LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag Douchekraan
-
Vraag Douchekraan
Hallo,
Ik zit met een probleem en weet niet waar ik er voor moet zijn.
Ik woon hier nu 7 jaar en een tijdje geleden braken de knoppen van de douche kraan af.
(Ik moet nu douchen met een waterpomptang in mijn hand om de kraan open en dicht te maken.)
Nou bel ik vervolgens die woningstichting op en vraag om nieuwe knoppen,
toen werd er mijn verteld dat ik die zelf moest kopen, omdat ik geen servies abonnement heb.
Oke, ik naar de winkel om die knoppen te gaan kopen, was ik bij die winkel was die kraan te oud ze kunnen die knoppen niet meer leveren.
Nou, daar sta je dan.
Ik weer de woningstichting gebeld en gezegd dat die knoppen niet meer leverbaar waren,
Toen zij die mevrouw van de woningstichting: nou dan moet je een servies abonnement nemen, of je gaat zelf een kraan kopen en zet die er zelf op.
Zo gaan we toch niet met klanten om.
mijn vraag is nou heb ik nou recht op een nieuwe kraan zonder servies abonnement?
PS er zijn wel meer ding niet goed in deze huurwoning
Mvg. Perry
Ik zit met een probleem en weet niet waar ik er voor moet zijn.
Ik woon hier nu 7 jaar en een tijdje geleden braken de knoppen van de douche kraan af.
(Ik moet nu douchen met een waterpomptang in mijn hand om de kraan open en dicht te maken.)
Nou bel ik vervolgens die woningstichting op en vraag om nieuwe knoppen,
toen werd er mijn verteld dat ik die zelf moest kopen, omdat ik geen servies abonnement heb.
Oke, ik naar de winkel om die knoppen te gaan kopen, was ik bij die winkel was die kraan te oud ze kunnen die knoppen niet meer leveren.
Nou, daar sta je dan.
Ik weer de woningstichting gebeld en gezegd dat die knoppen niet meer leverbaar waren,
Toen zij die mevrouw van de woningstichting: nou dan moet je een servies abonnement nemen, of je gaat zelf een kraan kopen en zet die er zelf op.
Zo gaan we toch niet met klanten om.
mijn vraag is nou heb ik nou recht op een nieuwe kraan zonder servies abonnement?
PS er zijn wel meer ding niet goed in deze huurwoning
Mvg. Perry
Re: Vraag Douchekraan
Ik heb al heel lang geen huurhuis meer, maar toen ik nog huurde was het normaal dat de huurder dit soort zaken repareerde. Net zoals je bijvoorbeeld ook verantwoordelijk bent om de binnenboel netjes in de verf te houden, of vlotter in de wc zelf moet vervangen. Tenzij je een service-contract neemt natuurlijk.
-
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Had je geen knoppen bij de woningstichting kunnen kopen, of is dit niet mogelijk?
Zij hebben toch zeker nog van deze in voorraad!
-
Dit had ik ook al in gedachten toen ik de openingspost las.tennis schreef:Had je geen knoppen bij de woningstichting kunnen kopen, of is dit niet mogelijk?
En anders, zo duur is zo'n kraan ook weer niet, je moet alleen even de hartsafstand in de gaten houden, oftewel de afstand tussen de twee poten die uit de muur steken, zeg maar.
neem anders tijdelijk een abonnement op die service laat je de kraan zetten en dan zeg je het weer op , ik heb ook een huurhuis en betaal iets van 6.50 euro per maand voor die dingen, dus misschien beter om dat wel te doen ook riolering valt er onder dus is er eens iets verstopt is het op kosten van de woningbouw. succes.
-
maar het toch niet zo zijn als je iet huurt van iemand dat jij alles moet gaan opknappen:S
perryextreem schreef:maar het toch niet zo zijn als je iet huurt van iemand dat jij alles moet gaan opknappen:S
nee klopt maar het is nou eenmaal zo , dat is ook bij woningstichtingen zo ingesteld dus lijkt me verstandiger . maar goed de keus is aan jou.
-
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
in het besluit kleine herstellingen staan gewoon wettelijk geregeld wat een huurder moet doen. En als je at niet wil/kan dan kan je lid worden van een servicefonds (en wat ik eerder las: verplicht stellen magnniet eens)
-
Moet de woningbouw dan maar van alles opknappen dat onderhevig is aan slijtage?perryextreem schreef:maar het toch niet zo zijn als je iet huurt van iemand dat jij alles moet gaan opknappen:S
witte angora schreef:Moet de woningbouw dan maar van alles opknappen dat onderhevig is aan slijtage?
in het verleden deden ze dat wel hoor vandaar ook nou dat service contract als je het wilt , heb je dat niet dan vallen dit soort dingen onder je eigen verantwoordelijkheid.
-
Dat klopt, dat in het verleden alles voor je gedaan werd. Maar we zitten al jarenlang in een proces waarin mensen steeds meer hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen. Dus ik neem aan dat het om die reden veranderd is.
