voor moet zorgen en die ik medicatie toedien correct is. Dat afschuiven en op het buren probleem vind ik onprofessioneel. Als je zelf denkt dat je niet in staat bent verantwoord met de zorg over die mensen en hun medicatie om te gaan zou ik eens heel erg snel met je baas gaan praten en zeggen dat je mentaal niet in staat bent dit werk te doen.
Zeker gezien het feit dat in eerdere berichten staat dat je rust nodig hebt ivm met je infarct en dat je daar ook nog voor onder behandeling was. Ik weet natuurlijk niet hoe je je voelt en wat voor werk je precies doet, maar ik kan me ergens voorstellen dat je sowieso geen nachtdiensten zou moeten draaien waar je in je eentje verantwoordelijk bent.

Isabel

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

arnold_dirkie schreef: Allereerst is er toch wel een heel groot verschil,tussen een schilderij ophangen en, drie dagen lang, een totale nieuwe keuken plaatsen met tegels van de muur verwijderen, met boren timmeren en de rest van het lawaai. Dat betekend drie dagen niet kunnen slapen.
Het is in Nederland nog altijd niet verboden om een nieuwe keuken te plaatsen. Zelfs niet voor Polen. Ook ben je niet verplicht dat met je buren te overleggen. Het is netjes als het gebeurt, maar het hoeft niet. Dat jij overdag moet slapen is jouw keuze. Je kan en mag niet verwachten dat iedereen dan maar normale activiteiten gaat staken om jou te laten slapen. Jouw buren doen niets wat niet mag en als dat wat ze doen jou niet bevalt is dat jouw probleem. Niet dat van de buren of Vesteda.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

*Edit: tijdens het schrijven van onderstaand bericht heeft Barman op dezelfde quote gereageerd...
Allereerst is er toch wel een heel groot verschil,tussen een schilderij ophangen en, drie dagen lang, een totale nieuwe keuken plaatsen met tegels van de muur verwijderen, met boren timmeren en de rest van het lawaai. Dat betekend drie dagen niet kunnen slapen.
Doe eens even minder overtrokken wil je? Als er een keuken vervangen moet worden, dan moet die vervangen worden, en als daar drie dagen voor staat, dan staat daar drie dagen voor. Dat je er overlast van hebt is jammer. Maar zo is het leven, daar is niets aan te doen. En die drie dagen zijn intussen toch wel voorbij? Dat jij vanwege je werk overdag slaapt, prima, maar wanneer moet die keuken dan vervangen worden? Midden in de nacht als jij op je werk zit? Zul je de andere buren horen. De enige optie is dan inderdaad ergens anders slapen, maar dat heeft niets met je buren te maken, maar met jouw afwijkende werk- en rusttijden. Dat kun je niet je buren in de schoenen schuiven.

Ik snap nu wel dat de wbv hier zijn handen van af trekt.

Ik woon een paar dorpen bij jullie vandaan, je moet eens weten wat een overlast wij hier hebben van die bollenboeren, soms van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, buren met kippen en varkens, spelende en gillende kinderen een straat verderop, langsvarende raceboten, mensen die langsvaren en steeds maar weer naar de flat wijzen omdat ze het zo'n 'bijzonder' gebouw vinden, als je in de tuin zit steeds weer mensen die je niet kent moeten groeten omdat het zo hoort, verkeerslawaai aan de andere kant van de flat waar een adviessnelheid is van 30, en waar zelfs vrachtwagens met 60-70 rijden, en noem maar op.

Echt, vorige week was er een van 4 uur 's middags tot 10 uur 's avonds non-stop met een kettingzaag aan de gang. Dat heeft een dag of drie, vier geduurd. Dán ben je blij, want dat geluid draagt verder dan je denkt.

Mensen maken geluid. Als je tussen mensen wil zitten die geen lawaai maken moet je een tentje op het kerkhof zetten en daar gaan wonen. Sorry dat ik een beetje fel ben, maar ik vind dit wel heel erg overtrokken en bekrompen. In mijn vorige reactie was ik nog heel netjes, en probeerde ik begrip te tonen voor jullie denkwijze en de uitdaging waar je voor staat, maar nu kan ik het echt even niet opbrengen.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik woon natuurlijk niet in je huis, en kan echt niet beoordelen hoeveel herrie die buren echt maken, en hoeveel last je daarvan hebt. Maar misschien moet je toch echt ook even zelf proberen tolerant te zijn.

