Goededag,
Ik ben in april samen gaan wonen met mijn vriendin in een mooi appartement. Nu is er alleen geen werkende telefoonlijn in ons huis aanwezig en volgens de (particuliere) woningbouw vereniging moeten wij dit zelf betalen.
Na contact gezocht te hebben met tele 2, de leverancier van het internet, werd er verteld dat het afgeleverde adres beschikt over een aansluiting. Maar deze aansluiting bevindt zich onder ons huis, in een winkel. Deze winkel is open op dagen en tijden dat wij werken. Moeten wij akkoord gaan met deze gang van zaken of is er een uitweg?
Ik heb dus internet (op het werk) uitgeplozen en daar kwam ik het Arrest van Appelscha tegen. Deze beschrijft dat ik recht heb om aangesloten te worden op het net van KPN.
Wie kan mij helpen en voorzien van advies?
Met vriendelijke groet,
Pietha
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over oplevering telefoonlijn
Re: Vraag over oplevering telefoonlijn
Begrijp ik het goed dat de KPN aansluiting voor jullie appartement is afgemonteerd in de winkel beneden en niet in jullie appartement?
Heb je ook ergens gelezen dat je KPN wel de gelegenheid moet geven ?Pietha schreef: Ik heb dus internet (op het werk) uitgeplozen en daar kwam ik het Arrest van Appelscha tegen. Deze beschrijft dat ik recht heb om aangesloten te worden op het net van KPN.
Eerst eisen dat je recht hebt op een verbinding, maar vervolgens de aanleg frustreren lijkt mij geen oplossingsgerichte aanpak.
@ crazyme wat bedoel je met frustreren? Als de KPN wil komen om het te regelen neem ik met genoegen een dag vrij. Ik betaal al een jaar voor mijn internet maar ik heb niks.
@GJvdZ Ja de aansluiting komt vanuit de grond het pand binnen onder in de winkel. Maar deze aansluiting doet het niet. In mijn huis heb ik alleen een telefoonstekker ingang en een kabeltje dat vanaf beneden naar boven komt.
Het is misschien wel het vermelden waard dat vroeger de winkel en het huis samen 1 pand waren. Nu is het pand laatst gerenoveerd en is het woonhuis apart van de winkel in de verhuur gegaan. Ik heb zo bijvoorbeeld ook niet mijn eigen meters, hierdoor kan ik mijn verbruik dus niet inzien.. Wat ik ook al een rare gang van zaken vind. Ik heb meerdere malen Tele 2 gebeld, maar deze zeggen dat ik signaal ontvang. Maar als er vanaf beneden geen signaal door gegeven wordt naar boven is het moeilijk internetten.
met vriendelijke groet,
Pietha
@GJvdZ Ja de aansluiting komt vanuit de grond het pand binnen onder in de winkel. Maar deze aansluiting doet het niet. In mijn huis heb ik alleen een telefoonstekker ingang en een kabeltje dat vanaf beneden naar boven komt.
Het is misschien wel het vermelden waard dat vroeger de winkel en het huis samen 1 pand waren. Nu is het pand laatst gerenoveerd en is het woonhuis apart van de winkel in de verhuur gegaan. Ik heb zo bijvoorbeeld ook niet mijn eigen meters, hierdoor kan ik mijn verbruik dus niet inzien.. Wat ik ook al een rare gang van zaken vind. Ik heb meerdere malen Tele 2 gebeld, maar deze zeggen dat ik signaal ontvang. Maar als er vanaf beneden geen signaal door gegeven wordt naar boven is het moeilijk internetten.
met vriendelijke groet,
Pietha
Wat is dan de relevantie van het arrest wat je aanhaalt ?Pietha schreef:@ crazyme wat bedoel je met frustreren? Als de KPN wil komen om het te regelen neem ik met genoegen een dag vrij. Ik betaal al een jaar voor mijn internet maar ik heb niks.
Ik denk overigens dat je zelf verantwoordelijk bent voor het doorleggen van de kabel. Of jouw verhuurder beter gezegd.
Ook zou ik eens vragen naar een eigen meter (maar dan betaal je ook eigen vastrecht) of een tussenmeter zodat je zelf jouw verbruik kan controleren.
@crazyme Volgens dit arrest moet iedereen aangesloten zijn op het telefoonnet. Nu het appartement en de winkel in twee delen gesplitst is moet ik mijn eigen aansluiting krijgen lijkt mij dan toch?
Ik heb niks en wil niks met de winkel te maken moeten hebben. Ik heb een eigen huis en moet ten alle tijden bij mijn meters en aansluitingen kunnen lijkt mij.
Met vriendelijke groet,
Pietha
Ik heb niks en wil niks met de winkel te maken moeten hebben. Ik heb een eigen huis en moet ten alle tijden bij mijn meters en aansluitingen kunnen lijkt mij.
Met vriendelijke groet,
Pietha
Op die fiets
Je kunt gewoon zelf een nieuwe lijn aanvragen. Je moet dan wel zelf de kosten betalen voor de aanleg.
Is bij TNT ook een nieuw/apart huisnummer aangemaakt ?
Je kunt gewoon zelf een nieuwe lijn aanvragen. Je moet dan wel zelf de kosten betalen voor de aanleg.
Is bij TNT ook een nieuw/apart huisnummer aangemaakt ?