Moet ik er wel bij zeggen dat een 10tje per maand neerkomt op 120 euro per jaar. Is een hoop geld, moet ik zeggen.
Moet ik er wel bij zeggen dat een 10tje per maand neerkomt op 120 euro per jaar. Is een hoop geld, moet ik zeggen.
witte angora schreef:
is een boel geld ja bij ons hier is het 6.50 euro per maand maar hier zijn de afvoerbuizen van de huizen vaak dat ze ontstopt moeten worden dus dan kies je wel voor die service kosten anders ben je een stukkie duurder uit, en ze doen het omdat het gewoon een giga grote woningbouw is geworden dus dan krijgen ze babbels helaas ben je dan een nummer maar dat ben je overal tegenwoordig.
Niet om het één of ander maar kranen vallen onder loodgieters werk, dus komen niet voor huurders rekening. Het is geen klein zelf uitvoerbaar onderhouds werk. Verhuurder is dus zonder kosten in rekening te brengen verplicht deze krakkemikkige kraan te vervangen.
ronald g schreef:Niet om het één of ander maar kranen vallen onder loodgieters werk, dus komen niet voor huurders rekening. Het is geen klein zelf uitvoerbaar onderhouds werk. Verhuurder is dus zonder kosten in rekening te brengen verplicht deze krakkemikkige kraan te vervangen.
dat ben ik niet met je eens, je moet tegenwoordig echt wel bij een service dienst zijn aangesloten anders maken ze niks. ja de verwarming valt wel onder de verhuurder maar kranen niet.
De wetgever heeft precies geregeld wat klein onderhoud is dat voor rekening van de verhuurder komt. Dat staat in het "Besluit Kleine Herstellingen". Dat kun je hier vinden:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/g ... 24-11-2010
Er hoort een bijlage bij:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/g ... BIJL717301
In de bijlage staat onder andere genoemd als zijnde voor rekening van de huurder "...in elk geval ..." ... "... garnituur voor douche- en toiletruimte...".
Dus de stelling van ronald g dat het niet zou hoeven omdat het "loodgieterswerk" is, is echt onzin. Zo staat het niet in de wet.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/g ... 24-11-2010
Er hoort een bijlage bij:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/g ... BIJL717301
In de bijlage staat onder andere genoemd als zijnde voor rekening van de huurder "...in elk geval ..." ... "... garnituur voor douche- en toiletruimte...".
Dus de stelling van ronald g dat het niet zou hoeven omdat het "loodgieterswerk" is, is echt onzin. Zo staat het niet in de wet.
In mijn situatie worden dergelijke gebreken gratis gerepareert door de Bouwvereniging,
In veel goedkope huurhuizen kom je vaak hetzelfde standaardmateriaal tegen als het op sanitair aankomt, bepaalde merk en type douche- en wastafel kranen zijn technisch al meer dan 40 jaar ongewijzigd!, gegarandeert dat hier nog onderdelen voor te verkrijgen zijn,
In uw situatie vindt ik het vreemd dat de huurcorporatie de kosten niet op zich neemt, soms zijn er extra fondsen voor die u apart moet betalen, anders even informeren wat dergelijke knoppen kosten, soms kunt u er voor een appel en een ei aankomen bij de oud ijzer man die dergelijke kranen bij het schroot heeft liggen,
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
In veel goedkope huurhuizen kom je vaak hetzelfde standaardmateriaal tegen als het op sanitair aankomt, bepaalde merk en type douche- en wastafel kranen zijn technisch al meer dan 40 jaar ongewijzigd!, gegarandeert dat hier nog onderdelen voor te verkrijgen zijn,
In uw situatie vindt ik het vreemd dat de huurcorporatie de kosten niet op zich neemt, soms zijn er extra fondsen voor die u apart moet betalen, anders even informeren wat dergelijke knoppen kosten, soms kunt u er voor een appel en een ei aankomen bij de oud ijzer man die dergelijke kranen bij het schroot heeft liggen,
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Zo standaard was dat in het verleden ook niet hoor. Mijn ouders hebben altijd gehuurd, en moesten al dat soort kleine dingen binnen toch echt zelf doen.tiptoo schreef:witte angora schreef:Moet de woningbouw dan maar van alles opknappen dat onderhevig is aan slijtage?
in het verleden deden ze dat wel hoor vandaar ook nou dat service contract als je het wilt , heb je dat niet dan vallen dit soort dingen onder je eigen verantwoordelijkheid.
misschien waar je ouders wonen wel waar ik woon was het een aantal jaren geleden gewoon dat de woningbouw het kosteloos deed nu niet meer.GJvdZ schreef:
Zo standaard was dat in het verleden ook niet hoor. Mijn ouders hebben altijd gehuurd, en moesten al dat soort kleine dingen binnen toch echt zelf doen.