Je bent zelf al verbaal agressief geweest, je lust hun eten niet want het is te vet, ze hebben je niet geïnformeerd over hun nieuwe keuken, hun kinderen maken te veel herrie, ze houden geen rekening met je nachtdienst, ze kijken te lang tv of luisteren te veel uren radio, die staat te hard, het is pools gebrabbel, door die buren kunnen er op je werk ongelukken gebeuren of zelfs mensen overlijden, door die buren ben je niet in staat je medische behandeling af te maken, je bent van de stress al 10 kilo afgevallen....etc...

Je hebt wel heel veel problemen met een gezin waar andere mensen geen last van lijken te hebben want die andere buren vinden het prima. Ik zeg niet dat die mensen geen herrie maken maar:
1) koop oordoppen, dan kun je door de dag lekker slapen
2) praat met je baas en zeg dat je je werk niet verantwoord kunt doen op dit moment (want je hebt wel zorg over die patienten dus ook een verantwoordelijkheid)
3) ga eens rustig en netjes met die buren om de tafel zitten (en neem zelf eten voor hen mee)
4) probeer niet overal op te letten
5) koop zelf een radio en zet die aan op een niveau waar anderen geen last van hebben maar dat wel luid genoeg is om het pools gebrabbel te overstemmen en dan kun je ook lekker in de tuin zitten
6) wacht rustig af dat die kinderen ouder zijn en dan maken ze ook geen herrie meer (en hoop dan dat ze geen drumstel kopen)
7) probeer redelijk te praten met je woningbouwcorporatie en ga niet emotioneel reageren over advocaatskosten, oordoppen, medicijnen etc.

Ik hoop dat je er met je buren uitkomt en dat je toch leuk kunt wonen. Als dat allemaal niet lukt, zou ik proberen te verhuizen, met het bedrag dat je nu aan huur betaalt is er vast nog wel iets te vinden.

Isabel

Annikaatje

arnold_dirkie schreef:Hallo Annikaatje,
Ik ben de vrouw van arnold_dirkie,wil even wat kwijt aan jou.
Ook hebben wij geleerd om dit altijd mede te delen als wij iets doen in huis wat langdurige herrie maakt,want wie weet ligt er wel een kindje in bed van de buren.Ja dit wordt altijd zeer op prijs gesteld door onze omgeving. Vorige week had de buurman van 3 huizen verder een briefje in de bus gedaan omdat ze een feest hadden en dit voor overlast kon zorgen.Fijn toch,dan weet je waar je aan toe bent.
Ik kan over jouw mentaliteit zeggen,dat jij maar beter naast de buren van ons kan gaan wonen,jij weet totaal niet waar jij over praat.Of ga bij Vesteda werken, want die hebben dezelfde mentaliteit.
Weet jij wel hoeveel mensen, o.a. de huisarts, GGZ, er voor ons op zijn gekomen en nul krijgen bij Vesteda.Waarom GGZ voor mij,nou omdat ik een herseninfarct heb gehad,en de nazorg MOET krijgen om weer te worden zoals ik was,maar dit krijg ik niet,want heb totaal geen rust in mijn huis en tuin.Wat zou jij er van vinden als je ook nooit rust hebt in jouw huis?? Inderdaad NOOIT rust, AL 3 jaar lang niet. Ik moet slapen bij familie en vrienden omdat het allemaal te veel is geworden.Verplaats jezelf eens in onze situatie.
Ook nog maar te spreken over de gezondheid van mijn man. Hij is in een paar maanden tijd meer dan 10 kilo afgevallen en moet voor onderzoeken bijna elke week naar het ziekenhuis. Tot nu toe is er nog niets gevonden en worden de klachten toegewezen aan stress.
Vesteda heeft totaal geen onderzoek verricht,behalve praten met de buren.

Ook moet je misschien het hele verhaal vanaf het begin eens lezen,voordat jij zulk commentaar levert en de boel uit z'n verband haalt door er enkele citaten uit te halen!!!
Geachte mevrouw Arnold_dikkie,

Allereerst: volgens mij heb ik gewoon een reactie gepost, waaruit overigens blijkt dat ik in ieder geval een flink aantal posts gelezen heb, en geen citaten gebruikt. U reageert op een soort verzamelpost waarin toevallig ook gereageerd wordt op een quote van mij, bedoelt u dat misschien? Goed, ik heb in ieder geval het hele topic gelezen en ben niet zomaar 'commentaar' gaan leveren. Ik heb alleen aangegeven dat het verhaal erg eenzijdig en overdreven lijkt, en gevraagd of een nuance niet op zijn plaats zou zijn.

