Advies gevraagd a.u.b.
Wij hebben een leegstaande huurwoning bekeken en wilden deze huren.
Maar de verhuurder stelt de volgende eisen:
1) De woning is bestemd voor maximaal 2 volwassenen en 2 kinderen, daar er maar 2 slaapkamers zijn.
2) Huisdieren zijn niet toegestaan.
3) Men dient een vast inkomen te hebben (contract voor onbepaalde tijd) of andere financiele zekerheid
4) Indien men werkzaam is verder dan een uur reistijd van deze woning komt men niet in aanmerking.
Mag een verhuurder het onder 2 en 4 gestelde eisen?
Ik vind het een beetje vreemd
Bram
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde eisen verhuurder
-
- Contacteer:
Re: Vreemde eisen verhuurder
voorwaarde 2 heb ik ook in min huurvoorwaarden staan. Kan ik inkomen als je bv in een nogal gehorig pand woont.
Voorwaarde 4 vind ik raar, maar het kan met economische verbondenheid aan de plaats van de woning te maken hebben. Heb ooit ingeschreven gestaan bij een woningbouwvereniging welke economische verbondeheid (= werken in de plaats van de woning)als vereiste had voor inschrijven bij de woningbouwvereniging.
Deze voorwaarden kan en mag een verhuurder opnemen volgens titel 7.4 BW
Voorwaarde 4 vind ik raar, maar het kan met economische verbondenheid aan de plaats van de woning te maken hebben. Heb ooit ingeschreven gestaan bij een woningbouwvereniging welke economische verbondeheid (= werken in de plaats van de woning)als vereiste had voor inschrijven bij de woningbouwvereniging.
Deze voorwaarden kan en mag een verhuurder opnemen volgens titel 7.4 BW
De verhuurder mag zelf weten aan wie hij wel of niet verhuurt, dus hij kan zulke eisen stellen.
Tjitte.
Tjitte.
-
Om te beginnen vind ik de eis van "economische verbondenheid" niet deugen. Amsterdamse en andere wooncorporaties hebben wachtlijsten van jaren, dan is men vaak gedwongen om verder weg te wonen. De eis is feitelijk zeer schadelijk voor de economie, en een typisch voorbeeld van oogkleppendenken van corporaties en gemeenten. Maar gemeenten stellen die eisen niet aan huisbazen en al zouden ze dat toch doen... wie controleert dat?Voorwaarde 4 vind ik raar, maar het kan met economische verbondenheid aan de plaats van de woning te maken hebben. Heb ooit ingeschreven gestaan bij een woningbouwvereniging welke economische verbondeheid (= werken in de plaats van de woning)als vereiste had voor inschrijven bij de woningbouwvereniging.
Dat een particuliere huisbaas de eis stelt heeft eerder te maken met het feit dat hij de woning graag voor langere tijd verhuurt. Als iemand (te) ver weg woont van zijn werk zal hij of zij al snel het reizen beu worden en op zoek gaan naar iets anders. En dat betekent dat de huisbaas op zoek moet naar een nieuwe huurder. Maar toch is het raar, want dat probleem kan een huisbaas ook opvangen door een tijdelijk contract van een jaar.
Verder ben ik het met Tjittel eens: maar ik blijf erbij dat als alle verhuurders eisen als onder 3.) en 4.) zouden stellen, dit de markt danig zou verpesten.
Hoewel de markt eigenlijk al grondig verpest is.
-
- Contacteer:
even ter aanvulling,
Het betreft een particuliere huurwoning.
Wij wilden het huis voor minimaal 10 jaar huren.
Het betreft een volledig vrijstaand huis op 900m² grond.
De buren wonen ± 30 meter van het perseel af, welke ook de eigenaren zijn.
Wel lopen er katten van de eigenaar bij de leegstaande woning.
Bram
Het betreft een particuliere huurwoning.
Wij wilden het huis voor minimaal 10 jaar huren.
Het betreft een volledig vrijstaand huis op 900m² grond.
De buren wonen ± 30 meter van het perseel af, welke ook de eigenaren zijn.
Wel lopen er katten van de eigenaar bij de leegstaande woning.
Bram
misschien is de verhuurder bang voor vernielingen door het huisdier.
mbt punt 4 sluit ik mij aan bij Bor
mbt punt 4 sluit ik mij aan bij Bor
gewoon tekenen, immers, als het tegen de wet is kun je er altijd nog onderuit .