Ik kan me voorstellen dat mensen het op prijs stellen als u uw keukenverbouwing of wat dan ook aankondigt, maar persoonlijk zou ik dit ook niet altijd doen. Ik vind het namelijk nogal onzinnig: dan ga ik naar mijn buurvrouw en zeg dat zij waarschijnlijk wel geluidsoverlast zal gaan ervaren. Ze kan daar niets aan doen, ik ga mijn plannen niet voor haar omgooien, maar ik heb het aangekondigd. Wat heeft zij daar aan? Ze kan er toch niets mee? Daarnaast zou ik er misschien niet eens aan denken, ik zou het 'vergeten'. Dat kan bij uw buren toch ook het geval zijn geweest? Natuurlijk zou het heel netjes van ze zijn geweest als ze de keuken-plaatsing wél aan u hadden aangekondigd, maar is het 'slecht' of 'erg' dat ze dit niet deden?

Ik heb inderdaad geen "verantwoording over 31 zieke mensen in mijn eentje". Maar zoals voor mij ook al enkelen reageerden, het is zeer onprofessioneel om een eventuele fout van uw kant op uw buren 'af te schuiven'. Mijn moeder is verpleegkundige en werkte ook toen wij thuis nog klein waren regelmatig een avond of een nacht. Zij slaapt zeer licht, en echt bijslapen lukte dan ook niet (met al die kinderen thuis). Maar ik heb haar hier nog nooit over horen klagen?! Zij wist (en weet) dat het algemene leven overdag plaatsvind, en dat ze als ze hier niet mee kan leven moet kiezen voor een andere baan. Zij neemt haar werk zeer serieus. Zij zal uw 'dreiging' dan ook zéér onethisch vinden.

Waarom u de nazorg van de GGZ niet kan krijgen is mij nog steeds geheel onduidelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het verschrikkelijk vinden als ik "NOOIT rust" zou hebben. Maar: u vertroebelt de discussie met vergezochte argumenten en beschuldigingen, en alleen al op basis daarvan kunnen de mensen op het forum zich dus voorstellen dat de woningbouwvereniging zich niet langer actief voor u inzet.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

arnold_dirkie schreef: -Sinds 3 jaar geleden een Pools gezin naast is komen wonen
-Drie jaar geleden zijn wij begonnen met het indienen van de klachten bij Vesteda.
-mijn vrouw heeft drie jaar geleden een herseninfarct gehad!
En dan hebben jullie nog zo'n 20x de politie gebeld.
Ik denk dat je hier het probleem kunt vinden. Normaal gesproken begin je met het opbouwen van een goede band met je nieuwe buren, maar door de zorgen om je vrouw is daar misschien niets van gekomen. Net als alle andere relatie zoals een nieuwe collega, een nieuwe vriend, een nieuw lid van de familie enz. heb je tijd nodig om elkaar te leren kennen. Dat kan niet zonder respect (= naar elkaar omzien) en om dat goed te doen moet je vooral geven. Als je een slechte band met elkaar hebt zullen problemen moeilijk of niet opgelost kunnen worden. Ik zou zeggen: vergeet alles wat er gebeurd is en begin opnieuw.

arnold_dirkie

Beste mensen,
Bedankt voor alle reacties. Maar uit het vorige blijkt wel dat menigeen ons probleem leest en intrepeteert zoals hij/zij dat wil. Helaas wordt het door de meeste van jullie niet goed begrepen en worden er allerlei quotes aangehaald die uit z'n verband worden gehaald.
We hebben in het verleden nooit last van buren gehad, die ook kinderen hadden. We hebben boven een cafe gewoond, midden in de stad gewoond en bovenal wij hebben nooit met anderen problemen gehad.
Onze buren aan de andere kant zijn door de overlast wel verhuisd. Een oudere vrouw naast de overlastgevers had er ook last van, maar durfde niet te klagen vanwege haar leeftijd en ze was bang voor ze. Helaas is deze vrouw overleden.
Uit alle opmerkingen blijkt wel dat er een mentaliteitsverandering plaats vindt en daar kunnen wij niet in mee gaan. Wij sluiten daarom hiermee de discussie.

Gesloten